94 Reacties
22 dagen geleden
Hier 6 weken van te voren en 2 weken verlof er voor geplakt, dus 8 weekjes in totaal. Na de bevalling gelukkig ook goede aanvullende regelingen dus ik begin pas eind mei weer.
2 weken ouderschapsverlof (van onze eerste dochter nog over)
6 weken zwangerschapsverlof
10 weken bevallingsverlof
9 weken tegen 70%, wettelijk betaald ouderschapsverlof
Cao betaald ouderschapsverlof inzetten voor een dag minder werken in de week tot januari 2026.
19 dagen geleden
Reactie op M_1986
Oh echt? In mijn omgeving, op een enkeling na, alleen maar die liever maar ...
Ik heb een eigen hondentrimsalon. Ben 18 dec uitgerekend en heb 12 dec me laatste honden staan. Het fijne van een eigen baan is dat ik alles zelf in de hand heb. De klanten weten dat als het niet gaat ik afbel. De klanten willen alleen allemaal nergens anders heen en zolang ik kan blijft ik lekker werken. Al zijn er echt wel dingen die lastiger worden
18 dagen geleden
Ik had eerst met 36 weken met verlof willen gaan. Ik heb er 2 weken gewoon verlof voor geplakt.
Ik heb een kantoorbaan, maar sliep heel slecht en heel veel last van bekkenpijn met zitten. Ook ontzettend moe.
Ik ben blij dat ik nu niks meer hoef en lekker thuis kan cocoonen. Ook heb ik nu meer tijd om bekken oefeningen te doen en daardoor is m’n bekkenpijn niet meer zo heftig aanwezig.
16 dagen geleden
Ik ben vandaag met verlof gegaan en ben erg blij mee! Lichamelijk werd het toch echt te zwaar! Ik ben nu 33+5