29 Reacties

één maand geleden

Ik had hiervoor een kyleena spiraal. Die was me goed bevallen. Wil iig nooit meer terug aan de pil ivm te hoge hormoon dosis.

één maand geleden

Reactie op jarofsouls

Minipil in eerste instantie ivm borstvoeding - daarna ga ik denk ik voor ee ...
Oprechte vraag: waarom zou je voor de minipil kiezen ivm BV? Ben hier wel nieuwsgierig naar!

één maand geleden

Reactie op Anka38

Oprechte vraag: waarom zou je voor de minipil kiezen ivm BV? Ben hier wel n ...
De “gewone” combinatiepil kan een negatief effect hebben op de melkproductie wanneer je start met de pil in de eerste 6 maanden na de geboorte door 1 van de hormonen die in die pil zit. De minipil heeft maar 1 hormoon (geen oestrogeen) en daardoor heb je dat negatieve effect niet bij de minipil :) https://www.thuisarts.nl/zwangerschap-voorkomen/ik-ben-net-bevallen-en-wil-voorkomen-dat-ik-zwanger-word (Hier staat een fijn linkje naar een “keuzekaart” met meer info)

één maand geleden

Reactie op Nowie1996

Ik ga voor de pil! Ik had de pil echt afgezworen na de diagnose pcos maar i ...
Online kan ik vinden dat er wordt afgeraden eerder te starten. Dus pas na 6 weken starten wordt aangeraden. Ivm op gang komen borstvoeding en risico trombose wat vlak na bevalling hoger is.

één maand geleden

Condooms, gebruik verder ook al 5 jaar geen anticonceptie voor vrouwen.

één maand geleden

Reactie op Anne47

Online kan ik vinden dat er wordt afgeraden eerder te starten. Dus pas na 6 ...
Dankjewel. De huisarts zei dat ik zelf mocht kiezen maar het lijkt mij ook fijner voor mijn lichaam om even de 6 week af te wachten😊

één maand geleden

De pil, ik heb er nooit moeite mee gehad qua hormonen of bijwerkingen, vergeer 'm ook niet. Man overweegt sterilisatie, dan kan hij nog even nadenken. Als gezin zijn we klaar. Al is de kans dat ik met hem op natuurlijke wijze zwanger word, erg klein.

één maand geleden

Niks, ik ga slecht op hormonen dus condooms en/of voor het zingen de kerk uit (jarenlang gedaan, nooit zwanger geworden en ja ik weet dat het slechts voor 80% betrouwbaar is). Ik heb ook een hele vaste cyclus en altijd mn eisprong op dag 15 of 16. Tweede kindje ging overigens niet vanzelf, via vruchtbaarheidstraject zwanger geworden dus we zijn ook niet erg vruchtbaar 😜. In eerste instantie geef ik toch een jaar borstvoeding icm medicatie voor stabiele productie waar je geen eisprong van krijgt. Mochten we daarna echt 0 risico willen nemen dan zal toch echt mijn man actie moeten nemen ✂️

één maand geleden

Ik zit al jaren niet meer aan de hormonen, doen het al jaren met condooms. Ging super goed, maar ik vind het tijdens de seks wel een spelbreker 🙈 haha. Dus ik ben toch aan het nadenken om een koperspiraal te proberen. Ik heb jaren geleden de Mirena spiraal bij de huisarts laten zetten, dat was toen wel echt ellende, het zetten deed heel veel pijn en ik heb toen nog weken met heel veel pijn rondgelopen, blijkbaar was de spiraal toen niet goed gezegd. Dus als ik het nog eens laat doen, maar dan de koperspiraal, dan laat ik het fijn door de verloskundige zetten. De wens voor een derde is er wat mij betreft nog zeker wel, maar als we ons compleet voelen, dan mag mijn man zich laten helpen, maar daar staat hij dan ook volledig achter, ik heb dan al genoeg werk verricht haha 😆