81 Reacties
17 dagen geleden
36 weken. Heb last van harde buiken en een zittend beroep. Deze werkdagen zijn wat sat betreft het rustigste voor het lijf.
Vanuit mijn andere 2 zwangerschappen weet ik dat ik in mijn verlof toch meen nog vanalles te moeten schoonmaken, dus dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen😂
17 dagen geleden
Reactie op Mamavtwee
36 weken. Heb last van harde buiken en een zittend beroep. Deze werkdagen z ...
Herkenbaar. Ik vind het op m’n werk ook rustiger dan thuis 🥲 ik heb een zeer ondernemende peuter thuis die momenteel veel aandacht vraagt en precies nu geen middagslaapje meer doet. Ben bekaf aan het einde van de dag 😅
16 dagen geleden
Ik ga met 34 weken met verlof. Werk voornamelijk thuis, minstens 1 dag in de week op kantoor (maar dat is 2 uur en 10 minuten enkele reis). Ik wilde wel graag dat mijn laatste dag live met collega's is ipv thuis alleen mijn laptop dichtklappen. Dus ik neem ook nog verlof op zodat volgende week maandag op kantoor mijn laatste dag is met 33+4.
16 dagen geleden
34 weken.. 1 november 🥳
nadien nog de 9 weken deels betaald verlof er achteraan dus hoef pas eind april/mei weer heen☺️
16 dagen geleden
Met 36 weken, ik heb fysiek geen zwaar werk en voel me nog goed. Ik ken mezelf als ik eerder met verlof ga dan ga ik mij vervelen en ga ik te veel doen en dan ga ik last krijgen van kwaaltjes dus dan liever doorwerken en achteraf meer vrij 😉 En mijn werkgever is gelukkig erg begripvol en flexibel dat als het toch niet gaat dat eerder vrij krijgen toch mogelijk is.
16 dagen geleden
Ik ook met 34 weken ivm het werken op een babygroep in de kinderopvang… Valt me de laatste weken erg zwaar met bekkenpijn en tillen.. dus aftellen!🤭
16 dagen geleden
34 weken. Werk in de zorg en dat is fysiek pittig. Bij de vorige zwangerschap ging ik met 36 weken met verlof, met de gedachte zo lang mogelijk met de baby te kunnen zijn na de bevalling. Nu gun in mezelf meer rust van tevoren 😅 al helemaal nu ik een peuter heb rondrennen kan ik wel wat meer rust gebruiken. Zet nog wat extra verlofweken in na het bevallingsverlof.
16 dagen geleden
Ik ben leerkracht en ga met 34 weken met verlof. Ik wordt geen fijnere juf van zodanig zwanger rondlopen 😂
16 dagen geleden
Ik zou 6 weken van te voren met verlof gaan ivm dat ik ingeleid word met 38 weken. Maar sinds vandaag 100% ziekgemeld, ik werk in de zorg en dit werd echt te intensief. Dus iets minder dan 4 weken voor het verlof. Na verlof nog 6 weken ouderschapsverlof dus hoef voorlopig niet aan mijn werk te denken, best een lekker idee. Heb thuis genoeg te doen met nog wat kleine verbouw klusjes en 2 oudere kinderen.
16 dagen geleden
Ik hoop het vol te houden tot 39 weken, zodat ik nadien langer kan thuis blijven. Is van 'moeten', gezien we de periode moeten kunnen overbruggen dat ons kindje naar de crèche kan gaan. Bij de vorige is dat ook gelukt, maar ik merk wel dat alles nu al een pak zwaarder aanvoelt. Mijn job is fysiek niet zwaar maar mentaal wel vrij belastend. Ook een uur enkel pendelen, wat meer en meer een uitdaging wordt voor mijn blaas. Heb al sinds week 16 quasi aanhoudende harde buiken, doch gynaecoloog ziet er geen erg in gezien de baarmoederhals mooi lang blijft. Maar aangenaam is het niet natuurlijk... denk dat het wat voorkomt van mentale stress door het werk. Maar ik heb de afleiding van het werk wel echt nodig😅 anders word ik gek van verveling!
15 dagen geleden
Ik ga met 34 weken met verlof, thuis nog een mannetje van 16 maanden. Dus ik kan wel wat rust gebruiken. Hij gaat wel naar opa en oma en de kinderopvang dan. Vorige zwangerschap tot 36 weken gewerkt maar vond het erg pittig ook met een kantoorbaan, zijn voeten zaten steeds tussen mijn ribben te duwen en ik ben met 38 weken bevallen dus het verlof ervoor was (te) kort voor mijn gevoel.