137 Reacties

één maand geleden

En? Wat zei de arts? 🙏

één maand geleden

Ik moet me zo weer melden, dan gaan ze opnieuw meten. Ik mocht wel naar huis omdat ze toch niks konden betekenen qua longrijping of remmers. Ze zouden vanochtend met het hele team overleggen en het AMC bellen voor advies. Ik ben echt kapot vd stress en hele nacht harde buiken gehad. Ben zo enorm bang 😟 Heb echt grofgezegd een k*t zwangerschap, komt nu allemaal zo binnen. Eerst werd ik al niet normaal zwanger, uiteindelijk met IUI, en vervolgens een te kleine vruchtzak (90% miskraam.. toch goedgekomen) , een grote hematoom vanaf 10 weken zwangerschap(zit er nog) en nu weer dit. Hoe gaat het met jou?

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ik moet me zo weer melden, dan gaan ze opnieuw meten. Ik mocht wel naar hui ...
Heel veel succes. Leef met je mee

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ik moet me zo weer melden, dan gaan ze opnieuw meten. Ik mocht wel naar hui ...
Misschien een klein beetje geruststelling.. Ik ken iemand zwanger van een tweeling die nu al ruim 5 weken met 10mm "rondloopt". Heeft tijdje opgenomen gelegen, nu weer thuis met idd bedrust en zo hopen ze het nog zo lang mogelijk te rekken. Alsnog mega zwaar en heel veel stress, maar er is nog hoop!

één maand geleden

Hoe was het gegaan? Ik denk dat veel heel met je meeleven! Sterkte en succes 🍀

één maand geleden

Reactie op Pinguinlover

Hoe was het gegaan? Ik denk dat veel heel met je meeleven! Sterkte en succe ...
Lief je bericht🥰 Gelukkig hebben we relatief goed nieuws gehad. De meting was weer wat langer! De echoscopiste begreep er niks van want ze hebben woensdag echt met zijn tweeën gemeten. De eerste echoscopiste kwam toen zelfs op 13 en 15mm🙈 Maar super fijn, want anders hadden ze een cerclage willen plaatsen in het AMC, dat was inmiddels al besproken. Maar nu kijken we het nog een weekje aan. Daar voel ik me echt beter bij. Een cerclage kan de boel ook juist triggeren en averechts werken. Zolang ik niet veel harde buiken heb is het goed! 🙏🏻 Na de meting van volgende week (en de grens van 24 week) stoppen we met meten, alleen nog bij toenemende klachten. Hoop dat dat rust gaat geven, want die meting van woensdag heeft juist veel stress veroorzaakt.

één maand geleden

Wat fijn dat je nu weer een wat langere baarmoederhals had! Ik had dit ook afgelopen week, was hij ineens weer 2,9 cm ipv 2,1 cm. Het schijnt ook te liggen aan de druk vanuit je blaas en je darmen. Kan dus ook een vertekend beeld geven en soms bijna een cm verschillen. Ik lig nu 2 weken plat na de meting van 2,1 waarbij alle alarmbellen afgingen en heb komende woensdag weer een nieuwe meting. Onze eerste mijlpaal waar we naar toeleven is vooral het halen van die 24 weken en 3 dagen, omdat er dan behandelmogelijkheden ontstaan 🙏 Hoe ver ben jij nu?

één maand geleden

Reactie op Flower221

Lief je bericht🥰 Gelukkig hebben we relatief goed nieuws gehad. De meting ...
Aah wat fijn dat alles nu wat rustiger is en hopelijk blijft het ook zo. Ga voor je duimen.

één maand geleden

Verder snap ik helemaal dat je enorm veel angst/stress voelt. We behoren tot 0,001 procent van de bevolking, zei de gynaecoloog 😞 Balen dat je ook een hematoom Hebt en er eerder zorgen waren over t vruchtzakje. Hopelijk ontstaat er straks een periode van meer rust/ontspanning

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Wat fijn dat je nu weer een wat langere baarmoederhals had! Ik had dit ook ...
Bizar he!? Bij jou dus ook! Bij mij was er idd woensdag wel een gekke schaduw te zien waarvan ze niet wisten wat het was, waarschijnlijk toch iets van darm (had ook obstipatie maar gisterochtend ook nog🤣). Maar zodra ze iets meer duwde met de echo voor beter beeld werd hij nog korter. Ik heb de weken tot vorige week (waarbij de meting 2,8 was) ook platgelegen, maar de gynaecoloog deed na die 2,8 zo laconiek dat ik toch het familie weekend naar Centerparcs was mee gegaan. Ik heb mezelf echt vervloekt om die keuze afgelopen dagen🙈 Alsnog wel rustig aan gedaan, veel gelegen, niet gezwommen met dochtertje (🥲), maar het was alsnog wel drukker dan thuis “liggen” natuurlijk. Vanaf nu lig ik weer vooral plat voor de zekerheid ook al is dat niet bewezen. Heeft jouw arts wel bedrust geadviseerd? Ik heb sinds ik heel veel rust neem (en gestopt ben met werken) nauwelijks nog harde buiken. Ik heb een baan met veel deadlines en druk, dus dat is denk ik toch niet bevordelijk. Daarom was ik ook zo geschrokken woensdag van die korte meting, zo weinig klachten en toch verkorting. Gelukkig lijkt het nu toch mee te vallen. Ik ben morgen 23 week. Ben door het ziekenhuis 2 dagen achteruit gezet omdat ze de IUI datum aanhouden en dat deed de verloskundige niet. 🥴 Hoe ver ben jij? En waarom 24+3? Ze behandelen toch vanaf 24 week?

één maand geleden

Fijn! Toch een beetje beter nieuws! Nu uitzitten en hopelijk blijft je kleine nog een ruime tijd zitten.

één maand geleden

Ik mag volgende week donderdag ook weer voor een meting komen vandaag extra meting gehad wegens klachten en onzekerheid. Mijn cervix lengte is ook korter geworden hij was 3,9cm en zit nu op 2,9 cm

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ik moet me zo weer melden, dan gaan ze opnieuw meten. Ik mocht wel naar hui ...
Jeetje, wat krijg jij een hoop voor je kiezen zeg! Wat heftig allemaal.. Ik leef ontzettend met je mee, sterkte! ❤️

één maand geleden

Reactie op Flower221

Bizar he!? Bij jou dus ook! Bij mij was er idd woensdag wel een gekke scha ...
Ah ja ik heb nu ook zakjes gekregen tegen obstipatie omdat de gynaecoloog aangaf dat die druk ook niet goed is als je een wat zwakkere baarmoederhals hebt. Verder had ik twee weken geleden wel voorweeen wat voor de verkorting gezorgd heeft dus ik probeer erop te vertrouwen dat t stabiel is/blijft wanneer ik geen weeen heb. Wel heel veel harde buiken dus dit helpt niet in t durven ontspannen. Wb bedrust: ik ben twee weken geleden met spoed opgenomen in t ziekenhuis vanwege die voorweeen/verkorte baarmoederhals. Destijds had ik bedrust als advies en had ik alleen ‘douche en wc verlof’ zoals ze dat zo mooi zeiden 😅 Nu mag ik dat iets meer uitbreiden door ook een keertje thee te pakken bijvoorbeeld, maar verder zoveel als mogelijk rust houden. En ik snap helemaal dat zo’n baan met tijdsdruk niet helpt: ik ben nu ook langdurig ziekgemeld. Fijn dat je nu 23 weken zwanger bent! Nog een paar nachtjes slapen en je bent in ieder geval die belangrijke grens over. Ik ben vandaag 22 weken en 2 dagen 🙏 En inderdaad, ze behandelen vanaf week 24 maar dan alsnog moet onze kleine 3 dagen blijven zitten voor longrijping begreep ik. Uiteraard hoop ik alsnog dat er een wonder gebeurd en we gewoon de 30 weken aantikken ofzo 😁

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ik mag volgende week donderdag ook weer voor een meting komen vandaag extra ...
Ah jeetje, wat spannend ook voor jou zeg. Wat voor klachten had je? En hoe ver ben je nu? Hopelijk is hij volgende week stabiel 🙏

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Ah jeetje, wat spannend ook voor jou zeg. Wat voor klachten had je? En hoe ...
Ik ging eigenlijk omdat ik veel lage buikpijn had waardoor ik niet meer echt mij een houding kon geven en omdat ik eigenlijk sinds echt dagen erbij heb zitten dat ik heel veel moest spugen niet echt klachten dat je zo iets had van dat heeft daarmee te maken maar omdat ik aangegeven had dat ik er geen goed gevoel bij had hebben ze het voor de zekerheid toch maar even gecontroleerd . Ik ben 20 weken bijna 21 weken.

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ik ging eigenlijk omdat ik veel lage buikpijn had waardoor ik niet meer ech ...
Goed dat je langs bent gegaan dan zeg! Wel enorm schrikken dat jouw baarmoederhals nu ook verkort is. Fijn dat je komende week alweer een nieuwe afspraak hebt voor controle. Is de rugpijn nu minder geworden?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Goed dat je langs bent gegaan dan zeg! Wel enorm schrikken dat jouw baarmoe ...
Nee helaas niet ik heb ook bekkeninstabiliteit dus helaas blijft dat nog wel even. Maar wel minder sinds dat ik gestopt ben met werken

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Ah ja ik heb nu ook zakjes gekregen tegen obstipatie omdat de gynaecoloog a ...
Oh ja wat goed zeg dat het advies zo duidelijk was. Ik vind die wisselende adviezen soms zo verwarrend. Donderdag sprak ik een gynaecoloog die zei dat bedrust juist niet goed was, want dan zoudne mn buikspieren verslappen en dat zorgt juist voor harde buiken 🤷‍♀️ (nog nooit van gehoord🤣). Welk ziekenhuis zit jij? Heb jij nog steeds 1cm ontsluiting trouwens? Dat kunnen ze alleen checken door inwendig voelen toch? Ik heb ergens nog wel goede hoop dat we de 30+ weken halen! Heb veel verhalen gelezen van vrouwen die maanden met een korte bmh liepen en ben er zelf ook een voorbeeld van tijdens mn vorige zwangerschap. Maar we moeten er erg veel voor over hebben he😣 Heb vandaag echt een baaldag, vaak op zondag.. Man en peuter thuis die graag dingen met mij willen doen maar wat niet kan. En de constante innerlijke strijd wat ik nou wel of niet kan doen. De muren komen inmiddels wel een beetje op me af. Vermaak jij je nog een beetje zo? En wat doe je op een dag?

één maand geleden

Reactie op Flower221

Oh ja wat goed zeg dat het advies zo duidelijk was. Ik vind die wisselende ...
Ah ja, die wisselende adviezen zijn vreselijk. Toen ik opgenomen was had ik ook ieder dagdeel een andere arts die weer andere dingen zei. Nu zit ik gelukkig iedere keer bij dezelfde gynaecoloog in t reinier de graaf ziekenhuis. Morgen weer een controle, spannend. En dan donderdag 23 weken zwanger! De ontsluiting hebben ze overigens niet meer gevoeld: te risicovol omdat dit mogelijk weer weeen zou kunnen uitlokken. Tot op heden ziet het er op de echo ook relatief dicht uit dus daar houden we ons aan vast. Snap helemaal dat de muren soms op je afkomen. Gekmakend ook, die innerlijke strijd over ieder dingetje, of iets wel of niet verstandig is om te doen. Ik vermaak mezelf verder prima: veel netflix kijken, lezen en spelletjes spelen. Verder probeer ik nu wel iedere dag buiten een blokje te lopen. Hoe kom jij de dagen door? En wanneer heb jij weer een controle? Ik duim heel hard dat we die 30 weken gaan halen. Dat zou echt fantastisch zijn! Hoelang had je de vorige zwangerschap rondgelopen met een verkorte baarmoederhals?