17 Reacties

één maand geleden

Ik denk ook dat de baby steeds minder ruimte krijgt en je straks steeds minder schopjes gaat voelen maar meer de bewegingen van de kleine tegen jouw lijf aan. Ik heb ook een voorliggende placenta en ben ook 27 weken en bij mij wisselt het ook enorm. Soms dagen geen schopjes maar een beetje 'gepruttel' en dan soms weer een hele dag heel druk.

één maand geleden

Misschien draait de baby veel. Ik heb ook een voorliggende placenta, baby ligt al sinds 19 weken met het hoofd naar beneden, meestal met de rug naar mijn rug toe dan voel ik de baby goed! Maar soms draait de baby met de rug naar mijn placenta/navel toe en dan voelt het veel minder intens.

één maand geleden

Reactie op Annexb

Ik denk ook dat de baby steeds minder ruimte krijgt en je straks steeds min ...
Dankje voor je reactie, dit herken ik heel erg, gelukkig ging mijn buik net al weer op en neer, heb zelfs een klein stukje op film van de party haha, super fijn om soms even met andere zwangeren te kunnen sparren💕

één maand geleden

Ik heb ook een voorliggende placenta voel de kleine al vanaf 16 weken. Soms kun je er echt niet van op uit waar de kleine ligt bij mijn dochter lag de placenta aan de achterkant en voelde haar veel krachtiger dan met deze zwangerschap maar als de kleine eenmaal begint dan is de kleine ook goed aanwezig. Ben nu zelf 26 weken maar de vk zei wel de schepjes worden straks wat krachtiger als ze minder beweging hebben maar het kan ook zijn dat je bijna niks meer voelt. Vanaf 28 weken moet je de kleine regelmatig voelen werd mij verteld.

één maand geleden

Ik heb zelf een achterliggende placenta maar ervaar hetzelfde. De krachtigheid lijkt soms dagen af te nemen en dan ineens een dag wel weer. Ook merk ik dat het minder van die hevige karatekicks voel maar meer rustig bewegingen. Heb toevallig afgelopen vrijdag een controle gehad en dit uitgebreid met de verloskundige besproken. Zij gaf aan dat dit heel normaal klonk. Als het plots heel veel anders wordt, dat was reden tot zorg. Ik merk dat het uitgebreid met de verloskundige bespreken ervoor heeft gezorgd dat ik veel minder snel ongerust ben.

één maand geleden

Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het opeens minder was. Dan is hij van positie gewisseld of schopt meer naar achteren. De baby krijgt steeds minder ruimte en naar het einde toe nemen de bewegingen af. Mijn verloskundige zei zelfs dat zo lang de baby met mijn termijn (29+5) in ieder geval elke dag een keer beweegt, het in principe al goed is. Ik snap je wel hoor, ik maak me ook snel zorgen, maar zolang ik hem elke dag voel ben ik gerustgesteld :)

één maand geleden

Oh wat ben ik blij dat jij dit er op zet! Ik heb vannacht heel slecht geslapen omdat ik hem gisteravond niet tot nauwelijks heb gevoeld. En de hele nacht was het rustig. Terwijl hij normaal super druk is als ik rust, zowel voelbaar als zichtbaar. Nu was het niet eens de helft van de kracht die hij normaal heeft en uren helemaal geen trapjes…

één maand geleden

Ik heb een achterliggende placenta en had met 27+4 ook dat ik m 2 dagen opeens anders voelde. Uiteindelijk heeft de vk geluisterd en was er niks aan de hand, maar ik voel ‘m nu sowieso vaker en meer schuiven in plaats van schoppen.

één maand geleden

Reactie op stelk

Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het opeens minder was. Dan is hij van p ...
Dit is niet waar. Bewegingen gaan van schoppen naar schuiven maar nemen niet af en eens per dag met 29 weken is niet voldoende.

één maand geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Dit is niet waar. Bewegingen gaan van schoppen naar schuiven maar nemen nie ...
Okee maar ik neem aan dat als zij dit met de verloskundige heeft besproken het goed is toch? Neem aan dat we andere mama’s hier niet juist ongerust willen maken. 😅

één maand geleden

Reactie op BrittWB24

Oh wat ben ik blij dat jij dit er op zet! Ik heb vannacht heel slecht gesla ...
Ik heb vandaag even gemediteerd en toen begon het leven in mijn buik weer vollop, waarschijnlijk omdat ik ongerust was hield ze zich wat koest. Maar ik heb wel begrepen van mijn verloskundige, ongerust, altijd even bellen. Ik snap de drempel want die voel ik zelf ook maar zou het wel doen. Ikzelf ben altijd te diep in slaap om haar s’nachts bewust te voelen maar zodra ik wakker wordt begroet ze mij meestal eventjes😂

één maand geleden

Reactie op Femke9198

Okee maar ik neem aan dat als zij dit met de verloskundige heeft besproken ...
Is zo maar we moeten ook de juiste informatie doorgeven. Het beweeg patroon van jou baby is belangrijk. Als je baby altijd al zo bewoog is dat prima natuurlijk maar zo niet is dat niet prima. Anders zou schopjes tellen geen ding zijn bij minder beweging. Ik moest van de week wel langskomen toen ik de baby maar 2x gevoeld had ipv de hele dag door, met 26 weken. Officieel is dat pas vanaf 27/28 maar omdat het patroon niet klopte bij mijn baby was checken wel belangrijk.

één maand geleden

Dit is niet waar. Bewegingen gaan van schoppen naar schuiven maar nemen nie ...
Idd.. ik vind het best wel zorgelijk dat een vk zoietd zegt🙈 als ik mijn baby nog maar 1 keer per dag zou voelen is dat zeker abnormaal (voel haar hele dag door). Bij vrouwen die weinig tot niets voelen is dat wellicht anders. Het is maar net wat je gewend bent van jouw baby…

één maand geleden

Is zo maar we moeten ook de juiste informatie doorgeven. Het beweeg patroon ...
Ja dat is inderdaad wel zo, maar wil voorkomen dat mama’s onnodig ongerust worden gemaakt. Maar het lastigste is dat iedere baby anders beweegt. Bij mij beweegt ze niet elke dag exact hetzelfde maar wel regelmatige periodes waarop ze druk is of zo schopt dat mijn buik er aan de buitenkant van beweegt, ikzelf merk als ik dat dan een paar uur niet voel ik meteen ongerust wordt misschien niet helemaal nodig maarja. Bedankt in elk geval voor je reactie😊

één maand geleden

Reactie op Femke9198

Ja dat is inderdaad wel zo, maar wil voorkomen dat mama’s onnodig ongerust ...
Snap ik hoor maar je kan niet informatie niet geven zodat niemand ongerust word. Vorige zwangerschap moest ik ook naar het ziekenhuis aan de ctg en een echo omdat hij niet bewoog, niks loos maar ze hebben wel 50x gezegd dat je liever te vaak dan te weinig belt en dat het belangrijk is om te weten wat hoort. Daarom is het patroon van jou baby herkennen ook zo belangrijk!

één maand geleden

Snap ik hoor maar je kan niet informatie niet geven zodat niemand ongerust ...
Ja zeker waar daarom heb ik ook gezegd altijd bellen als je ongerust bent

één maand geleden

Ik heb de placenta ook voor en had dit tot 28 week ook. Heel onvoorspelbaar, zonder patronen dagen rustiger en dagen heel druk en krachtig. De verloskundige zei dat alle bewegingen vóór 28 weken worden gezien als "mooi meegenomen en goed". Ze zei mij dat ik moet ontdekken wat zijn "minimum" is (dus rustige dag) en als ik na de 28 weken echt minder voel dan dat, ik aan de bel moet trekken. Nu ben ik ruim 29 weken en zit er alweer echt verschil. Ik voel hem nu elke 2 uur wel. De bewegingen worden ook anders: soms meer schuivend ofzo. Wat ik overigens niet prettig gevoel vind😅 kortom, ik herken je verhaal en ik denk dat het dus wel echt normaal is.🥰