137 Reacties

één maand geleden

Toevallig vandaag een meting gehad en ze gaven in mijn ziekenhuis aan dat bij 20 weken je +/- 3 moet hebben, maar dat er een boven en onderwaarde is. Misschien deze eens opvragen bij de gynaecoloog de volgende keer zodat je wat referenties hebt. Succes!!

één maand geleden

Reactie op Sunny1104

Toevallig vandaag een meting gehad en ze gaven in mijn ziekenhuis aan dat b ...
Klopt de onderwaarde is 2,5. Onder de 2,5 is reden voor behandeling. Staat overal in protocollen en dat weet ik ook van mijn vorige zwangerschap. Toen kreeg ik met een meting van 2,5cm, harde buiken en positieve fibronectine test weenremmers en de hele mikmak. Dit was met 33 weken. Daarom schrik ik zo dat mijn BMH met dit termijn al zo kort is.. Maar heb inmiddels een andere gynaecoloog gesproken en die was het gelukkig totaal oneens met de laconieke houding van baar collega. Wordt komende weken goed gemonitord gelukkig😊

één maand geleden

Reactie op Flower221

Klopt de onderwaarde is 2,5. Onder de 2,5 is reden voor behandeling. Staat ...
Bizar dat je er zo achter aan moet, maar fijn dat het gelukt is om opgevolgd te worden. 😊

één maand geleden

Mag k vragen of ze inwendig of uitwendig gemeten hebben?

één maand geleden

Reactie op Chey..

Mag k vragen of ze inwendig of uitwendig gemeten hebben?
Inwendig, wordt altijd inwendig gedaan.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Inwendig, wordt altijd inwendig gedaan.
Ja bij mij in t ziekenhuis tijdens guo dus uitwendig, slecht he!

één maand geleden

Gek om te zeggen, maar fijn om ergens te lezen dat andere vrouwen hier ook last van hebben. Ik ben vrijdagavond opgenomen ivm voorweeen (20 weken) en mijn baarmoederhals was 2,3 cm en had 1 cm ontsluiting. Wordt nu behandeld met utrogestan en met indometacine. Morgen weer echo en evt zouden ze dan een bandje/hechting kunnen plaatsen.

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Gek om te zeggen, maar fijn om ergens te lezen dat andere vrouwen hier ook ...
Oh wat spannend zeg! Opzich klinkt 2,3 nog niet extreem kort maar 1cm ontsluiting is niet de bedoeling! Hoe kan je eigenlijk al ontsluiting hebben als je bmh nog niet verstreken is? Ben je al eerder bevallen? Ben erg benieuwd of ze een cerclage gaan plaatsen bij je, ze zeiden tegen mij dat dat niet handig is icm harde buiken. Waarom geven ze je indometicine?

één maand geleden

Reactie op Flower221

Oh wat spannend zeg! Opzich klinkt 2,3 nog niet extreem kort maar 1cm ontsl ...
Niet eerder bevallen maar wel verschillende operaties gehad aan de baarmoeder. Vandaag heeft de arts besloten nog geen cerclage te plaatsen aangezien de risico’s nu groter zijn dan de opbrengsten. Mocht mn bmh verder verstrijken is dat weer een nieuw beslismoment. Indometacine heb ik voorgeschreven gekregen tijdens harde buiken/voorweeen. Hoe is het met jou nu?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Niet eerder bevallen maar wel verschillende operaties gehad aan de baarmoed ...
Hier wel bedrust als advies gekregen en komende vrijdag alweer controle afspraak

één maand geleden

Wat goed dat ze je bmh gemeten hebben bij de 20 weken echo. Bij mijn eerste zwangerschap gebeurde dat niet en braken bij 22 weken plotseling m’n vliezen. Veel te vroeg voor ons dochtertje die nog niet klaar was om geboren te worden. Bij de 2e zwangerschap kreeg ik uterogestan en veel metingen en toen ik van 29 naar 18 mm ging een cerclage, waarmee ik de zwangerschap heb kunnen voldragen. Rustig aan doen en serieus nemen zou mijn advies zijn én vertrouwen hebben, mooi dat je in de gaten gehouden wordt. Succes!!

één maand geleden

Reactie op Caatjeh

Wat goed dat ze je bmh gemeten hebben bij de 20 weken echo. Bij mijn eerste ...
Dankjewel voor je reactie!! Hoe vaak hebben ze toen gemeten? Iedere week? Ik moet nu weer 2,5 week wachten tot de volgende meting en merk dat ik dat erg lang vind..

één maand geleden

Reactie op Flower221

Dankjewel voor je reactie!! Hoe vaak hebben ze toen gemeten? Iedere week? I ...
2,5 week wachten tot het volgende meetmoment zou ik zeker niet accepteren. Ik heb nu ook 2,5 cm bmh (nu 20 weken en 4 dagen zwanger) terwijl mn bmh met 19 weken nog 3,9 cm was. Dit was voor mijn gynaecoloog reden genoeg om mij komende vrijdag weer te zien, nadat het afgelopen maandag is opgemeten (5 dagen verschil dus). Ik zou gewoon aangeven dat dit niet goed voor je voelt en je hier stress/spanning van krijgt. Hopelijk kun je een eerdere afspraak krijgen en vervolgens gerust gesteld worden dat de bmh niet verder verstreken is. Dit zijn helse dagen he..

één maand geleden

Meten ze dit altijd? Ik heb niet het idee dat dit bij mij gemeten is

één maand geleden

Reactie op Flower221

Dankjewel voor je reactie!! Hoe vaak hebben ze toen gemeten? Iedere week? I ...
Eerst 1x per 2 weken en daarna wekelijks omdat de lengte duidelijk achteruit ging. Ik zou vragen om een eerdere meting.

één maand geleden

Reactie op Ajuparaplu

Meten ze dit altijd? Ik heb niet het idee dat dit bij mij gemeten is
Ze meten dit inderdaad niet standaard op, maar je zou er wel naar kunnen vragen bij de verloskundigenpraktijk

één maand geleden

Reactie op Caatjeh

Eerst 1x per 2 weken en daarna wekelijks omdat de lengte duidelijk achterui ...
Ben vandaag geweest en gelukkig stabiel gebleven, zelfs wat “langer” namelijk 2,7! Ik ben weer gerustgesteld 🙏🏻🥰

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ben vandaag geweest en gelukkig stabiel gebleven, zelfs wat “langer” nameli ...
Fantastisch! Ontzettend fijn dat jouw baarmoederhals stabiel is gebleven. Dat zijn geruststellende berichten. Wanneer heb je nu weer de volgende meting?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Fantastisch! Ontzettend fijn dat jouw baarmoederhals stabiel is gebleven. D ...
Ja echt een enorme opluchting! Volgende week woensdag staat eigenlijk de meting gepland bij de echoscopiste dus die staat nog steeds. Deze afspraak was even tussendoor bij de gynaecoloog. Jij wordt as vrijdag weer gecheckt? Ik hoop dat het bij jou ook stabiel is gebleven 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ja echt een enorme opluchting! Volgende week woensdag staat eigenlijk de me ...
Ah, wat fijn dat je tussendoor terecht kon bij de gynaecoloog en de volgende afspraak komende woensdag alweer is. Dat is gelukkig niet zo’n lange tijd om te overbruggen. Hier inderdaad morgen weer een meting. Erg spannend