9 Reacties

gisteren

Daaar wilde wij vorig jaar zomer heen maar ik vond dat ze daar weinig vakantieparken hadden. Wij wilden graag een stacaravan. Toen maar opgegeven 😅

Reactie op Bloempotje

Daaar wilde wij vorig jaar zomer heen maar ik vond dat ze daar weinig vakan ...
Dat snap ik erg goed! Wij hadden nu 1tje gevonden die wel oke lijkt https://www.schwarzwald-camping.de/nl/index.php

gisteren

Oeh leuk! Weet niet hoelang het rijden is voor jullie, maar bij ons merkten we dat je toch elke uur even moet stoppen. Voor even beweging, laten spelen etc. Wij hebben ook een zeer bewegelijk baby. Daarnaast speelgoed voor in de auto die hij nog niet eerder heeft gehad of niet vaak ziet. Als het mogelijk is zelf achterin zitten bij je kindje. Dat houdt ze vaak wat langer bezig en goed.

Reactie op yrsa543

Oeh leuk! Weet niet hoelang het rijden is voor jullie, maar bij ons merkten ...
Het zal voor ons 6/7 uur rijden zijn. Hebben jullie overdag of snachts gereden?

10 uur geleden

Mijn eerste ervaring met auto rit het gehad. Hiervan vooral geleerd dat (voor mijn kleintje) de pauzes heel erg lang moeten duren, minstens 1 uur. Het makkelijkste rijdt het wanneer kindje slaapt. Als je ruimte hebt zou ik een ouder naast kindje laten zitten.

5 uur geleden

Reactie op Mama van Jason

Het zal voor ons 6/7 uur rijden zijn. Hebben jullie overdag of snachts gere ...
Wij hebben overdag gereden, omdat we ook wisten dat ons zoontje niet ging slapen snachts in de autostoel. Persoonlijk zou ik deze rit al in twee dagen splitsen. Wij hebben iedere dag 4 a 5 uur gereden plus de pauzes erbij was je dag zo om. Maar dat is natuurlijk iedere voor zich eigen voorkeur en afhankelijk van je kind. Ik denk zelf ook goed bedenken hoe je kindje nu omgaat met als je 1,5 uur rijdt bijvoorbeeld. Als die dat goed vol houd dan kan je misschien wel al 2 uur aan stuk rijden. Zo niet dan weet je ook dat je vaker moet stoppen.

4 uur geleden

Hoe gaat je kindje over autorijden langer dan 1 uur? Daar kun je het een beetje aan afleiden. Autorit is voor mij verschrikkelijk. Je kan er slecht bij, moet dan telkens stoppen. Niet aan ons besteedt met jonge kinderen

2 uur geleden

Wij rijden gewoon 4 uur aan een stuk. Ik zit ernaast. Na 4 uur even pauze een half uur ofzo en dan weer door. Gaat prima bij ons

1 uur geleden

Hoe makkelijk is je kind in de auto? Kan hij in de auto slapen? Wij hebben best vaak een lange rit naar familie en dat gaat hier best goed. Wij koppelen dit het liefst wel aan een slaapje. Als hij dan ook gevoed is, zijn we makkelijk 2-3 uur verder. Kijk vooraf waar je kunt stoppen voor eten en ontspanning. Mijn voorkeur zou rijden in de avond / nacht zijn, maar dat moet ook maar net kunnen met de aankomst natuurlijk.