18 Reacties
één maand geleden
Mijn man mag gewoon in het weekend zijn biertje drinken. Ik heb een risico zwangerschap met een placenta previa totalis waarvoor ik nu 3 keer in het ziekenhuis heb gelegen. Wel hebben we de afspraak gemaakt niet teveel drinken bij feestjes. Er kan altijd wat gebeuren in een zwangerschap dus ik kijk er wat nuchter tegenaan 😅
één maand geleden
Wat is het verschil tussen drinken, zuipen of gewoon normaal 2 glaasjes? Ik ben zelf niet erg kieskeurig, want mijn partner houdt het bij 2 drankjes. Het enige wat hij hoeft te doen is bereikbaar blijven. Ik stuur hem nu al vaak naar buiten om lekker veel tijd met zijn vrienden door te brengen, nu het nog kan 😊. Hij waardeert dat enorm, vooral omdat hij thuis echt veel voor me doet. Dit is iets wat ik voor hem kan doen, hem wat ruimte geven zolang het nog kan. Zolang ik hem kan bellen mocht er iets aan de hand zijn. Maar ik snap wel als je bijvoorbeeld veel meer risico hebt tijdens je zwangerschap en bevalling dat je je partner nuchter erbij wilt hebben rond die weken voor noodgevallen.
één maand geleden
Bij de eerste zwangerschap hadden we de afspraak vanaf 37 ten alle tijden in staat om te kunnen autorijden.
Met 36 weken heeft mijn man nog zijn dadshower gehad waarbij hij flink in de olie zat🙈
Ik zou je man lekker laten gaan en eventueel een familielid/vriendin etc vragen om paraat te staan mocht de bevalling toch ineens starten (kleine kans)
één maand geleden
Haha in mijn vorige zwangerschap hadden we een etentje waarbij m’n vriend echt teut was (ik 36 weken zwanger en moest dus terugrijden), nouuu ik was echt not amused 😅 ik denk dat ik nu vanaf m’n verlof met 36 weken het niet meer zie zitten als hij echt veel zou drinken, maar 2/3 drankjes lijkt me prima
één maand geleden
We hebben al een meisje van 20 maanden. Bij de eerste zwangerschap heeft mijn man nog af en toe gedronken een paar biertjes. Vanaf de geboorte van ons meid slapen we allemaal heel slecht en hij heeft nu geen zin meer om te drinken. Soms een alcohol vrije/0% en nauwelijks 1 pilsje. Ja, ik zou zeggen lekker laten doen, want als het slapen even tegen valt en jullie gezin slaapt niet meer (en zoals bij ons geen oppas /hulp mogelijk) dan is het lang afgelopen met plezier, drinken en vakanties. 👍😉
één maand geleden
Ik ben 30 weken. Mijn vriend drink heel soms in de avond in weekend een glaasje whiskey.
Vind ik prima. Verder drinkt hij zwz niet meer. Maar ik ga hem wel zeggen vanaf week 36 ongeveer dat die niks meer moet drinken mocht de baby zich melden
één maand geleden
Reactie op R.maris
Wat is het verschil tussen drinken, zuipen of gewoon normaal 2 glaasjes? Ik ...
Ja die van mij normaal ook, maar deze avond wil hij het liefst zuipen zeg maar haha!
Ik heb gezegd dat we tegen die tijd wel kijken hoe ik me voel, en als alles die dag prima is hij dat wel kan doen
één maand geleden
Mijn partner is sowieso verminderd met drinken sinds ik zwanger ben. In het weekend met bezoek of gewoon even lekker op de bank houdt hij nog wel van een biertje of wijntje, maar dit is niet meer dan 2 glaasjes omdat hij er voor mij wilt zijn mocht het nodig zijn!
Dus nee heb geen afspraken gemaakt! Hij zegt zelf, vanaf dat ik 36 weken ben dat hij gewoon in de buurt blijft en niet meer lekker uitbundig in de kroeg gaat staan drinken!
Kwestie van vertrouwen of hij dit zal doen 😊
één maand geleden
Nee maar vind dat ook niet nodig. Vertrouw mijn partner dat hij hierin logische keuzes maakt.
één maand geleden
Ik ga (en wil) niet mijn man vertellen wat hij "mag" of niet "mag" doen. Hij is een volwassen man met een goed stel hersens. Ik vertrouw op zijn keuzes. Daar begint de verantwoordelijkheid voor zijn gezin....
Ik vind dat wij mannen niet zo moeten "moederen" en ze de verantwoordelijkheid geven die ze toekomt als (toekomstige) vaders. Anders wordt het een laaaaaange opvoeding😅
één maand geleden
Reactie op Shiloh
Ik ga (en wil) niet mijn man vertellen wat hij "mag" of niet "mag" doen. Hi ...
Precies dit!
één maand geleden
Reactie op Shiloh
Ik ga (en wil) niet mijn man vertellen wat hij "mag" of niet "mag" doen. Hi ...
Maar juist vanuit deze gedachte kun je er wel een goed gesprek over voeren. Stel dat TS zich oncomfortabel voelt bij het idee dat haar man niet kan rijden als zij onverwacht naar het ziekenhuis moet zou ik dat wel bespreekbaar maken .
Overigens lees ik dat niet in het openingsbericht, dus in dit geval lekker laten gaan.
één maand geleden
Mijn man zei uit zichzelf dat hij vanaf een bepaald moment niet meer gaat drinken. Een biertje of twee, drie vind ik zelf niet zo spannend. Weet zeker dat hij de juiste keuze maakt en vertrouw hem volledig hierin.
één maand geleden
Mijn man drinkt weinig, zelden meer dan toegestaan om nog te kunnen rijden. We hebben dit gesprek niet gevoerd.
Vorige keer beviel ik onverwacht met 36 weken, hem kennende gaat hij niks groots meer ondernemen of drinken rond die tijd haha
Binnenkort gaat hij naar vrienden verder weg, ik vind het wel best. Vraag een vriendin dichtbij om even bereikbaar te zijn.
één maand geleden
Mijn man (en normaal gesproken ik ook 🤣) gaan wel eens naar festivals en feestjes (hardere stijlen 😜) en hij gaat midden oktober heel misschien nog naar een feestje toe. Helemaal prima, maar vanaf dan wil ik niet meer dat hij gaat, aangezien mijn verlof ook bijna begint en dan wil ik niet dat hij ergens op een feestje staat los te gaan en dat mijn vliezen opeens breken ofzo, moet er niet aan denken haha 🙈🤣 qua alcohol drinken, dat vind ik geen probleem, mits hij het vanaf mijn verlof bij 2/3 biertjes op een avond houdt, maar dat heb ik niet hoeven vragen, daar kwam hij eigenlijk zelf al mee ☺️