137 Reacties

één maand geleden

Reactie op Flower221

Wat een goed nieuws! Tot wanneer blijven ze het bij jou meten? Ik moet nog ...
Gefeliciteerd met het bereiken van de 24-weken-mijlpaal! 🥳 Ik ben donderdag 24 weken en hoor woensdag hoe de verdere controles eruit zien. Lijkt mij best spannend om helemaal geen metingen meer te hebben. Hoe voelt dat voor jou? Wanneer is dan nu jouw eerstvolgende afspraak in t ziekenhuis?

één maand geleden

Reactie op Marnet2013

Mijn dochtertje is geborennmet 32+5 in 2023. De arts wist ook niet goed wa ...
Jeetje, wat een ongelofelijke pech dat de geboorte van jouw dochtertje op gang kwam door een simpele bacteriele ontsteking. Ongekend dat ook dit soort dingen gigantische invloed kunnen hebben. Hopelijk meten ze komende week langer 🙏 Laat je weten hoe het gegaan is?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Gefeliciteerd met het bereiken van de 24-weken-mijlpaal! 🥳 Ik ben donderda ...
Aaah dankjewel! We gaan zo gezellig uit lunchen om het te vieren 🥰♥️ Ik vind het eigenlijk heel fijn geen metingen meer te krijgen. Die ene korte meting heeft echt voor veel angst en stress gezorgd wat achteraf niet nodig was geweest.. Ik blijf uiteraard wel rustig aan doen en als ik veel harde buiken heb bel ik laagdrempelig op voor een controle/meting. Ik blijf medisch dus dat is ergens wel fijn. Ik ben na donderdag weer meer gaan doen, meer bewegen en dat is echt een verademing. Het lijkt nu zelfs alsof mn harde buiken minder zijn. Ik heb pas weer een “normale” controle over 3,5 week! Tot wanneer blijven ze het bij jou controleren?

één maand geleden

Reactie op Sannevan1987

Jeetje, wat een ongelofelijke pech dat de geboorte van jouw dochtertje op g ...
Ja dat hadden de artsen ook niet verwacht. Ik krijg maandag nog wat meer informatie over de cerlage maar denk wel dat ik hem laat zetten.

25 dagen geleden

Hoi, Hele gekke vraag hadden jullie ook veel last van diarree?

25 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Hoi, Hele gekke vraag hadden jullie ook veel last van diarree?
Nee juist obstipatie🙈

25 dagen geleden

Reactie op Flower221

Nee juist obstipatie🙈
Ik sinds gisteren in eens snap der niks van had dus juist ook eerst last van obstipatie. Hoop niet dat me lichaam zich aan het voorbereiden is op iets

23 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Ja dat hadden de artsen ook niet verwacht. Ik krijg maandag nog wat meer in ...
En? Hoe is t gesprek met de artsen gisteren gegaan? Heb je jouw besluit inmiddels kunnen nemen?

23 dagen geleden

Reactie op Flower221

Aaah dankjewel! We gaan zo gezellig uit lunchen om het te vieren 🥰♥️ Ik ...
Wat heerlijk dat jullie uit lunchen zijn gegaan om de 24-weken-mijlpaal te vieren 😍! En fijn dat het lukt om weer wat meer vertrouwen te hebben in je lichaam zonder de voortdurende controles. Ik leef nu echt toe naar iedere controle omdat dit t moment is waarop (hopelijk weer) bevestigd kan worden dat t stabiel is gebleven. Ik merk dat ik t ingewikkeld vind om alle klachten van mn lijf goed te interpreteren en bijvoorbeeld de harde buiken en bandenpijn te onderscheiden van (voor)weeen. Toen ik (wat achteraf bleek) weeen had, had ik ook zo weinig last. Ik zag de ernst toen helemaal niet in. Het is dat mn partner erop stond dat we de verloskundige zouden bellen. En een paar uur later waren we met spoed opgenomen in t ziekenhuis en mocht ik niet meer lopen. Gelukkig morgen weer een controle. Ben benieuwd wat de gynaecoloog vervolgens voorstelt qua vervolgafspraak

23 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

En? Hoe is t gesprek met de artsen gisteren gegaan? Heb je jouw besluit inm ...
Gesprek is goed gegaan ik heb gekozen voor de cerlage en word vanmiddag al geopereerd. Mijn baarmoedermond was namelijk weer iets gezakt dus jah heb niet echt veel keus. Heb ook een aantal slechte dagen achter de rug.

23 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Gesprek is goed gegaan ik heb gekozen voor de cerlage en word vanmiddag al ...
Fijn dat t gesprek goed is gegaan en je vanmiddag al geopereerd wordt. Balen dat je zulke slechte dagen hebt gehad en de baarmoederhals weer verder verstreken was. Ik duim voor je/jullie mee dat de cerclage ervoor zal gaan zorgen dat je een meer ontspannen zwangerschap mag gaan ervaren 🙏

23 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Wat heerlijk dat jullie uit lunchen zijn gegaan om de 24-weken-mijlpaal te ...
Ja snap ik hoor! Maar is er ooit bevestigd dat je echt weeën had? Want officieel kunnen ze dat helemaal niet zien, behalve als je uiteindelijk bevalt. En als er flinke “bergen” te zien zijn op een CTG. En ik denk dat gezien het termijn geen CTG is gemaakt? Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 32 week namelijk precies het zelfde. Buikpijn, regelmatige harde buiken om de paar minuten echt urenlang, bmh van 2-2,5cm en een positieve fibronectine test. Op de CTG waren ook echt de harde buiken goed te zien (gingen tot de 80), en ze dachten dat ik ging bevallen. Maar mijn bmh verkorte helemaal niet, die was juist dag later weer langer. Remmers en longrijping gehad ivm de positieve fibronectine test, en mocht pas 5 dagen later naar huis volgens protocol. Maar ondanks dat bleef ik constant harde buiken houden. Ik heb zo vaak aan de CTG gelegen (zonder remmers enz). Echt 5 weken lang. Maar bevallen deed ik dus niet, ben uiteindelijk ingeleid op 38+5 omdat ik het niet meer trok constant die pijn zonder dat er iets gebeurde. Als ik destijds echt weeën had gehad, dan stellen remmers het slechts een paar dagen uit en was ik dus wel met 33 weken bevallen. Wat ik probeer te zeggen dat ze dus nooit zeker weten of je echt gaat bevallen ja of nee.. behalve als je baarmoederhals volledig verweekt bijv. Natuurlijk nemen ze altijd het zekere voor het onzekere en behandelen ze preventief. Ik vind het ook lastig hoor qua klachten, als ik twijfel krijg ik laagdrempelig een controle en dat voelt voor mij als betrouwbaarder. Ik ben die inwendige echo’s ook wel een beetje zat om eerlijk te zijn en laat de boel liever met rust.

23 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Gesprek is goed gegaan ik heb gekozen voor de cerlage en word vanmiddag al ...
Joh wat spannend! Hoe kort was je bmh nu? Misschien heb je toch last van cervixinsufficiency aangezien je vorige kindje ook te vroeg kwam. Sterkte en succes vanmiddag🙏🏻

23 dagen geleden

Reactie op Flower221

Joh wat spannend! Hoe kort was je bmh nu? Misschien heb je toch last van ce ...
Hij zat nu op 1.6. Ja dat idee heb ik dus ook

23 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Hij zat nu op 1.6. Ja dat idee heb ik dus ook
Hoe gaat het nu met je?

23 dagen geleden

Reactie op Flower221

Hoe gaat het nu met je?
De operatie is goed verlopen. Het gaat op zich goed moet wel even 1 nachtje blijven had een behoorlijke lage bloeddruk. Ik blijk een hele weke baarmoedermond te hebben en had de zwangerschap niet uit kunnen dragen werd me al vertelt.

23 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

De operatie is goed verlopen. Het gaat op zich goed moet wel even 1 nachtj ...
Wat fijn dat het is goed gegaan! En goed beslissing van je om het te laten plaatsen. Hoe gaat het dan nu verder? Moet je nog bedrust oid houden?

23 dagen geleden

Reactie op Flower221

Wat fijn dat het is goed gegaan! En goed beslissing van je om het te laten ...
Ik moet de eerste week min of meer bed rust houden mag kleine dingen doen rond om huis maar voornamelijk rust en daarna mag ik rustig weer stukjes gaan lopen dagje weg gaan of even naar de winkel lopen. Maar verder met tillen enzo moet ik wel blijven uitkijken.

22 dagen geleden

Nou gisteren had ik een hele slechte dag.. savonds echt heel veel harde buiken om de 2-3 minuten urenlang. Toch maar weer naar de acute unit. Op de CTG zagen ze de harde buiken ook, bmh was 2,6 dus toch wel weer stukje korter dan vorige week. Want dit was de “oude” methode 😅 Mocht toch naar huis maar kreeg een melding dat ze toch willen dat ik volgende week nog een x kom laten checken. Hebben ze helemaal niet besproken gisteravond dus vraag me af of ze het dan niet vertrouwen of puur voor de zekerheid?!

22 dagen geleden

Reactie op Flower221

Nou gisteren had ik een hele slechte dag.. savonds echt heel veel harde bui ...
Oh dat is minder. Ja lastig te zeggen maar lijkt me toch dat ze het dan vertrouwen als ze je weer naar huis sturen maar vind het wel raar. Heb je al longrijp prikjes gehad ?