7 Reacties
6 dagen geleden
Herkenbaar! Ik vermoed ook dat het echt de tijd van het jaar is voor, met alle Sinterklaas festiviteiten enz. Ik ben zwanger van 3de en heb 2 jongens van bijna 4 en net 6 jaar.. Hier is het ook volop strijd, boos, ruzie/schreeuwen.. Ik probeer maar gewoon dingen met ze te doen die wel nog gaan zoals bordspelletjes, puzzelen etc.. En toch af en toe even naar buiten. Maar het is inderdaad vrij pittig als je nog een paar weken te gaan hebt 😁
6 dagen geleden
4 jarige geen idee, maar mijn 1,5 jarige is sinds een week ook enorm plakkerig/knuffelig tot het extreme toe. Ik hoop dat dit niet om zal slaan naar wat jij nu beschrijft.. moet zo moeilijk voor je zijn! 😬 Ik volg en wens je veel succes... En steek graag een hart onder je riem... Probeer het niet persoonlijk opbtr vatten. ❤️
6 dagen geleden
Hier een van 3+, het kan alle kanten op. Tot een paar weken geleden plakte hij compleet aan me vast, waar ik was, was hij.
Dat sloeg om in kopieergedrag: ineens kon hij niet meer bukken, had hij last van zijn buik, moest veel rusten op de bank 🤪
Nu wil hij graag helpen, want ik kan niet meer bukken ('ik wel bukken mama').
Maar in de avond, wanneer hij moe is, slaat hij om en verandert in een draak die tijdrekt en driftbuien heeft. Precies wanneer ik ook kneitermoe ben.
Inmiddels is hij team papa, want met mama kun je zoveel niet meer... zucht. Ik neem het ook maar niet te persoonlijk op verder.
6 dagen geleden
Reactie op Narges2022
4 jarige geen idee, maar mijn 1,5 jarige is sinds een week ook enorm plakke ...
Haha nee ik doe m’n best ik weet dat wat hij zegt ook voort zal komen uit andere frustraties maar met al die hormonen is het wel lastig soms.. pfff dan maar even weglopen en even op bed een traan wegpinken 😅🫣
6 dagen geleden
Reactie op escg
Hier een van 3+, het kan alle kanten op. Tot een paar weken geleden plakte ...
Ja ze gaan soms echt van hot naar her hè met hun gedrag 😅🫣 denk je ze eindelijk te begrijpen breekt de volgende fase weer aan! Hopelijk kan papa inderdaad wat activiteiten bieden die mij niet meer lukken maar het is soms toch lastig.. dan merk ik echt dat ik emotioneel word van zijn frustraties 🫣 maar ‘s avonds in bed wil hij gelukkig nog wel altijd met mama knuffelen
5 dagen geleden
Reactie op elindepelin
Ja ze gaan soms echt van hot naar her hè met hun gedrag 😅🫣 denk je ze ein ...
Zeker! Ik bedenk maar: hun hersens en emoties zijn nog volledig in ontwikkeling, het hoort er bij.
Dat jij als moeder er mee bezig bent, zegt dat je een goede moeder bent. En soms is het gewoon heel pittig.
Ik loop ook wel eens heel even weg.. of neem het over van man.
Kinderen zijn flexibel, je moet het goed bont maken dus dat komt heus wel goed :) hier krijg ik soms ook een natte kus: ik hou van jou, of je bent de 'allelieste'. Kun je weer even op teren.
Je kunt het :)