10 Reacties
één maand geleden
Herkenbaar. Mijn eetlust is ook een stuk minder en ook weer meer misselijk. Ik dwing mezelf elke 2,5/3 uur iets te eten en begin ‘‘s morgens met genoeg koolhydraten. Dat zorgt voor meer trek de rest van de dag. Verder rijstwafels met kipfilet dat valt niet zo zwaar. En dus meerdere kleinere maaltijden op een dag. Dat werkt voor mij het beste. Heel veel succes en sterkte!
één maand geleden
Probeer kleine porties te eten je krijg de gedachten dat je geen honger heb maar de baby zal zeker wel honger hebben eet wat groente eieren , zoete aardappel. Bij maagzuur neem ik rennies en eet niet nog laat in de avond na 8 uur als je trek heb crackers eten
één maand geleden
Zitten je darmen niet vol? Dit kan ook een vol gevoel geven en maagzuur veroorzaken… Bij mij helpt gaviscon het beste bij maagzuur. En drink ik ‘‘s avonds geen thee meer.
Het is geen 100% oplossing, maar zorgt wel voor wat verbetering.
één maand geleden
Reactie op Sabrina1997
Probeer kleine porties te eten je krijg de gedachten dat je geen honger heb ...
Dat is niet helemaal juist :) de baby weet heel goed voedingsstoffen te pakken en zet zichzelf als het ware op 1. Wie heeft daar wel eventueel last van? Mama.
Ik ben zelf een kleine eter. Eetlust neemt nog verder af door mijn maag in de verdrukking en ik had ook (teveel) maagzuur (daarvoor bij huisarts geweest en medicatie gekregen).
Eet kleine beetjes en niet te zwaar. Kies vezels, eiwitten en groenten/fruit Soep kan ook helpen. Mijdt pittig eten, zuur en veel drinken in de avond.
één maand geleden
Reactie op Dreamed
Wat eet je dan bijvoorbeeld ‘s ochtends ?
Meestal begin ik met een bakje havermout met pindakaas en wat fruit. Bijv banaan. Gezonde granola met melk of klein beetje magere kwark en blauwe bessen. Volkoren Cracker met kipfilet of Volkoren boterham met jam. ‘s middags maak ik ook vaak een bakje met groenten, zoals komkommer wortel en paprika. Valt niet zwaar maar wel gezond.
één maand geleden
Reactie op Dreamed
Wat eet je dan bijvoorbeeld ‘s ochtends ?
Ik eet nu een banaan. En dat is het. Ik ben heel erg opzoek. Terwijl ik het vorige trimester wel om de 2 uur iets kleins nam en dan begon ik al met yoghurt en fruit, tussendoor fruit 12 uur boterham en zo in een keer is mijn etenslust helemaal weg.
één maand geleden
Reactie op escg
Dat is niet helemaal juist :) de baby weet heel goed voedingsstoffen te pak ...
Dat ga ik zeker meenemen. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik er voornamelijk last van heb en het goed wil doen maar de vraag is natuurlijk ook wat is goed.
Ik ga mijn porties wat verkleinen
één maand geleden
Reactie op Baby1onhisway
Zitten je darmen niet vol? Dit kan ook een vol gevoel geven en maagzuur ver ...
Ik heb juist last van diarree 😢 ... of dunne ontlasting. Dus ik denk niet perse dat daar mijn probleem zit. Ik kan het altijd in overweging nemen kijken of daar de maagzuur minder van wordt
één maand geleden
Reactie op Kickster
Herkenbaar. Mijn eetlust is ook een stuk minder en ook weer meer misselijk. ...
Dank je! Ik denk dat ik vooral de kleine beetjes en vaker op een dag ga proberen. En zoals je zegt de koolhydraten. Zo te lezen ben ik in ieder geval niet de enige en de kleine zal de belangrijkste voedingsstoffen wel uit mijn lichaam halen.