Ik wist dus niet dat je geen neusspray mocht gebruiken met xylometazoline. Ik heb dus dit 2x gespoten op mijn aambei en ben nu dus bang??
Ik las op internet dat het helemaal niet mag….
iemand ervaring?
Ik gebruik ook Curanol zalf en Theranol. Heb echt enorm veel pijn!
Ik ben persoonlijk naar de apotheek geweest voor neusspray toen ik griep had duidelijk aangegeven dat ik in verwachting was en heb van de apotheek ook neusspray met xylometazoline gekregen dus denk dat het echt geen kwaad kan
Ik ben persoonlijk naar de apotheek geweest voor neusspray toen ik griep ha ...
In je neus is het prima.
Maar op aambeien tijdens de zwangerschap wordt afgeraden.
Er is een risico op vaatvernauwing in de placenta omdat het middel bij de behandeling van aambeien in de bloedbaan kan komen.
Curanol zalf icm met tabletten kun veilig nemen.
Je moet het wel even een paar dagen geven.
Daarnaast zorgen voor voldoende vocht. En bij harde ontlasting zou je ook Macrogol zakjes kunnen vragen bij de huisarts
Ik gebruik inmiddels 7 weken al xylometazoline.( wel minimaal) Kan anders echt niet slapen.
Volgens het cjg kan het geen kwaad voor je kindje maar is het meer voor jezelf vanwege die verslaving.
Ik heb 2 weken terug veel last gehad van aambeien met bloed. Ik gebruik nu Macrogol en af en toe zinkzalf om het uit te drogen. Heb er eigenlijk geen last meer van zolang de ontlasting zacht blijft. Verder kan je bij de apotheek vragen om lidocaïne met vaseline zalf dit verdoofd het wat.