29 Reacties

2 weken geleden

Ja bij beiden kinderen. Super alerte en nieuwsgierig babys. Mijn oudste ook met 5 maanden de kinderwagen omgebouwd. Hij klom er namelijk uit 🙈

2 weken geleden

Hier "zit" ze ondertussen al sinds 3'5 maand in de buggy. Maar haar buggy gedeelte staat heel ver naar achter geklapt zodat ze wel mij gewoon kan zien maar ze toch bijna ligt en haar rugje niet overbelast. Dit hebben we destijds ook met onze oudste gedaan
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 weken geleden

Kan ook niet wachten tot onze zoon in het buggy gedeelte kan. Wilt overal liefste rechtop zitten en rondkijken maar helaas mag dat nog niet

2 weken geleden

Mijn kindje wilt ook graag kijken daarom met lekker weer doe ik hem helemaal open zodat ze naar boven kan kijken en dan ziet ze al die takken enzo, als ik merk dat ze moe begint te worden doe ik alles dicht en geef ik dr knuffel doekje die legt ze zelf op dr hoofd en dan gaat ze lekker slapen

2 weken geleden

Yep heel herkenbaar. Wij gaan ook langzaamaan overstappen op de kinderwagen zit. Ook omdat ze gewoon weg te weinig kan zien maar het ook te krap aan het worden is. Mijn oudste dochter was ook 3 maanden oud toen ik overstapte. Nummer 2 en 3 waren rond de 4 maanden dat ze te krap lagen. Maar met de jongste omdat ze er ook veel in huilt

2 weken geleden

Hier t zelfde probleem. Ga over een maand de kinderwagen ombouwen

2 weken geleden

Heel herkenbaar! Dochter van 3,5 maand, maar mega gefrustreerd in de bak omdat ze niet genoeg kan zien. Twijfel echt om hem om te bouwen. Hij kan helemaal plat, maar tegelijkertijd denk ik, je bent 3,5 maand en echt gewoon nog een baby. Ze denkt zelf dat ze 6 maanden is volgens mij😅

2 weken geleden

Hier hetzelfde, heb hem met 3 maanden omgebouwd. Hij zit/ligt in de kinderwagen als ik hem plat zet bijna hetzelfde als in de newbornset van zijn stoel dus zorg er gewoon voor dat hij er ook niet te lang in zit. Nu is wandelen tenminste gezellig in plaats van alleen maar gekrijs!

2 weken geleden

En kan ze haar hoofd al goed omhooghouden? Misschien wandelen terwijl ze op haar buik ligt en dan mogelijk het matrasje iets ophogen? Zo heb ik met m'n oudste ook veel gewandeld ivm afvlakking van haar hoofd

2 weken geleden

Reactie op Leenke

En kan ze haar hoofd al goed omhooghouden? Misschien wandelen terwijl ze op ...
Dan kunnen ze toch alsnog niet kijken toch?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Overprikkeling en gênante momenten

In deze aflevering vertelt jeugdarts Lucy je alles over overprikkeling bij je baby. Hoe herken en voorkom je dit? Verder lachen we om gênante momenten en bespreken we hoelang je baby idealiter bij jou op de kamer slaapt.

2 weken geleden

Hier doe ik een kussen onder haar rug zodat ze iets rechterop. En de klep helemaal open, kan ze lekker kijken. Volg je kindje hierin, als die klaar is om de wagen om te bouwen lekker doen en gewoon wat platter doen. Ze mogen ook in een newbornset en maxi cosi zitten toch..

2 weken geleden

Reactie op M_1986

Dan kunnen ze toch alsnog niet kijken toch?
Jawel. Hoofd niet onder de kap maar onderin de wagen.

2 weken geleden

Reactie op Leenke

Jawel. Hoofd niet onder de kap maar onderin de wagen.
Zo hoog dat ze erover heen kunnen kijken? Dat zou ik wel eng vinden met eruit vallen

2 weken geleden

En een draagzak? Mijn eerste kindje vond de wagen ook niks, precies om de reden wat jij zegt. In de draagzak (ik had een draagdoek) kon ze lekker rondkijken en kon ik heeeeerlijk wandelen! Soms viel ze alsnog in slaap haha, maar dat was ook wel weer schattig!

vorige week

Precies dit had mijn meisje. Ik ben over gegaan naar de wandelwagen en de bak naar boven gebracht. Het is officieel vanaf 6 maanden maar je kunt hem helemaal kiepen( ligstand brengen) Wij wandelen heel veel en vaak en ze vind het prachtig. Zit goed vast gesnoerd dus kan niks gebeuren. Alleen niet rechtop zetten ivm ruggetje!

vorige week

Reactie op Fennaaar

Precies dit had mijn meisje. Ik ben over gegaan naar de wandelwagen en de b ...
Het vast zitten is overigens 1 van de dingen waarom het ook wordt aangeraden onder de 6 maanden. Je hanteert dan de Maxicosi richtlijnen. Dus max 2 uur en niet gebruiken om te slapen (gaf consultatiebureau aan)

vorige week

Reactie op M_1986

Het vast zitten is overigens 1 van de dingen waarom het ook wordt aangerade ...
*niet wordt aangeraden

vorige week

Precies, ik laat haar niet lang erin. Liever een vrolijk kindje dan een krijsend kin in de dichte bak.

vorige week

Reactie op Fennaaar

Precies, ik laat haar niet lang erin. Liever een vrolijk kindje dan een kri ...
Ik geef je hierin groot gelijk. Zolang ze lekker liggen en niet zitten is het goed.

vorige week

Reactie op M_1986

Het vast zitten is overigens 1 van de dingen waarom het ook wordt aangerade ...
Dat is omdat ze in de maxicosi niet plat liggen en niet vanwege het vast liggen. Je hebt ook maxicosi waar ze langer in mogen voor bv een lange reis maar daar liggen ze plat in maar zeker wel vast