Hoihoi, vandaag ben ik 31 weken zwanger. Helaas sinds afgelopen vrijdag ochtend zeurende onderrug pijn wat duidelijk te vergelijken is met de rugpijn die ik bij menstruaties had.
Gisteravond daar toch de verloskundige voor gebeld, want ik had het toen al anderhalve dag. Het komt en het gaat, onregelmatig. En (zover ik weet) heb ik geen harde buiken (geen idee hoe die voelen namelijk). De rugpijn is ook gewoon goed te doen, alleen vervelend. Echte menstruatie rugpijn zeg maar.
Zelf zat ik met indalingsween in mijn hoofd, maar de verloskundige schrok toch van mijn verhaal vanwege de termijn die ik ben en omdat dit klachten zijn die voor een vroeggeboorte kunnen zorgen. Heeft me ingestuurd om urine te laten controleren, maar die was schoon. Verder vond ze het al te lang duren voor indalingsweeen.
Vandaag bijna de hele dag op bed of op de bank en dat was de eerste keer dat het wat leek af te zwakken. Op advies van de verloskundige vanavond weer wat meer gedaan, waarna de klachten weer toenemen.
Ik voel de baby wel gewoon goed, maar wordt echt enorm onzeker van de situatie. Ik vraag me continu af of de intensiteit niet toe neemt, maar omdat je je er zo op focust ga je overal aan twijfelen.
Ik wil graag goed voor de baby zorgen, maar weet gewoon niet zo goed waar ik nu goed aan doe. De verloskundige wil liever geen vaginaal onderzoek doen, omdat ze bang is dat ze dan juist dingen forceert dus het is nu vooral afwachten en bellen als het erger wordt.
Herkent iemand het?