137 Reacties

één maand geleden

Mag ik vragenhoe jullie zoveel controles krijg ik heb nu 2 weken terug mijn controle gehad voor de cervix en ik kan pas eind augustus weer terecht

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Mag ik vragenhoe jullie zoveel controles krijg ik heb nu 2 weken terug mijn ...
Ik heb dezelfde vraag hier, ik heb 2 juli mn laatste controle gehad bij de verloskundige, eerstvolgende staat op 27 aug en daarna 1 okt. Daarna nog 2 gepland en dan zitten we in december. Ben ook uitgerekend in december (eerste kind). Is het normaal dat er steeds ze lang tussen zit? Behalve een gesprekje, meet ze alleen mn bloeddruk en luistert ze naar het hartje. Bij mn 20-weken echo is mijn bmh ook niet gemeten.

één maand geleden

Reactie op stephylilian

Ik heb dezelfde vraag hier, ik heb 2 juli mn laatste controle gehad bij de ...
Ik weet dat ze meten tot 24 weken maar het voorschrift was dat ik bij 16 18 20 22 en 24 weken gecontroleerd zou worden maar heb hier na gevraagd maar krijg dan te horen dat de meting met 16 weken goed was en dat ze het nu pas bij 20 weken weer doen maar ik voel me er zelf niet vertrouwd onder maar als ik dat aangeef vind de arts het allemaal wel mee vallen mijn eerste kindje in 2023 is 7 weken te vroeg geboren ben toen met 30 weken opgenomen in het ziekenhuis met een cervix hoogte van 0,8 mm nog maar dus jah heb geen zin in herhaling maar de arts vind het dus allemaal wel meevallen nu terwijl ik graag extra controles wil

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Mag ik vragenhoe jullie zoveel controles krijg ik heb nu 2 weken terug mijn ...
Is die bij jou ook korter geworden? Ik krijg deze metingen omdat hij van 4,5 naar 2,8 cm was gegaan in 1,5 week tijd (die van 4,5 was gezien tijdens controle met 17 weken vanwege bloedverlies). Toen 3 dagen latwr terug voor vervolg 20 weken echo (baby lag niet goed) en gevraagd of ze nog eens wilde kijken, toen was die nog korter. Daarom extra checks daarna gekregen. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon bellen..

één maand geleden

Reactie op Flower221

Is die bij jou ook korter geworden? Ik krijg deze metingen omdat hij van 4, ...
Nou ik heb geen idee omdat ik nog maar 1 meting heb gehad. Maar heb verder geen bloedverlies gehad wel soms extreme pijn tussen mijn schaambot en onderbuik in dat ik soms gewoon moeilijk kan lopen

één maand geleden

Reactie op stephylilian

Ik heb dezelfde vraag hier, ik heb 2 juli mn laatste controle gehad bij de ...
Heb je het over specifieke controles voor je cervix? Want deze krijg je normaliter als je al een vroeggeboorte hebt gehad en/of indicatie daarvoor. Ik heb vorige zwangerschap ook een te korte cervix gehad met dreigende vroeggeboorte met 26 en 33 weken. En door bloedverlies deze zwangerschap medisch geworden. In het ziekenhuis hier checken ze standaard je cervix met 20 weken. Maar ook als je je meld met buikpijn/harde buiken, is een cervixmeting standaard. Bij reguliere controles bij je VK krijg je dit niet nee.

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Nou ik heb geen idee omdat ik nog maar 1 meting heb gehad. Maar heb verder ...
Zou dan toch bellen dat je eerder gezien wil worden vanwege klachten, soms moet je echt voor jezelf opkomen in het ziekenhuis heb ik geleerd🙈

één maand geleden

Reactie op Flower221

Zou dan toch bellen dat je eerder gezien wil worden vanwege klachten, soms ...
Heb ik vorige week gedaan krijg dan gewoon te horen gezien je eerdere controles zien wij geen aanleiding om het extra te checken of je te laten komen.

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Heb ik vorige week gedaan krijg dan gewoon te horen gezien je eerdere contr ...
Wat raar. Als je erge klachten hebt (erge buikpijn/ harde buiken) zijn ze zelfs verplicht je te laten komen. Neem aan dat je medisch bent toch? Ik kan hier ten alle tijden de verloskundige bellen voor “spoed” bijv met vele harde buiken/ buikpijn en dan checken ze altijd je cervix.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Wat raar. Als je erge klachten hebt (erge buikpijn/ harde buiken) zijn ze z ...
Met verloskundige bedoel ik dus de medisch verloskundige die dienst heeft in het ziekenhuis, niet eerstelijns verloskundige.

één maand geleden

Ja ik ben medisch. Heb een maagverkleining dus dan ben je gelijk medisch. Ja is het ook had met mijn eerste ook al vanaf 20 weken last van harde buiken werd er alleen maar gereageerd dat is wel vroeg en later zijn ze daar op terug gekomen dat ze eerder hadden moeten controleren maar nu gebeurd weer het zelfde moet wel zeggen heb nu nog geen harde buiken maar soms wel echt buikpijn en pijn tussen mijn schaambot en onderbuik. Ben zelfs eigenlijk in staat om morgen de vk te bellen van de eerste lijn die bij mij de nazorg heeft gedaan van de bevalling en het is met hun te bespreken

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ja ik ben medisch. Heb een maagverkleining dus dan ben je gelijk medisch. ...
Heb je dan geen kaartje oid gekregen wie je moet bellen bij harde buiken/ buikpijn/ bloedverlies etc.? Ieder ziekenhuis heeft toch een acute unit? Wie zou je nu moeten bellen in geval van weeen dan? Want dan zou ik de volgende x bij buikpijn dat spoednummer bellen. Ja misschien eens overleggen met je vk, of naar een ander ziekenhuis doorverwezen worden want dit klinkt niet echt normaal.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Heb je dan geen kaartje oid gekregen wie je moet bellen bij harde buiken/ b ...
Ja heb ik wel maar als je op werkdagen belt door de weeks dan moet je contact leggen met de poli. Ja daar zat ik wel aan te denken want was eerst bij de vk maar die hebben me gelijk 2de lijns gezet inverband met de vroeggeboorte. Maar gelukkig zeiden ze wel als je vragen hebt of twijfels kun je altijd bellen en het overleggen

één maand geleden

Hier slecht nieuws. De meting was net nog een stuk korter: 17-20mm. 😢 Wacht nu op een arts. Ben zo verdrietig en bang.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Hier slecht nieuws. De meting was net nog een stuk korter: 17-20mm. 😢 Wach ...
Ik heb je verhaal gevolgd, heel veel sterkte en succes! Hopelijk valt het allemaal mee!

één maand geleden

Reactie op Flower221

Hier slecht nieuws. De meting was net nog een stuk korter: 17-20mm. 😢 Wach ...
Dat snap ik helemaal. Heel veel sterkte hopelijk valt alles nog mee. Ik ken het gevoel heb in januari 2023 het zelfde gehad niet leuk. Dit was alleen wel bij 30 weken zwangerschap

één maand geleden

Reactie op Flower221

Hier slecht nieuws. De meting was net nog een stuk korter: 17-20mm. 😢 Wach ...
Jeetje, wat een rotbericht. En wat is hij dan ineens flink korter geworden in een paar dagen tijd. Hopelijk ziet de arts mogelijkheden om het in ieder geval te rekken t/m 24 weken en 3 dagen 🙏

één maand geleden

Reactie op Flower221

Hier slecht nieuws. De meting was net nog een stuk korter: 17-20mm. 😢 Wach ...
Oh nee niet het nieuws wat ik wilde lezen ☹️ wat ontzettend shit zeg! Ik kan me voorstellen dat je bang en verdrietig bent. Heel veel sterkte

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Dat snap ik helemaal. Heel veel sterkte hopelijk valt alles nog mee. Ik ken ...
Met welk termijn ben je toen bevallen?

één maand geleden

Reactie op Flower221

Met welk termijn ben je toen bevallen?
Ik ben toen met 32+5 bevallen van een gezonde dochter. Wel met advies bed rust.