21 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben een kussen van Ukje erin. En wil prima met 6 maanden en nog geen 6 kg.

5 maanden geleden

Ik weet niet of je de Playtray (tafelblad) er ook op hebt bij de babyset? Dat zorgt er bij ons voor dat ze redelijk stabiel zit! 🙂

5 maanden geleden

Wij hebben de baby erin gezet met tuigje, echt zo kort mogelijk alleen voor het eten, tot ze echt zelfstandig kan zitten.

5 maanden geleden

Wij hebben nog een wipper voor de tussentijd. Die kan redelijk recht maar zeker niet zittend.

5 maanden geleden

Ik zet haar met kussensetje en tafelblad er al wel in voor de hapjes, is maar kort. Ze doet al wel crunches als ik haar in de wipper probeer te zetten 😂 dus heeft enige stabiliteit, maar kan zeker nog niet zelfstandig zitten. Volgens mij is het oké als je het alleen voor hapjes doet en ze kunnen zitten met steun.

5 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde en onze kleine zit in het stoeltje (met de playtray) , ondersteund met kussentjes en hydrofielen. Dat was het advies van het cb en dat klonk ons wel logisch dus totdat hij zelfstandig kan zitten is dit de tussenoplossing, alleen voor tijdens het eten.

5 maanden geleden

Wij hebben voor de tussen periode een ikea stoel met verkleiner. Hadden we sowieso al voor op visite/logeren en dergelijke, maar werkt perfect!

5 maanden geleden

Ikea kinderstoel met verklein kussentje erbij!

5 maanden geleden

Hier was laatst ook een topic over. Ik heb toen mijn contact wat ik hierover had met Stokke gedeeld, zal ik weer even doen.

5 maanden geleden

Bij mijn dochter had ik hetzelfde. De baby-fysio raadde toen aan een opgerolde handdoek (ik had een grote dikke hydrofiele doek) aan de voorkant te duwen. Dit zorgde ervoor dat ze niet naar voren kon kiepen. Dit werkt perfect. Soms ook wel eens twee klein doeken opgevouwen en en aan beide zijkanten (aan de voorzijde) gestopt.

5 maanden geleden

Kussentje van Ukje erin! En ik heb zelf nog een handdoek tussen het kussentje van Ukje en de stoel. De stoel van Ikea met kussen is ook fijn, maar heeft geen voetensteun, dus voor Rapley is dat geen optie voor mij.

5 maanden geleden

Reactie op togle10

Bij mijn dochter had ik hetzelfde. De baby-fysio raadde toen aan een opgero ...
Je kunt voetensteunen kopen voor de ikeastoel! Niet bij Ikea maar via Google vind je het wel.

5 maanden geleden

Reactie op stelk

Hier was laatst ook een topic over. Ik heb toen mijn contact wat ik hierove ...
Haha dit bespreken met je kinderarts 😂 ze zien je aankomen..

5 maanden geleden

Reactie op NoWorries

Haha dit bespreken met je kinderarts 😂 ze zien je aankomen..
Ja en ik ken amper babies die met 6 maanden al volledig zelfstandig zitten dus waar komen die statistieken vandaan? 🤨

5 maanden geleden

Wij hebben een IKEA stoel gekocht voor de tussentijd. Die zit een stuk stabieler. Dan kan ik afwisselen tussen die kinderstoel en de stokke met newbornset. Heb er wel een voetensteun voor gekocht voor als ze gaat eten.

5 maanden geleden

Reactie op 9Anneriek

Ja en ik ken amper babies die met 6 maanden al volledig zelfstandig zitten ...
Ik denk dat Stokke het verschil niet maakt tussen zelfstandig kunnen zitten en zelfstandig zelf kunnen gaan zitten. Onze dame van 6 maanden kan heel goed zitten echt zelfstandig. Maar kan nog niet vanuit lig naar zit komen. Hier zit ze dus prima in de babyset. Niet te lang.

5 maanden geleden

Kussenset van Ukje erin, tafelblad van stokke en het voetenplankje vrij kort eronder (volgensmij zit er 1 gat tussen)

5 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ik denk dat Stokke het verschil niet maakt tussen zelfstandig kunnen zitten ...
Hier hetzelfde. We drukken voor nu nog wel een kussen om haar heen zodat ze wel "vast" in de stoel zit. Geen speciaal kussen. Gewoon een huis tuin en keuken kussen van de ikea. Mijn boeren logica zegt dat dat prima zit. Hapjes doe ik in die stoel. Maar hetzelfde vind ik wieg versus vervolg zitje. Vandaag voor het eerst in vervolg zitje maar ik denk toch dat de wieg er weer op gaat.😅

5 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Hier hetzelfde. We drukken voor nu nog wel een kussen om haar heen zodat ze ...
Ja wij hebben dan wel Ukje kussen Het vervolg zitje ook al. Maar die kan volledig plat. Ze begon uit de wagenbak te klimmen 🙈

5 maanden geleden

Wij zijn begonnen onze dochter kort in de stoel te zetten en te stabiliseren met handdoeken. Als je zorgt dat ze met de voetjes op de plank kunnen en de handen op de tray, houden ze zichzelf daarmee redelijk recht.