6 Reacties
één maand geleden
Wij hebben alles al klaar staan en ons oudste zoontje (net 3 jaar) weet heel goed waar de baby straks gaat slapen en kijkt vaak in het kamertje. Ook heb ik gezegd dat de baby goed moet groeien en dan bij ons komt wonen. Hij vraagt wel eens hoelang de baby nog moet groeien en dan vertel ik hem dat papa en mama vertellen wanneer de baby klaar is met groeien.
één maand geleden
Ons dochtertje is 1 jaar, ik probeer het te doen als mn vriend thuis is, of in zet haar bij mij op de slaapkamer met wat speelgoed dat ze in de buurt is maar ik ook de dingetjes in orde kan maken
één maand geleden
Een kind van 3 jaar is prima in staat om goed voorbereid te worden op de komst van een broertje of zusje.
Het is juist belangrijk dat je hem erbij betrekt en hem voor bereid voor zover dat kan.
Ook op spelenderwijze kun je hem betrekken bij toegeven aan jouw eigen nesteldrang; samen speelgoed sorteren bijvoorbeeld, wellicht wilt hij wat geven waar hij al te groot voor is, zo leer je hem dat grote broer worden heel leuk zal worden. En tuurlijk snapt hij niet exact in hoeveel weken ze komt, maar je kunt bijv momenten in de toekomst aanhaken die hij wel kent.
‘ na Sinterklaas ‘
Na de kerst’
Als de winter voorbij is en de lente bijna komt”
Je zult hem zeker niet belasten op deze manier, voor hem is het ook fijn als hij de tijd krijgt te wennen aan de komende verandering. Neem hem mee naar de verloskundige afspraken, koop een leuk boekje over baby in de buik van mama. Met 3 hebben ze best een hoop begrip en verstand als je hier ruimte voor maakt, geen zorgen en dus lekker toegeven aan jouw nesteldrang en je gezin voorbereiden op de komst van de baby:)
één maand geleden
Ik ben 25dec uitgerekend en betrek mijn 4jarige zoon juist bij zoveel mogelijk dingen. Zo ook voorbereidingen met de kamer etc dat hij dat ook stap voor stap ziet en ziet hoe een deel van zijn babyspullen herbruikt zullen worden. Ik lees ook regelmatig boekjes over grote broer worden en hij zegt zelf ook al lieve dingen zoals: mam dit speelgoed bewaar ik voor mijn zusje
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Ik snap je topic niet helemaal? Je wil niet te veel al voorbereiden voor je ...
Ja ik merk aan de reacties dat ik niet volledig duidelijk was.
Onze zoon wordt wel degelijk bij alles betrokken. We lezen boekjes hij ging mee naar de gynecoloog, we praten ook veel over wat zal komen.
Enkel vraag ik mij af wanneer jullie een parkje en dergelijke beginnen op te zetten. Lijkt mij voor mij iets dat ik wel in orde wil maar toch precies nog wat vroeg vind. Dat was eigenlijk alles 🤭 sorry ik was niet duidelijk