42 Reacties

11 maanden geleden
Je zou jezelf kunnen laten prikken of je antistoffen hebt. Zo niet, dan zou ik hem persoonlijk thuis houden...

11 maanden geleden
Bij mijn zoontje ook. Hij zelf niet maar op de groep.Ik heb verloskunde gebeld en uiteindelijk anti stoffen geprikt. Omdat ik niet zeker wist of ik T ooit heb gehad. Thuis houden heeft naar mijn mening niet zo zin gezien vijfde ziekte overal “zweeft” en is. Natuurlijk meer kans maar je bent ruim van te voren al besmettelijk dus dan zou je hem nooit meer kunnen laten gaan

11 maanden geleden
Je zou jezelf kunnen laten prikken of je antistoffen hebt. Zo niet, dan zou ...
Dit. Ik werk in het onderwijs en heb mijn verloskundige gevraagd om een verwijzing om te kijken of ik antistoffen heb. Dat bleek zo te zijn, dus ik ben opgelucht. 60-70% van de vrouwen in de vruchtbare leeftijd heeft de ziekte als kind doorgemaakt. Als je het niet hebt gehad kun je overleggen met je vk wat te doen.

11 maanden geleden
Reactie op Ber22
Hoe ver ben je in de zwangerschap? Ik ben 17 weken en zou dan inderdaad ove ...
Ik ben nu 14 weken zwanger en heb begin 10 juli weer met werken, dan zit de vakantie erop. Ik ga sowieso bellen voor een verwijzing om bloed te prikken.
Ik vind het zo lastig. Mijn eerste 2 zwangerschappen zijn geëindigd in een missed abortion. Ik wil de kans zo klein mogelijk houden dat dit kindje iets overkomt.

11 maanden geleden
Reactie op Bloempie24
Ik ben nu 14 weken zwanger en heb begin 10 juli weer met werken, dan zit de ...
O dat is idd wel heel spannend na wat je meegemaakt hebt! Dan begrijp ik je wel!
Hopelijk geeft de bloeduitslag duidelijkheid...en rust

11 maanden geleden
Ik zou het met de vk overleggen en vooral goed naar je eigen gevoel luisteren. Ik denk dat ik uiteindelijk zelf besloten had om mijn kind thuis te houden. Als het daadwerkelijk rondgaat zou het wmb een reeel risico zijn en zou de paar weken lastige logistiek (en dat kan natuurlijk echt ingewikkeld zijn!) de gezondheid van de baby meer dan waard zijn.

11 maanden geleden
Ik ben met 12 weken positief getest op de vijfde ziekte. Ik was niet immuun.
Nu heb ik 10 weken lang iedere week een guo om te kijken of de baby bloedarmoede heeft. Vanaf 15 weken kunnen ze de baby behandelen.
Ik had dit niet kunnen voorkomen. De kinderen zijn besmettelijk voor ze symptomen hebben.

11 maanden geleden
Ik snap wel dat het lastig is. Toch wil ik je vertellen dat het eerste kindje uit de groep in de meivakantie symptomen had. Mijn zoon pas 3 weken later. En vorige week kregen we nog bericht dat er kinderen zijn die uitslag op de wangen hadden. Je zou dan je kind wel een langere tijd thuis moeten houden als je voor die optie gaat.

11 maanden geleden
Reactie op D Roosje
Ik ben met 12 weken positief getest op de vijfde ziekte. Ik was niet immuun ...
Dat klinkt ook wel heftig, hopelijk houdt de kleine er niks aan over.

11 maanden geleden
Ik heb net de verloskundige gebeld, de gaat vandaag een verwijzing voor bloedprikken de deur uit doen. Als ik geen antistoffen heb raden ze toch aan om ons zoontje thuis te houden, tenminste tot het bij de opvang weer rustig is qua virus.

11 maanden geleden
Reactie op dmmk
Ik heb de uitslag binnen en heb helaas geen anti stoffen.. thuis houden is ...
Dat is dan wel vervelend! Hopelijk valt het allemaal mee. Ik bel aankomende week de opvang nog even voor een update en dan ga ik op het werk overleggen of ik kort zorgverlof iod kan opnemen.

11 maanden geleden
Reactie op Bloempie24
Dat is dan wel vervelend! Hopelijk valt het allemaal mee. Ik bel aankomende ...
Ja.. ik heb net met verloskundige gesproken en die adviseert echt om zoontje wel thuis te houden. Nou zou ik mijn God niet weten hoe ik dat moet doen met werk want zorgverlof krijg ik niet want hij is niet ziek. En zorg verlof is ook vrij kort. En die besmettingen kunnen eeuwig doorgaan dus dan kan die maanden niet meer.. maar ik vind het ook een eng idee dat er wel aangeboren afwijkingen etc kunnen komen als ik ziek word. Pff wat lastig dit

11 maanden geleden
Reactie op dmmk
Ja.. ik heb net met verloskundige gesproken en die adviseert echt om zoontj ...
Oh echt wat een stress! Ik heb me ook laten prikken want in de buurt ging het rond. Heb ook geen antistoffen dus ben ook nogal angstig dat ik het krijg. Tot nu toe nog geen besmetting op de opvang maar ik moet nog 7 weken tot ik 20 weken ben dus daar kan nog van alles gebeuren.. thuishouden is ook lastig, want inderdaad hoe lang kan je dat doen? Is niet echt haalbaar voor de meesten.. misschien 1 of 2 weken thuishouden? Zelfs als je het zou krijgen dan ben je dichterbij de 15 weken waar ze het kindje eventueel kunnen behandelen.

11 maanden geleden
Op de school van mijn zoon is een tijd terug ook 5e ziekte geweest.
Zolang ze geen koorts hadden, mochten ze gewoon naar school.
5e Ziekte bestaat al heel lang en daar was nooit ophef over.....tot nu.
Gewoon naar de opvang, anders bouwt men nooit antistoffen en een goed immuunsysteem op.

11 maanden geleden
Reactie op silverpeach
Oh echt wat een stress! Ik heb me ook laten prikken want in de buurt ging h ...
Ik ben net nog keer gebeld. Het advies thuis houden klopt blijkbaar niet. Omdat er veel tijd tussen bemesting zit dus hij kan nu al besmet zijn. Dan kan je nooit meer naar buiten.