29 Reacties

één maand geleden

Condooms, geen hormonen voor mij😊

één maand geleden

Vorige keer inderdaad condooms. Nu weet ik het nog niet. Wil niets met hormonen. Pil wordt vanwege leeftijd afgeraden. Dus denk dat partner aan de beurt is voor de ✂️

één maand geleden

Condooms, voor mij ook geen hormonen meer.

één maand geleden

Wij weten het nog niet maar voor mij in iedergeval geen pil meer ben klaar met de hormonen. Dus denk dat ik me laat helpen of toch mijn partner maar die voelt er nog niks voor op dit moment

één maand geleden

Hier geen hormonen meer 🙈 Hier is het ✂️✂️bij de vriend 😅

één maand geleden

Ik ga niks nemen, na mijn vorige bevalling voor een koperspiraal gekozen omdat daar geen hormonen inzitten, maar me er toen niet van bewust geweest hoeveel (negatief) effect dit in ieder geval voor mij had. Nooit meer voor mij. Hele heftige menstruatie echt veel en heftig bloedverlies en enorme krampen. Toen we voor een tweede wilden duurde het twee maandan voor ik weer ongesteld werd, terwijl er wordt gezegd dat het geen invloed heeft op je cyclus. Maar dit heeft het wel degelijk. wij willen nog een derde en dus gaan we het wel zien. En daarna ✂️✂️✂️😅. Voor ik zwanger was van de eerste had ik trouwens ook geen anticonceptie en toen hield ik mijn cyclus bij en rondom ovulatie geen seks, maar toen was ik met een paar maanden zwanger haha

één maand geleden

Niets! Hier uiteindelijk pcos geconstateerd. Door alle trajecten en ellende waar ik nu in zit staat het bijna vast dat we het bij een zoontje houden😅. Actie ligt dan ook bij de man🧐

één maand geleden

Niks, geen hormonen, al bijna 20jr vanaf. Dus mijn man gaat ✂️ Wij zijn compleet in ons gezin, mn man word 43 en ik 40 dus voor ons is het goed zo. Maar voorgaande jaren condoom. En menstruatie bijhouden, maar ik kan je vertellen dat dat niet gegarandeerd is 😅 hahaha

één maand geleden

Ik weet het nog niet. Moest in het verleden met de pil stoppen ivm beginnende trombose en heb een spiraal gehad na de tweede maar dat ging helemaal niet goed qua bijwerkingen en die bleek vast aan de zijkant te zitten wat voor pijn en bloedingen zorgde. Mijn vriend is net 30 en die vind het nogal wat vroeg voor ✂️ maar na 3 jongens in 3 jaar tijd vinden we het wel genoeg zo 😅

één maand geleden

Condooms. Ik slik al zeven jaar de pil niet meer.

één maand geleden

Ben eigenlijk sinds mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden al niet meer aan de pil, tussendoor condooms gebruikt. Ik krijg nu weer een keizersnede, en laat mij dan gelijk steriliseren, dus dat scheelt straks weer in elke vorm van anticonceptie :-). Als ik geen keizersnede zou krijgen, dan had mijn man zich laten steriliseren, omdat we klaar zijn met broeden 😄

één maand geleden

Ik ben bij m'n dochter na 3 jaar zwanger geworden via iui. Na de bevalling niks gebruikt, helaas ook niet zelf zwanger geworden en nu zwanger van de 2e via ivf. Voor mij is het hierna wel klaar, dus ik denk dat het bij mij man ook de ✂️ wordt. Ik wil in ieder geval niet meer aan de hormonen

één maand geleden

Ik ga weer voor de prikpil! De normale pil vergeet ik, pleisters vond ik niks. Door de prikpil kan het wel langer duren voor je opnieuw zwanger word als je stopt, maar dat vind ik na twee kindjes helemaal geen probleem.. 🤭

één maand geleden

Ik heb héél erg last van veranderingen in mijn stemming etc. tijdens de verschillende weken in mijn cyclus. Twijfel daarom of ik niet toch juistl weer aan een spiraaltje wil.

één maand geleden

Ik ga toch weer voor een spiraal, welke weet ik nog niet. Maar dat beviel de laatste jaren goed.

één maand geleden

Ik ga voor de pil! Ik had de pil echt afgezworen na de diagnose pcos maar ik blijk toch wel goed vruchtbaar te zijn ondanks pcos 🙈 we houden het voorlopig bij 2 kindjes❤️. Ik vraag me wel af: beginnen jullie direct na de bevalling of wachten jullie die 6 week af waarin je toch geen gemeenschap mag hebben??

één maand geleden

Hier helemaal niks qua anti conceptie. Nou heb ik ook pcos zonder eisprongen en heeft mijn vriend slecht zaad. Dus eerst absoluut geen hormomen meer in mijn lijf. Als we een 2de zouden willen dan moet ik weer aan de hormomen voor ivf traject. Vindt ik erg genoeg 😅

één maand geleden

Reactie op Esmeralda🥰

Niets! Hier uiteindelijk pcos geconstateerd. Door alle trajecten en ellend ...
Hier ook niets. Ben in 2022 praktisch onvruchtbaar verklaard en daarna 2x zwanger geworden door eiceldonatie. Nu is het 'genoeg'. Maar omdat ik geen eitjes meer ontwikkel heb ik geen behoefte aan dure anticonceptie (eindelijk ook wat voordeel ervan). De kans is piepklein dat ik nog ooit natuurlijk zwanger raak en dat mijn zwangerschap doorzet (ook de eitjes die ik ontwikkel hier en daar vormen geen embryo's). Misschien nog idd de knip voor mijn man zodat ik niet meer in de rollercoaster met gemiste miskraam hoef.....

één maand geleden

Reactie op Lenka2021

Hier ook niets. Ben in 2022 praktisch onvruchtbaar verklaard en daarna 2x z ...
Zo! Ik begrijp je helemaal!! Hier ook geen kans op natuurlijke bevruchting en dan vind ik het ook zonde van het geld en de hormonen. Na zo lang traject met letrozol willen we er ook ff niet over na denken… met zn 3e is het ook gezellig!

één maand geleden

Minipil in eerste instantie ivm borstvoeding - daarna ga ik denk ik voor een Mirena.