Hi meiden,
Weet eigenlijk niet wat ik met dit berichtje wil, want ik weet dat ik moet bellen.
Ik heb al sinds 18 weken een extreem druk meisje in me buik. Afgelopen 8 weken werd ik wel 5 x oer nacht wakker van haar, dan weer de hik, dan weer mijn buik beurs schoppen, harde buiken door de bewegingen.
2 week geleden na kinkhoest vaccinatie voelde ik ook minder beweging en doordat ik medisch ben moest ik meteen komen. In de auto erheen begon ze echter wel druk te bewegen en tijdens de ctg ook🤓 voelde me enorm bezwaard.
Nu sinds gisterochtend weinig beweging. Het wordt eigenlijk steeds minder. Ze reageert wel als ik duw in me buik maar daar blijft het bij. Ik heb vannacht nog nauwelijks geslapen omdat ik me zo’n zorgen maak.
Ik denk dat het misschien 10% is van normaal.
Ik vind het zo raar en baal er extreem van. Bij mijn eerste dochter ging het net zo, na 34/35 weken begon zij ook drastisch minder te bewegen en ben uiteindelijk ingeleid met 38 weken. Nooit een reden gevonden, ze deed het gewoon prima. Heb toen tijdens de CTG bezoekjes heel veel nare opmerkingen gehad van verloskundigen en verpleegkundigen “hoe ga je dat doen als de baby straks geboren is? Ga je dan ook constant de ademhaling checken”?
Was/is overigens echt totaaaal niet zo, ben nooit een overbezorgde moeder geweest behalve toen ze zo weinig bewoog die laatste weken van mn zwangerschap 🤷♀️
Om die reden durf ik eigenlijk gewoon niet te bellen. Ik wil me groot houden, me soort van bewijzen dat ik niet overbezorgd ben.
Maar anderzijds wat als er wel iets is. 🤯🥴