20 Reacties

9 dagen geleden

Beter 10x voor niks gaan als 1x te laat ! Weet wel dat ze met de weken minder ruimte krijgen en de bewegingen minder worden , ik zelf ben ook erg onzeker ook ons Meisje is heel druk de hele dag door en soms een dag wat minder ! Maar als je echt zorgen maakt zou ik gewoon.bellen hoor en dan denken ze maar lekker belangrijk je kindje is veel belangrijker ...succes

9 dagen geleden

Ik had laatst weer een blaasontsteking en de verloskundige kwam even langs om te checken. Zij kon niet echt plaatsen waar hij zat dus werd ik meteen door gestuurd. Ik vond het wat overdreven want had hem wel gevoeld maar zij kon z'n hartje niet vinden door dat e niet wist hoe hij lag. Een uur later zat ik dus ook op zo'n minder-leven-consult. Heeft uren geduurd want meneer bewoog zoveel dat de ctg niet gemaakt kon worden. Ik schaamde me ook kapot! Zit je daar met zo'n draakbaby.. maar mij werd 1000x verteld dat ze dit juist heel leuk vonden omdat er normaal veel angstigere momenten zijn . Ze zeiden ook als je denkt dat hij rustig is omdat hij straks is ingedaald en minder ruimte heeft moet je gewoon bellen. Zolang de baby in je buik zit is de enige test even kijken daar. Het is hun werk! Liever elke dag voor niks dan 1 dag overslaan en er achter komen dat je had moeten gaan. .. Dit klinkt heel eng en spannend misschien ik wil je niet meer zorgen geven. Maar bel gewoon. Oren dicht als ze weer onprofessionele opmerkingen maken. Het voelen is de enige connectie die je momenteel hebt.
Wat een stomme opmerkingen!! Dat vind ik echt niet kunnen. Zij weten toch niet hoe de bewegingen normaliter zijn. Mijn verloskundige zou dat nooit zeggen! Snap ook niet waarom ze dat hebben gedaan. Er zijn genoeg situaties waarin moeder wel iets had moeten doen maar aan zichzelf twijfelde. ☹️ niks van aantrekken en op je gevoel vertrouwen! Beter dat er niks is dan dat je te laat bent omdat een stel bobo’s ooit een stomme opmerking maakte.

9 dagen geleden

Jaaa ik ken het. Heb afgelopen 3 weken al 2 x daar geweest met veel minder beweging. De kleine meneer ging van dat ik hem over de gehele dag voelde ineens naar maar 2x per dag.. Toen beide keren gebeld en ja dan zit je daar en ineens krijgt die het op ze heupen. Maar toch altijd wel gerust dat ik gegaan ben. Want de vraag wat nou als er wel wat mis is ken ik niet loslaten 🥹 Als jij je ongerust maakt gewoon bellen🥹

9 dagen geleden

Wat een vervelende opmerkingen en kan me voorstellen dat je een drempel ervaart. Bij/na indalen in de laatste weken kan het goed dat je minder voelt omdat de baby minder ruimte krijgt, ook door snelle groei. Gewoon de VK bellen ajb. Daar zijn ze voor, om even te kijken maar ook om je gerust te stellen. Geef daarbij aan dat je vorige zwangerschap hierin ook vervelende ervaringen hebt gehad.

9 dagen geleden

Zorgen/stress is ook niet goed voor de baby is mij verteld. Dan kun je ook minder beweging voelen/ervaren. Ik zou gewoon even bellen en overleggen. Uiteindelijk ben jij de enige die het kindje draagt en die de bewegingen wel/niet kan voelen. Ik ben zelf ook 34 weken nu en het is van schoppen naar een soort schuiven gegaan.. dit heb ik ook benoemd en alles leek vorige week gewoon in orde. Maar ze drukte me op het hart te bellen bij twijfel!

9 dagen geleden

Reactie op 3024

Wat een vervelende opmerkingen en kan me voorstellen dat je een drempel erv ...
ze is al een tijdje ingedaald en het is eigenlijk echt van de een op andere dag zo veranderd. Zou dat niet geleidelijk moeten gaan? Het is nu zeg maar van de hele dag schoppen/ schuiven, woelen naar soms een klein tikje en enkel als ik in me buik por komt er wat beweging.

9 dagen geleden

Pff onzeker he! Ik vind het soms ook maar niks, ik heb ook dagen dat ik haar echt ‘anders’ voel en wat jij zegt, kleine tikjes ipv dat gewoel in je buik. Ik heb dan wel het gevoel dat ze anders ligt en ergens trapt waar ik het niet of minder voel. Nu is deze dame ook wel rustig in het algemeen, jij kent haar het beste ♥️

9 dagen geleden

Wat een rare opmerkingen heb je vorige keer gehad wat triest zeg! Maar ik snap je helemaal ik ben ook zo. Maar advies aan anderen geven is altijd makkelijker. Maar bij twijfel bellen. De gynaecoloog zei tegen mij. Het is een samenwerken tussen ons, ik kan alleen echo’s doen en ctg, maar jij bent de moeder (ik heb een kindje met een afwijking dus iets anders, maar de essentie is precies hetzelfde). Ze zei jij ben de moeder en weet wanneer je baby anders beweegt dat weten wij niet. Dus bij elke twijfel bellen. Ze zei wij krijgen gewoon betaald hiervoor hoor dus daar hoef je je niet bezwaard om te voelen. En dat is natuurlijk ook zo. Ik voel me ook altijd bezwaard, maar het gaat om je baby en liever een keer teveel aan de ctg dan te weinig. En de vorige keer heb je waarschijnlijk gewoon net zure mensen getroffen die beter ander werk kunnen doen dan een moeder nog onzekerder te maken. Je komt nooit voor niks. Een goede ctg is alleen maar goed nieuws!

9 dagen geleden

Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋

Wat een stomme opmerkingen!! Dat vind ik echt niet kunnen. Zij weten toch n ...
Nee stom he… t waren er maar 2/3 en de rest was wel lief hoor, moest toen om de dag in t zkhuis zijn, maar die opmerkingen hebben zoveel indruk gemaakt. 🤭

9 dagen geleden

Altijd bellen bij minder beweging. Bij stomme opmerkingen van de verloskundige kan je altijd zeggen dat je in je recht sta om het te laten controleren en zelfs een andere verloskundige mag benaderen.

Reactie op Flower221

Nee stom he… t waren er maar 2/3 en de rest was wel lief hoor, moest toen o ...
Snap ik helemaal! Dat zou ik ook hebben. En er overheen stappen is dan super moeilijk al helemaal als er weer niks geks aan de hand is. Maar daar is iedereen alleen maar blij mee. Ik vind het echt heel naar voor je dat je die opmerkingen hebt gehad. Het is super goed dat je je gevoel volgt en aan de bel trekt en het van je afschrijft hier op het forum 👏🏻

9 dagen geleden

Reactie op Flower221

Nee stom he… t waren er maar 2/3 en de rest was wel lief hoor, moest toen o ...
Heb je dit ook uitgesproken? Want dat zou ik je wel aanraden. Dat je een enorme drempel voelt door die opmerkingen. Ze moeten er wel van leren dat zoiets echt niet gezegd kan worden.

9 dagen geleden

Wat een lelijke en onprofessionele opmerkingen die je te horen hebt gekregen! En helemaal naar dat het er je van weerhoudt om te bellen, want dat is juist wel wat je nu zou moeten doen. Probeer je over die opmerkingen heen te zetten en toch even je vk te contacten. Ze zijn hiervoor en hebben vaak liever dat je een keer teveel belt dan te weinig. Ik heb bij de eerste een aantal keer een minder leven consult gehad en nu weer. Bij alle keren bleek er gelukkig niks aan de hand en waren ze net in een andere houding gaan liggen, maar zo’n consult stelt wel even gerust. Niets zo naar als je af moeten vragen of alles wel in orde is met je kindje. Je mag je gevoel echt serieus nemen en het even laten controleren. En voor wat betreft die opmerkingen: daar zou ik echt iets van zeggen, vind het niet oké dat dat tegen je gezegd wordt.

9 dagen geleden

Reactie op PTF

Heb je dit ook uitgesproken? Want dat zou ik je wel aanraden. Dat je een ...
Ik heb het eigenlijk nooit duidelijk uitgesproken. Durf dat nooit zo goed als het om mezelf gaat denk ik🤷‍♀️.. Zal volgende week wel even met mijn vaste gynaecoloog bespreken. Zij is enorm lief en zegt altijd dat ik laagdrempelig moet bellen als er iets is. Ik ben deze zwangerschap namelijk juist wel wat lakser qua bellen over harde buiken/ krampen bijv. Ik zit sinds 19 weken met een te korte baarmoederhals en dus hoog risico vroeggeboorte. Dus de gynaecoloog zei laatst nog je moet wel op tijd bellen hoor!! Want de baby mag niet thuis geboren worden. Dat niet snel bellen komt omdat ik 1. Meer vertrouwen heb omdat het mn tweede zwangerschap is met mn korte baarmoederhals (vorige zwangerschap had ik het ook incl opnames en remmers etc) en die onderzoeken vreselijk vindt maar 2. ook zeker omdat ik toen ik deze zwangerschap met 18 weken in het ziekenhuis was vanwege bloedverlies (had een grote hematoom tussen mn vliezen) en ik daar een gynaecoloog trof die zei “ik zie in je dossier van je vorige zwangerschap dat je heel lastig gerust te stellen bent. Je maakt je heel snel zorgen ……..” Lig je dan met 18 weken met bloedverlies 😅 Dat ging ook over die laatste weken toen mijn dochter nauwelijks bewoog en dat ik toen vaker belde over harde buiken (wat terecht was want had met 33 week al weeën). Ik werd deze zw met 18 weken wel gelijk medisch door de hematoom maar door die gynaecoloog ook meteen doorgestuurd naar de medisch psycholoog en moest ik nadenken over anti depressiva (ja echt…. Die vindt dit trouwens ook heel erg hoe ik behandeld ben en helemaal niet overbezorgd oid. Nou had ik vorige zwangerschap wel een traumatische bevalling dus die behandelen we maar nu). Vervolgens waren mijn zorgen over het bloedverlies wel terecht want 1,5 week later bleek ik een veel te korte baarmoederhals te hebben, gingen alle alarmbellen af en kwam ik gelukkig bij een andere hele lieve serieuze gynaecoloog terecht waar ik nu onder behandeling ben. Maar even bellen bij ongerustheid doe ik dus echt niet graag meer….

9 dagen geleden

Vrouw, ga bellen hoor! Zeker voor het onzekere, beter 10x gecheckt dan 1x te laat! Ik herken het deels, ík voornamelijk als ik te druk ben geweest dan voel ik m de volgende ook wat minder bewegen. Laat je niet gek maken door een paar onbenullen. 🌸

9 dagen geleden

Gewoon bellen en schijt hebben aan wat ze ervan vinden. Heel bizar die opmerkingen die je toen hebt gekregen, erg onprofessioneel en hier werd altijd aangemoedigd om te bellen! Ook in het ziekenhuis had ik soms ook CTGs waar niets was maar zeiden ze gewoon dat het super goed is dat je belt en dat gewoon weer moet doen. Dus meteen bellen zou ik zeggen.

Reactie op Flower221

Ik heb het eigenlijk nooit duidelijk uitgesproken. Durf dat nooit zo goed a ...
Ik zou gewoon vandaag bellen hoor! Doe maar alsof je gek bent om je over de drempel heen te zetten. Of zeg dat je familie of vrienden je hebben overtuigd om echt even te bellen. Of vraag iemand in je omgeving om mee te gaan om je voor dat soort opmerkingen te beschermen. Je zegt zelf ook dat het allemaal achterad terecht was hoe je je voelde. Nou laat ze lekker de draak met je aansteken, weet dat je niet gek bent!

9 dagen geleden

Misschien is de kleine ingedaald. Ik voel nu vooral geschuif en inderdaad als ik aandacht zoek, waar ik eerder constant in elkaar werd geschopt. Heb je al gebeld? Wel doen hoor als je ongerust bent.

9 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties lieve dames 😘 Een beetje gek misschien maar ik ben gaan rijden vanochtend vroeg (idee van mijn man🤭) en mevrouw kwam opeens tot leven. 😅 toen ik thuis kwam was mijn peuter dochtertje wakker die enorm veel lawaai aan het maken was en toen begon ze enorm te bewegen. Ze is de hele ochtend heel erg druk geweest. En de rest van de middag ook zoals normaal. Ik heb geen idee waarom ze gister en vannacht zo stil lag🤯😅 maar ben iig helemaal gerustgesteld (en ben ook stiekem blij dat ik niet naar het ziekenhuis hoefde) 🙏🏻 Als het weer gebeurd, bel ik wel eerder zodat ik gewoon de nacht met een gerust hart slaap 😴