3 Reacties
3 maanden geleden
Oh wow, hier heb ik nog nooit van gehoord! Ik heb weleens een aambei gehad (niet tijdens de zwangerschap) en toen ben ik gewoon doorgegaan met krachttraining. Was altijd supersnel over, geen problemen mee gehad. Ik zie echt niet in waarom het niet mag? Staat dat erbij?
Ik zou eerder gewoon echt op m'n eten letten en misschien geen strings dragen (en zeker niet tijdens krachttraining) Verder misschien uitkijken of je geen pijn voelt bij lunges of zo? Maar dat kan ik me ook moeilijk voorstellen....
3 maanden geleden
Reactie op Wire
Oh wow, hier heb ik nog nooit van gehoord! Ik heb weleens een aambei gehad ...
Volgens mij vanwege de druk op het ‘getroffen’ gebied tijdens kracht zetten, die bij zwangerschap in de basis al hoger is.
3 maanden geleden
Ah, oke! Als ik google, zie ik het wel een paar keer staan, maar ook niet echt overal. Dus persoonlijk denk ik dat het wel zou loslopen.
Persoonlijk zou ik het gewoon proberen, maar ik ben geen medisch professional, dus misschien even je verloskundige bellen?
Als het echt niet mag, zou ik in de tijd dat je wacht tot de aambeien over zijn gewoon naar de sportschool blijven gaan, maar dan om te stretchen/cardio te doen. Zo blijf je toch in je routine 🙂 en met een beetje geluk ben je zo weer genezen en kun je weer krachttraining doen!