137 Reacties

22 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Oh dat is minder. Ja lastig te zeggen maar lijkt me toch dat ze het dan ver ...
Nee dat niet, maar de harde buiken zijn ook weer weggezakt na paracetamol en een nachtje goed slapen. Hoe doe jij dat met je dochtertje qua tillen enzo? Ze is nog best jong toch? Die van mij is 2,5 en kan eigenlijk al heel veel zelfstandig maar vind t wel lastig de dagen dat ik met haar alleen ben.

22 dagen geleden

Reactie op Flower221

Nee dat niet, maar de harde buiken zijn ook weer weggezakt na paracetamol e ...
Aah oke dat scheelt. Ik mag mijn dochtertje helemaal niet meer tillen. Gelukkig red ze zich best wel alleen als ze naar bed gaat en wat andere dingen jah dat doet mijn man allemaal en voor de rest is het best wel lastig want ze hangt heel erg aan mij.

22 dagen geleden

Reactie op Flower221

Nou gisteren had ik een hele slechte dag.. savonds echt heel veel harde bui ...
Jeetje, wat een spannende dag weer voor je. Fijn dat de harde buiken wel weer zijn gestopt, je naar huis mocht en je volgende week een afspraak hebt. Het blijft allemaal zo kwetsbaar/fragiel voelen he? Wij zijn wel blij omdat we vandaag de mijlpaal van 24 weken hebben bereikt en mn baarmoederhals gisteren wederom stabiel was, maar t blijft spannend omdat we de oorzaak niet weten van de vroegtijdige harde buiken/voorweeen. Als we dat zouden weten, kun je er wellicht iets mee. Blijft gissen. Ik heb wel 2 myomen en een placenta praevia. Wellicht dat dit iets doet. Verder weten we inderdaad niet wat t precies was, maar de artsen noemden het voortijdige weeen en het zorgde er in ieder geval voor dat mn baarmoederhals flink verkortte in een paar uur tijd. Dat wil ik pas weer voelen met 37 weken ofzo 😅 Nu volgende week vrijdag weer een controle

22 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

De operatie is goed verlopen. Het gaat op zich goed moet wel even 1 nachtj ...
Wat fantastisch dat de operatie positief is verlopen en ze aangaven dat dit een goed besluit is geweest ivm jouw weke baarmoederhals. Heerlijk dat je over een week ook weer wat meer mag gaan ondernemen. Wanneer is jouw eerstvolgende afspraak weer?

22 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Wat fantastisch dat de operatie positief is verlopen en ze aangaven dat dit ...
Mijn eerst volgende afspraak is over 2 weken weer. Alleen mag echt 2 weken nog weinig doen helaas. Heb vandaag nog weer contact gehad met het ziekenhuis had was bloedverlies en de cerclage voelde ik zitten met het inbrengen van de progesteron gisteravond dus weet niet of dat goed is. Maar het zal er wel bij horen ga ik vanuit.

21 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Mijn eerst volgende afspraak is over 2 weken weer. Alleen mag echt 2 weken ...
Lijkt me heel gek om te voelen inderdaad. Hopelijk zit hij goed en kan dit geen kwaad. Heb je bedrust als advies voor de komende 2 weken of gewoon wat rustig aan doen in/rondom huis? Sterkte met het herstel in ieder geval

21 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Lijkt me heel gek om te voelen inderdaad. Hopelijk zit hij goed en kan dit ...
Het was inderdaad allemaal goed. Ik heb gewoon rust de komende 2 week mag af en toe wel wat doen maar niet te veel. Maar goed heb er nog 1tje rond lopen van 1.5 dus jah echt rust heb ik soms niet maar goed gelukkig merkt ze wel dat er wat is bij mama dus dat scheelt wel. Op het moment dat ik echt alleen ben is ze heel lief en luistert ze ook heel goed tot dat papa er weer is dan komt de baldadigheid en de ondeugend dame weer naar voren .

21 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Jeetje, wat een spannende dag weer voor je. Fijn dat de harde buiken wel we ...
Oh wat goed, gefeliciteerd met deze mijlpaal! 🙏🏻 Tot wanneer gaan ze het bij je checken? Neem aan niet je hele zwangerschap toch? Mag ik vragen welk ziekenhuis je zit? Nee ze weten inderdaad vaak de oorzaak niet. Ze zeggen tegen mij dat het soms gewoon bij iemand hoort… maar wel echt heel vervelend dat zwanger zijn niet onbezorgd kan bij ons he😣 Ik heb momenteel weer zoveel last van harde buiken. In de ochtend gaat het goed tot eind van de middag. Of ik nou de halve dag lig en/of wat drukker ben, het maakt niet uit. Ik lig nu op de bank op mijn zij de harde buiken weg te ademen, ze doen echt zeer! Maar dit had ik dinsdag ook.. dus weer bellen lijkt me ook overbodig. Pff ben het zo zat😔

21 dagen geleden

Reactie op Flower221

Oh wat goed, gefeliciteerd met deze mijlpaal! 🙏🏻 Tot wanneer gaan ze het ...
Oh wat vervelend he die harde buiken ik ken het helemaal van mijn zwangerschap van mijn dochtertje had toen ook al harde buiken vanaf 23 weken echt niet grappig. Hoop voor je dat ze nog even wat afnemen en dat je rustig nog wat kunt ondernemen. Leef met je mee

20 dagen geleden

Reactie op Flower221

Oh wat goed, gefeliciteerd met deze mijlpaal! 🙏🏻 Tot wanneer gaan ze het ...
Jeetje, wat ongelofelijk balen dat je zo’n pijn hebt door de harde buiken. Hopelijk nemen ze weer wat af zodat je weer wat meer kunt ontspannen 🙏 Ik zit in het Reinier de graaf ziekenhuis. En jullie? Mn baarmoederhals zal straks inderdaad niet meer bij iedere afspraak gemeten worden. Volgende week nog wel in ieder geval. Wel willen ze mij ook frequent blijven zien, omdat mn placenta over mn myoom heenligt waardoor de placenta mogelijk op termijn niet voldoende voedingsstoffen kan doorgeven aan onze kleine meid. Het blijft allemaal spannend. En iedere dag in bed begint ook wel vervelend te worden. Normaal heb ik een druk sociaal leven dus dit past ook totaal niet bij mn persoonlijkheid 🙈

20 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Het was inderdaad allemaal goed. Ik heb gewoon rust de komende 2 week mag a ...
Fijn dat de cerclage wel gewoon goed zit en begrijpelijk dat je de komende 2 weken nog rustig aan moet doen. Welke dingen doe jij wel in huis en welke dingen vermijd je? Rust houden betekent voor iedereen natuurlijk iets anderd

20 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Fijn dat de cerclage wel gewoon goed zit en begrijpelijk dat je de komende ...
Op dit moment eigenlijk weinig. Ik doe alleen de was opvouwen en de kleine meid de schone broek dan samen met mijn partner breng ik haar naar bed en douchen we haar en beetje dingen opruimen maar het verre bukken en tillen en lange staan vermijd ik wel. En om een beetje in beweging te blijven loop ik door het huis heen en ik wissel elke activiteit af met een rust moment. En soms heb ik dan nog het gevoel dat ik te veel doe.

16 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Jeetje, wat ongelofelijk balen dat je zo’n pijn hebt door de harde buiken. ...
Ik zit in het Spaarne. Heb gister nog een meting gehad en hij was nu tussen de 23-26mm. Gelukkig dus wel stabiel gebleven. Oh wat spannend van de placenta zeg. Krijg je dan regelmatig ook groeiecho’s? Ik begin het ook enorm vervelend te vinden dat verplicht rust houden. Lig jij hele dag veel in bed? Ik ben sinds afgelopen week wel weer wat meer gaan doen. Soms eventjes naar de winkels, of weg met mijn dochter bijvoorbeeld. Merk dat het echt geen verschil geeft met hele dag liggen. Ik merk dat ik door veel liggen juist soms meer last krijg van harde buiken, heel apart.

13 dagen geleden

Reactie op Flower221

Ik zit in het Spaarne. Heb gister nog een meting gehad en hij was nu tussen ...
Wat fijn dat alles nog steeds stabiel is bij je. Wij komen net weer terug van t ziekenhuis: gelukkig ook nog stabiel. Nu over 2 weken weer een nieuwe afspraak. Ik probeer wel zoveel als mogelijk in bed te liggen, maar zorg er ook voor dat ik iedere dag even beneden zit en iedere dag buiten een blokje om doe. Het vertrouwen begint langzaamaan weer wat te groeien. Nu 25 weken zwanger en die kleine weegt al 900 gram. Hoe gaat t met jouw vertrouwen?

13 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Op dit moment eigenlijk weinig. Ik doe alleen de was opvouwen en de kleine ...
Oh ja dat klinkt inderdaad een beetje als hetzelfde. Qua huishoudelijke taken doe ik ook alleen de was opvouwen en soms helpen met koken, maar verder niets. De dagen duren dan soms wel lang he? Heb je nog last van de cerclage?

13 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Oh ja dat klinkt inderdaad een beetje als hetzelfde. Qua huishoudelijke tak ...
Ja af en toe doe ik nog wel de vaatwasser in en uitruimen en kleine opruimwerkzaamheden maar verder inderdaad ook alleen maar de was maar dit allemaal is me soms al te veel. Nee gelukkig heb ik er geen last van gehad wel met opstaan en lang zitten of staan merk ik het maar dan is het voornamelijk de vermoeidheid en banden en bekkenpijn die me in de weg zit maar goed. Gelukkig nu 23 weken dus het komt steeds dichterbij bij de grens van 24 weken.

13 dagen geleden

Ik doe inmiddels wel een stuk meer, maar heb een zieke peuter met zware buikgriep in huis, dus kan echt niet anders. Gelukkig wel hulp van moeder en schoonmoeder, maar blijf toch haar moeder. En ondanks dat ik meer doe, blijft het allemaal stabiel. Dus begin langzaamaan toch de artsen te geloven dat bedrust niet helpt🙈

13 dagen geleden

Reactie op Sannevan1987

Wat fijn dat alles nog steeds stabiel is bij je. Wij komen net weer terug v ...
Ik heb ook veel meer vertrouwen gekregen. Denk dat de korte baarmoederhals gewoon hoort bij mij (ben ook maar klein) en de harde buiken ook en denk dat ik nog ga uitdragen tot minimaal 37-38 weken ook🤣 Maar we gaan het zien. Gelukkig was het bij jou ook stabiel! Helaas hier wel een andere zorg bij gekomen. Bij de 20 weken echo was ons meisje in alles bovengemiddeld, buikje p70. Woensdag een 3D echo gehad waarbij de echoscopiste ook even haar groei meette, omdat ik benieuwd was. Hoofd en beentjes bovengemiddeld maar buikje opeens maar p19. Dus dat is een groeiafbuiging van p50…. Lijkt mij niet goed. In totaliteit werd ze op p36 geschat, 817 gram. Dus ziekenhuis gebeld, maar ze vinden het geen reden om mij eerder te zien. Dus pas over 11 dagen controle gynaecoloog en zij zal ook even de groei checken. Zit me toch niet helemaal lekker dat buikje. Met zoveel rust zou je denken dat ze wel goed groeien😅 Wat goed jullie kleintje al 900 gram! Hij/zij zit wel bovenin de curve denk ik?

13 dagen geleden

Vraagje is jullie iets gezegd over en bukken en het trap lopen en hoe ver jullie mogen wandelen? Ik mag vanaf maandag weer wat meer gaan doen maar nog niet echt het idee hoeveel ik zelf mag wandelen?

13 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Vraagje is jullie iets gezegd over en bukken en het trap lopen en hoe ver j ...
Bij mij hebben ze nooit gezegd dat ik dingen niet mocht. Kon gewoon alles doen en goed naar mn lichaam luisteren. Zodra ik harde buiken krijg betekent dat dat ik meer rust moet nemen. Ik zou persoonlijk niet gelijk afstanden buiten gaan wandelen maar meer in het huis lopen. Kan je niet bellen en vragen?