14 Reacties
2 jaar geleden
https://www.babypark.nl/kidsriver-premium-autostoeltje-rust.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1K-zBhBIEiwAWeCOF8pCCUDJEIYtE_Dwj2MwYybklsi935-nfn6L3Oc-rLk2a2nGiqcrExoCsgwQAvD_BwE
Wij hebben deze gekocht, wel in een andere kleur, voor de eerste, deze kan alle kanten op gedraaid worden en is vanaf jongs af aan tot aan 12 jaar bruikbaar! Dure uitgave maar zeer praktisch
2 jaar geleden
We hebben zelf de CabrioFix gehad, ons zoontje was/is een flinke vent, met ca 9 maanden hebben we een andere autostoel gekocht, in de CabrioFix zat hij helemaal opgepropt 😅. De CabrioFix was opzich wel fijn, met een adapter zo op de joolz kinderwagen te klikken.
We hebben nu een britax römer autostoel met isofix. Die kan mee tot ca 4 jaar.
De 2de gaat straks wel weer in de CabrioFix, hopelijk wat langer dan ons zoontje.
2 jaar geleden
Vervolgstoeltjes kun je ook vaak draaien. Wij hadden de pebble 360 maxi cosi. En daarna de maxi cosi pearl en die is tot 4 jaar en kan ook omgedraaid. De meeste maxi cosi’s zijn tot 12 maanden. De pebble 360 die wij hadden toevallig tot 15 maanden, maar de vervolgstoel kun je dus ook vaak draaien (zou ik sowieso zeker aanraden. Een draaibare autostoel)
2 jaar geleden
Wij hadden voor onze eerste de maxi cosi coral 360. Was even diep in de portomonnee maar echt nul spijt van. Wij kunnen niet standaard voor de deur parkeren en dan is zo’n licht inzetje wat je eruit klikt ideaal. Ik zou dus ook vooral kijken naar je eigen situatie - als je een eigen parkeerplaats hebt op de oprit heb je denk ik andere wensen dan als je bijvoorbeeld altijd een trap op moet met je autostoeltje! En soms past een stoel niet in een auto. Als je het je kan veroorloven zou ik wel altijd voor een draaibare stoel gaan, veel kindjes hebben een fase dat ze geen zin hebben in de autostoel, dan is het al genoeg worsteling om ze erin te krijgen met een draaibare stoel (tenzij dat niet past in je auto of je bijvoorbeeld een driedeurs hebt). Onze dochter was er rond 13 maanden wel uitgegroeid, we hebben nu een swandoo Marie 3-I size voor haar , daar zit ze nog steeds zeer comfortabel in achterwaarts met 20 maanden.
VRIEND
2 jaar geleden
Wij hebben zelf eerst een set gehad met maxicosi samen met een easywalker kinderwagen en adapters om de maxicosi op de kinderwagen te zetten. Vond ik zelf echt wel een uitkomst.
Nu is onze dochter 11 maanden en zit nu in de kinderstoel, deze kan tot 105 cm achteruit en daarna voor uit.
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-titanium-baby-vigo-i-size-black?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1K-zBhBIEiwAWeCOF6rkbUA-YX3CD7q-gVp4VrbAl8R4bMhE7GcSsNtMYqcRRkyj44rq5RoCBfoQAvD_BwE
2 jaar geleden
Veel ouders willen weten wat de juiste leeftijd is voor een autstoeltje voor voorwaarts reizen, maar dat is niet zo gemakkelijk als dat het misschien klinkt. Volgens de wet mag je kind voorwaarts reizen in een ECE R44/04-goedgekeurd autostoeltje zodra ze 9 kg zijn, ongeveer vanaf 9 maanden.
2 jaar geleden
Veel vervolg stoelen kunnen al vanaf geboorte met een speciale baby inzet. Zoals de maxi cosi pearl, opvolger van de pebble. Er wordt alleen vaak voor een autostoel groep 0 gekozen (volksmond maxi cosi), omdat deze draagbaar is en dit gemakkelijk is als je kindje nog zo klein is en veel slaapt. De vervolgstoelen groep 1 zijn geschikt vanaf geboorte dus zeker vanaf 12 maanden en kunnen alsnog achterwaarts totdat wanneer jij wilt
2 jaar geleden
Hoi! Ik ga voor de Joolz Day 5 kinderwagen met adapter set voor de Dubatti by Römer Autostoeltje Babysafe Pro. Volgens een aantal baby zaken ergonomisch een van de betere keuzes. Aardig prijzig allemaal maar vooral op een ergonomisch veilig “autostoeltje” wil ik liever niet besparen. Maar een oerwoud is het zeker…