Hi dames,
Een wat lang verhaal sorry🙈
Ik ben nu 26+4 en sinds zondag voel ik onze baby minder bewegen.
Ik voel haar al duidelijk sinds 15 weken (2e kindje) ondanks dat de placenta aan de voorkant ligt. Ze is sinds circa 20 weken zo extreem druk dat ik er geregeld gek van werd🙈 Ik overdrijf echt niet dat ik haar de hele dag door voelde, echt wel iedere 5-10 minuten, ook als ik druk ben/onderweg😅. Mijn buik ging geregeld keihard heen en weer. Ik had er geregeld harde buiken door dus vandaar dat het vaak niet prettig was. En ik weet dat ze slapen, maar ik denk dat die van ons ook veel bewoog in haar slaap 😂
Sinds zondag dus minder beweging en ik had al het idee dat ze anders lag, omdat als ik wat voel het ook heel lichtjes voelt. De hik voel ik daarentegen wel heel duidelijk.
Heb gisteravond nadat ik haar 3 uur lang helemaal niet voelde toch maar het ziekenhuis gebeld (ben medisch).
Ik mocht komen ondanks dat ze vond dat je met dit termijn nog niks hoeft te voelen 😱.
Vind dat een beetje dubbel, ook als je al ruim 10 weken lang zoveel beweging voelt?!
Op de echo beweegde ze wat (ik vond t minimaal maar de VK vond het prima) , wat ik ook voelde, maar ik heb toch nog gevraagd om een CTG. Ze lag nu ook dwars in me buik, met haar rug naar mijn buikwand.
Met die strakke band om werd ze uiteraard helemaal druk. Dus niks aan de hand volgens de verloskundige. Kreeg ook een rotopmerking: “nou het zal nog wel lastig voor je worden na de 32 weken, dan gaan kindjes sowieso minder bewegen”. Nou heb ik altijd begrepen dat ze anders gaan bewegen maar niet minder (ook eigen ervaring vorige zwangerschap)🤷♀️.
Nou vandaag weer het zelfde liedje: een hele rustige baby.
De reden dat ik extra ongerust ben is omdat bij de 20 weken echo haar buikje op bovengemiddeld werd geschat. Vorige week bij een pretecho 3D heeft de echoscopiste haar ook opgemeten (zij is ook medisch SEO echoscopiste) en zag ze dat haar buikje klein is. Ze is ruim 50 percentielen afgebogen. Ze adviseerde toen om het ziekenhuis te bellen (zij werkt in een ander ziekenhuis), heb ik gedaan maar die zagen geen aanleiding dit nogmaals te meten en hebben me pas na 2 weken (dat is volgende week) ingepland voor een groeiecho. Ik weet dat het doemscenario’s zijn en ik mezelf gek loop te maken met deze gedachtes, maar nu samen met die enorme verminderde beweging ben ik bang dat ze niet genoeg voeding krijgt via de placenta.
Opnieuw bellen durf ik niet, aangezien ik niet het gevoel had dat ze me serieus namen.
Heeft iemand hier ervaring mee?