3 Reacties

8 dagen geleden

Ik heb geen verstand van hoe het werkt als je medisch bent, maar heb je naast het ziekenhuis nog een verloskundige die je kan bellen? Of kun je je zorgen bij de huisarts neerleggen zodat zij nog iets kunnen betekenenm

8 dagen geleden

Ik zou je gevoel hierin toch altijd serieus nemen, een moedergevoel is vaak heel sterk. Ik heb zelf ervaring met minder voelen bij 28 weken, na haar elke dag op heel regelmatige tijdstippen gevoeld te hebben. Bij mij gaven ze toen in eerste instantie ook aan dat dit wel kon op deze termijn, maar toch een zkh bezoek erdoor gedrukt. Echo was oké, ctg liet te veel hartslagdalingen zien. Die nacht doorgestuurd naar de VU en de nacht erna een spoed keizersnede gehad wegens foetale nood. Conclusie was ook een niet meer goed werkende placenta, ondanks dat ze lange tijd wel goed groeide. Dit hoeft helemaal niet van toepassing te zijn bij joy, maar ook in de 2,5 maand die ze daarna in het zkh lag heb ik zo geleerd naar mijn eigen moedergevoel te luisteren, ook als artsen of verpleegkundigen het tegenspraken. Te vaak heeft dit er toch toe geleid dat ik (soms helaas) gelijk had! Een extra check doet niemand kwaad, helemaal niet als jij zo ongerust bent! Hopelijk kun je het daarna wel opzij schuiven en komt alles er toch goed uit! 🙏🏻

8 dagen geleden