137 Reacties

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Nee helaas niet ik heb ook bekkeninstabiliteit dus helaas blijft dat nog we ...
Balen zeg. Gelukkig zijn de klachten wel iets verminderd doordat je nu meer rust hebt

één maand geleden

Hi, Nu ik jullie berichten zo lees maak ik mij toch iets meer zorgen. Mijn vk zei dat er bij mijn 20 weken echo 2,4mm te zien was maar dat dit totaal geen reden was voor paniek en veel vaker voorkwam. Ze ging het voor de zekerheid even overleggen en kreeg toen toch het verzoek of ik een afspraak wil maken om terug te komen. Kon wel pas in mijn 23e week dus ik moet nog even wachten tot maandag. Verder gelukkig geen klachten dus ik wacht het af. Maar ik zit er nu iets minder relaxed bij. Succes allemaal en hopelijk valt het mee.

één maand geleden

Reactie op Hecha87

Hi, Nu ik jullie berichten zo lees maak ik mij toch iets meer zorgen. Mij ...
Oh wat spannend.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Oh ja wat goed zeg dat het advies zo duidelijk was. Ik vind die wisselende ...
Hoe is het nu met je ?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Balen zeg. Gelukkig zijn de klachten wel iets verminderd doordat je nu meer ...
Hoe is het nu met je ?

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Oh wat spannend.
Ik heb vandaag mijn meting gehad en helaas was het niet goed zit nog maar op 2cm heb nu 2 opties gekregen of niks doen en afwachten of een cerlage plaatsen. Volgende week moet ik weer terug komen weer een check up en wat ik wil gaan doen.

één maand geleden

Reactie op Hecha87

Hi, Nu ik jullie berichten zo lees maak ik mij toch iets meer zorgen. Mij ...
Jeetje, wat spannend ook voor jou zeg. Hopelijk is hij maandag stabiel gebleven 🙏 bij mij was een meting van 2,1 cm reden voor een spoedopname in t ziekenhuis, dus kan mezelf goed voorstellen dat er ook met een meting van 2,4 meer controle nodig is. Wel fijn dat je geen klachten hebt. Dat is positief! Bij mij is de baarmoederhals verkort geraakt door (voor)weeen. Laat je weten hoe het maandag gegaan is?

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ik heb vandaag mijn meting gehad en helaas was het niet goed zit nog maar o ...
Jeetje, wat ongelofelijk verdrietig dat jouw baarmoederhals toch verder aan het verkorten is. En een ingewikkelde keuze zeg. Wat zegt jouw gevoel erover?

één maand geleden

Ik heb gisteren weer een controle gehad bij de gynaecoloog en mn baarmoederhals is stabiel gebleven. Hij meette nu zelfs weer 2,8 cm. De gynaecoloog legde uit dat je altijd rekening moet houden met een foutmarge van ongeveer 0,5/1 cm vanwege eventuele druk vanuit darmen/blaas en ligging van de baby op dat moment. Volgende week woensdag weer een nieuwe controle afspraak en dan ben ik donderdag 24 weken zwanger. Dat voelt echt als een hele belangrijke mijlpaal

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Jeetje, wat ongelofelijk verdrietig dat jouw baarmoederhals toch verder aan ...
Heel moeilijk omdat je ook niet echt weet hoe en wat kwa kans van slagen na het plaatsen

één maand geleden

Reactie op Hecha87

Hi, Nu ik jullie berichten zo lees maak ik mij toch iets meer zorgen. Mij ...
Wat gek dat ze daar zo luchtig over doen, aangezien de landelijke grens (protocol) is dat ze onder de 2,5 moeten “ingrijpen”.. Wel goed dat je nog een controle hebt! Succes🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ik heb vandaag mijn meting gehad en helaas was het niet goed zit nog maar o ...
Joh wat spannend. Maar zou echt goed nadenken over een cerclage. Vorige week was mijn bmh met meten (door 2!! Echoscopiste) 1,3-1,8 cm. De volgende dag opeens weer 2,5cm. Ik ben vanochtend weer op controle geweest, helaas wel een andere echoscopiste, en die kwam op 3. Ik vond haar wel minder streng meten dan de andere die ik telkens had, maar ze heeft wel meerdere gemeten en kwam echt niet onder de 3. Ben nu echt heel blij dat ze geen cerclage hebben geplaatst want hier waren ze helemaal niet zo enthousiast over. Risico’s zijn bijv dat ze de vliezen per ongeluk aanprikken, of de baarmoedermond juist geprikkeld wordt en weeën ontstaan. Als hij nog korter zou worden (+/- 1,5) had ik het wel gedaan… maar boven de 2 niet had ik voor mezelf besloten.. De kans op vroeggeboorte met een cerclage gaat ook niet extreem omlaag (van 41% naar 28%). Weet je toevallig of ze bij jou op de “oude” of “nieuw” manier meten? Normaal gesproken of iig tot vorig jaar meten ze de baarmoederhals van begin tot einde. Daar zijn de onderzoeken ook op gebaseerd (dus onder de 2,5cm heb je een vergroot risico). Maar tegenwoordig meten ze het eerste stuk niet mee omdat dat “open” kan staan. Maar dit is dus echt per ziekenhuis verschillend. Bij mij meet de ene echoscopiste dat wel mee en de andere weer niet….. heel verwarrend. Wordt bij mij vanaf nu niet meer gemeten en dat vind ik echt super fijn, want zoals je kan zien fluctueert het enorm per dag/meting/echoscopist. Behalve als ik veel klachten krijg, maar inmiddels heb ik ook best heel veel harde buiken maar dat blijkt weinig te doen.

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Ik heb gisteren weer een controle gehad bij de gynaecoloog en mn baarmoeder ...
Wat een goed nieuws! Tot wanneer blijven ze het bij jou meten? Ik moet nog 2 dagen tot de 24 weken, echt een mijlpaal 🙏🏻🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Flower221

Joh wat spannend. Maar zou echt goed nadenken over een cerclage. Vorige wee ...
Ze hanteren bij mij de nieuwe meting wat ik zo zag. Ja ik weet niet goed wat ik moet doen in deze heb volgende week weer een meting staan en dan moeten we ook een besluit nemen. Maar hij was nu ook bij de assistent gynaecoloog 2.4 mm en bij de gynaecoloog 2.0mm dus ik weet het niet goed nu vind het ook heel moeilijk. Hebben ze bij jou nou aangegeven wat de kans van slagen was en tot hoeveel weken de kleine dan blijft zitten ?

één maand geleden

Kijk dit bedoel ik qua verschil van meten. Volgens onze echoscopiste is de bovenste “de nieuwe” manier van meten maar dit moet nog landelijk doorgevoerd worden. De tweede is hoe ze het tot voorheen altijd deden en waar die grens van 2,5 op gebaseerd is. Echoscopiste van vandaag zei dat ze eigenlijk vindt dat dat bovenste stuk gewoon meegemeten moet worden en toen kwamen we zelfs op 3,4😅. Dit verschil qua meten kan zo een verschil geven van minimaal 0,5cm.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Joh wat spannend. Maar zou echt goed nadenken over een cerclage. Vorige wee ...
Fijn dat alles bij jou goed is nu . Dat scheelt heel erg dat ze geen meting meer doen ook om irritatie te verkomen aan de baarmoeder

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Ze hanteren bij mij de nieuwe meting wat ik zo zag. Ja ik weet niet goed ...
Ja ik snap heel goed dat je het moeilijk vind. Ik heb wel 4-5 artsen gesproken over een cerclage en allemaal waren ze er echt niet enthousiast over. Ze hebben toen ook met die 1,8cm contact gehad met het AMC en die adviseerde ook om de baarmoederhals met rust te laten. Maar goed, mijn dochter is vorige zwangerschap tot 38 weken blijven zitten (wel met 33week opname met remmers). Dus misschien is dat toch een andere situatie. Ik had echt liever geen cerclage gewild, gezien de risico’s. Maar als het echt nodig was geweest heb je geen keus. Met welk termijn is jullie eerste kindje geboren? Wat adviseren de artsen jou?

één maand geleden

Mijn dochtertje is geborennmet 32+5 in 2023. De arts wist ook niet goed wat hij mij nou moest adviseren omdat de geboorte van mijn dochtertje opgang is gekomen door een simpele bactiele ontsteking. Heb nog wel een keuze nu maar moet volgende week wel laten weten hoe en wat

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Mijn dochtertje is geborennmet 32+5 in 2023. De arts wist ook niet goed wa ...
Lastig.. misschien laten afhangen van de meting volgende week? Het is best goed mogelijk dat hij volgende week weer langer is 😊

één maand geleden

Reactie op Flower221

Kijk dit bedoel ik qua verschil van meten. Volgens onze echoscopiste is de ...
Ja ze hadden het erbij mij ook over dat er een bocht in zat en volgens mijn partner hebben ze 2 stukjes opgemeten en toen kwamen ze daarop uit