12 Reacties

vor 3 Monaten

Volgens mij heb je gewoon recht op zorgverlof Weet niet precies de regels hiervoor. Zou je even moeten googlen😊

vor 3 Monaten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof/vraag-en-antwoord/duur-zorgverlof

vor 3 Monaten

Zoals ik het nu lees (mits er in je Cao geen andere afspraken staan) kun je 6 weken zorgverlof krijgen. Dus ik zou niet de volledige 9 weken opnemen, maar misschien in overleg met je werkgever je verlof laten lopen tot aan de operatie, dan langdurig zorgverlof opnemen en de rest van je verlof daarna opnemen.

vor 3 Monaten

Wat vervelend dat jullie baby geopereerd moet worden zeg! Wellicht gewoon goed om eens het gesprek met je werkgever aan te gaan? Zorgverlof heb je inderdaad recht op voor dit soort dingen. Kortdurend is dit maximaal 2 weken tegen 70% salaris, langdurend heb je recht op 6 weken onbetaald of er moeten in jouw cao andere afspraken over gemaakt zijn.

vor 3 Monaten

Je wordt toch juist doorbetaald tijdens je zorgverlof? Ik lees nergens dat dit onbetaald is.

vor 3 Monaten

Misschien ter info ik weet niet welke sector je werkt ik werkte toen tijd in ziekenhuis CAO. Mijn zoontje werd opgenomen en ik kon geen zorg verlof opnemen omdat zorg verlof volgens dat cao alleen mag als er niemand anders voor hem kan zorgen. Dus een opname in het ziekenhuis waar 24 uur personeel is viel daar helaas niet onder echt belachelijk!!

vor 3 Monaten

Reactie op Meikevd

Je wordt toch juist doorbetaald tijdens je zorgverlof? Ik lees nergens dat ...
Tijdens kortdurend zorgverlof wel, voor 70% tijdens langdurend zorgverlof in principe niet. Mits er afspraken zijn gemaakt in de cao. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof/vraag-en-antwoord/zorgverlof-en-salaris

vor 3 Monaten

Na 13 weken kreeg ik persoonlijk ineens weer de behoefte ook soms even iets anders te doen dan moeder zijn, toen begon ik met 16 uur werken en dat was voor mij perfect. Nu wil ik dat weer doen. Liever wat langer weinig uren werken dan langer helemaal thuis zitten.

vor 3 Monaten

Reactie op Kristelll

Na 13 weken kreeg ik persoonlijk ineens weer de behoefte ook soms even iets ...
ons kindje word geopereerd dus ik ben die tijd wel nodig.. en vond bij de vorige zwangerschap 2.5 maand verlof veelste kort 🤣 ik werk in de zorg dus dat minder werken is niet realistisch. werk nu ook 4 uur minder per week, onbetaald maar heb ongelijke weken kwa uren dus niet echt meerwaarde. werk soms alsnog 40 uur ipv 28.

vor 2 Monaten

Je zou kunnen overleggen over zorgverlof gedurende een aantal weken na de operatie. Wat voor ingreep gaat het om?

vor 2 Monaten

Reactie op Hannelore13

Je zou kunnen overleggen over zorgverlof gedurende een aantal weken na de o ...
schisis. hij word geopereerd als hij 3/4 maand is. normaal gesproken zou ik dan alweer aan het werk moeten en hij dan naar de opvang. dat zie ik dus niet zitten. wil graag dan zelf nog een periode bij hem zijn.

vor 2 Monaten

Reactie op mamavanr33

schisis. hij word geopereerd als hij 3/4 maand is. normaal gesproken zou ik ...
Wat vervelend, maar gelukkig planbaar. Ik zou ouv opnemen tot operatie, dan zorgverlof gedurende herstel, en weer ouv tot je weer aan werk gaat. Zo blijft er nog wat extra ouv wat je betaald of later onbetaald kunt opnemen.