7 Reacties
2 maanden geleden
Wat je zegt klopt, ze mogen alcohol verkopen met 0,5% alcohol en het alcohol vrij noemen, heel verwarrend en zo iets moet je ook maar net weten. Ik durf niets met zekerheid te zeggen maar ik denk dat zo’n klein beetje kleine kans op risico’s brengt.
2 maanden geleden
Zou je over die 3 slokken niet druk maken hoor, het is inderdaad verplicht dat alcohol vrij onder de 0,5% bevat. Vruchtensappen, yoghurt, etc moet hier ook aan voldoen maar bevat altijd iets (gisting is een natuurlijk proces) dus hele kleine hoeveelheden alchohol krijg je altijd wel binnen tijdens je zwangerschap.
2 maanden geleden
Alcohol vrij mag alcohol inzitten een licht percentage.
Als je iets koopt waar opstaat 0.0 moet het 0% zijn
2 maanden geleden
Over 0,5 % en 3 slokken hoef je je echt geen zorgen te maken🙈
Een rijpe banaan bevat het zelfde percentage alcohol.
Ik heb laatst een aantal slokken gedronken van een biertje waarvan mn schoonmoeder zei dat het alcohol vrij was maar zat dus mooi gewoon 4,5% in waar ik pas na een paar slokken achterkwam. Stom maar kan gebeuren en die kleine hoeveelheid zal de baby echt niet schaden hoor.
2 maanden geleden
Geen zorgen! Vergeet niet dat heel veel dames in buitenland (Italië, Frankrijk) echt af en toe nog wijntje nemen bij het eten. Is het aan te raden: nee. Heeft het meteen na 1x schadelijk effecten voor je kindje? Nee. Zie ook deze brochure: https://www.trimbos.nl/wp-content/uploads/2022/04/PM0678-Brochure-Kinderwens-of-zwanger.pdf