32 Reacties

6 dagen geleden

Wij doen hier sinds we uit het ziekenhuis zijn (prematuur geboren en na 7 weken thuis) op verzoek. Soms zit er 2 uur tussen soms 4 en ‘s nachts laat hij er 6/8 uur tussen

6 dagen geleden

Ik voed overdag tussen de 3 a 4 uren zodat ze de minimale behoefte binnenkrijgt. Ze zit nu op 5 flessen 180 ml en 6 schepjes. En ‘s nachts voed ik op verzoek. Soms komt ze wel voor een fles in de nacht en soms niet.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

6 dagen geleden

Hier doe ik half op verzoek half op tijd, als hij moet slapen en het al richting de 3 uur geleden loopt geef ik hem wat eten in de hoop dat hij iets langer dan 15 minuten slaapt. Als hij net wakker is en het is al 3-4 uur geleden wacht ik lekker tot hij signaaltjes geeft. Hij blijft toch wel rond de 3 uur komen uiteindelijk en snachts laat hij er wat langer tussen

6 dagen geleden

Hier altijd op verzoek gevoed, maar overdag wel altijd maximaal vier uur aangehouden. Tegenwoordig vindt ze het allemaal wel prima, waardoor we dus overdag ook steeds op dezelfde tijden voeden (ongeveer natuurlijk). 's nachts komt ze zelf!

6 dagen geleden

Ik doe overdag het volgende (zoon is 4 maanden) -05:00>06:00 komt hij zelf en drinkt hij aan de borst. -09:30 180ml moedermelk uit de fles -13:30 180ml uit de fles -17:30 180ml uit de fles Mijn zoon slaapt van ongeveer 19:00-20:00 tot 05:00-06:00 door. Dan gaat hij dus vroeg in de ochtend aan de borst en drinkt hij een hoeveelheid naar behoefte. Als hij snachts komt wat soms gebeurd dan krijgt hij ook de borst. Hij krijgt dus binnen 24 uur 4 voedingen. Dat is wat minder dan de tabelletjes die je ziet met 150ml per kg, naar hij plast goed, weegt genoeg en is vrolijk.

6 dagen geleden

Ik voedde mijn zoontje op verzoek, maar vond het op den duur (zeker toen hij naar kdv ging) lastiger worden omdat er 0 ritme zit in de dag. Hij liet er soms wel eens 6 uur tussen. Dus nu toch op schema, van 8 tot 20.00 5 flesjes van 180+6, dus elke 4 uur. Snachts laat ik hem op verzoek komen. Hij is overigens bijna 12 weken.

6 dagen geleden

Hoe doen jullie dat als ze bv al na 2.5 uur komen? Mijn dochter kreeg 150cc ben al verhoogd naar 180cc maar alsnog red ze nog geen eens 3 uur ertussen?

6 dagen geleden

Ik deed voeden op verzoek en sinds 1,5 week komt hij standaard om dezelfde tijden. Hij is nu 15 weken

Reactie op Annexb

Ik voedde mijn zoontje op verzoek, maar vond het op den duur (zeker toen hi ...
Hoe is het je gelukt om hem in dit schema te krijgen? Ik kan bij mijn dochter hoog of laag springen maar als ze geen zin heeft in de fles dan drinkt ze niet….

6 dagen geleden

Ik voed ook op verzoek. Dochter prematuur geboren en in het begin was het echt om de 2,5 a 3 uur. Nu 15 weken en zit er tussen de 3 en 5 uur tussen. In de nacht slaapt ze van 21.30 uur tot 7.30 uur en krijgt 5 flessen van 150 ml 🥰
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Ik merk dat mijn zoontje wat langer ertussen kan laten, maar ik leg hem soms wel heel bewust wat eerder aan, bijvoorbeeld zodat ik goed uitkom met de avondvoeding (een flesje gekolfde melk). Dit betekent soms om de 3/3.5 uur, maar ook vaak om de 2.5 uur en soms om de 2 uur. Hij komt 's nachts nog 2x en dat is nog volledig op verzoek. Dus hier een beetje op gevoel. Als ik stop met bv zal er wel meer regelmaat in komen.

5 dagen geleden

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef borstvoeding en vanaf dag 4 of 5 op verzoek omdat ie toen op z'n geboortegewicht zat. Er zit bij ons geen regelmaat in (nu 14 weken)Ik voed meestal na een dutje, en soms voor een dutje als ik weet dat ie lang niks heeft gehad. Soms komt hij snachts 1x en soms 3x. Het is maar waar hij behoefte aan heeft. Er komt ooit vanzelf ritme in, ze zijn nu nog zo klein, dus ik geef hem gewoon waar hij om vraagt 😀

5 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Hoe doen jullie dat als ze bv al na 2.5 uur komen? Mijn dochter kreeg 150cc ...
Ligt eraan hoe oud ze is? Anders kan je eventueel jbpm eraan toevoegen of af en toe wat rijstebloem. Dan zijn ze iets meer verzadigd ☺️. Rijstebloem mag echt pas vanaf 4 mnd maar jbpm al vanaf de geboorte. Onze dochter krijgt het ivm reflux maar sindsdien slaapt ze ook heerlijk door en het kan geen kwaad om het te geven. Wel een grotere speen gebruiken 3+ mnd anders komt er niks meer uit😅

5 dagen geleden

Reactie op Marianne1983

Ligt eraan hoe oud ze is? Anders kan je eventueel jbpm eraan toevoegen of a ...
Ja jbpm kreeg ze ook inderdaad maar dat lijkt niet uit te maken qua verzadigdheid haha ! Ze is nu 4 maanden ik had toevallig vandaag rijstebloem gehaald

5 dagen geleden

Reactie op Nachtegaal

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef borstvoeding en vanaf dag 4 of ...
Borstvoeding! Ja had eigenlijk ook van het begin af aan op verzoek, tot dat ze mega vaak snachts kwam. Daarom toen over gegaan naar max 3 à 4 uur er tussen gelaten. Maar nu lijkt ze soms naar 3 uur nog verzadigd

5 dagen geleden

Ik voed al vanaf begin op verzoek en dat is meestal tussen de 3 en 4 uur in nu. Behalve in de nacht dan slaapt hij door. (Kunstvoeding)

5 dagen geleden

Je mag na dat ze weer op geboorte gewicht zitten al starten met voeden op bezoek. Ze gaan dan vanzelf clusteren voor ze de nacht in gaan.

5 dagen geleden

Ik geef bv maar doe een tussenvorm. Op verzoek in basis maar wel met een schema in mijn achterhoofd. Leg hem gewoon aan als het te lang geleden is. Doe in ieder geval niks stipt want een baby uit een diepe slaap wakker maken is geen goed idee. Ik zorg wel altijd dat hij overdag geen voeding overslaat om inderdaad nachtelijk drinken te voorkomen. Wat maakt dat jij mogelijk iets wilt veranderen, als het nu goed werkt voor jouw kind en jou is t toch goed?

5 dagen geleden

Ik voed vanaf begin zoveel mogelijk op bezoek. Tenzij het mijzelf iets beter uitkomt om anders te voeden. Gewoon laten gebeuren. Ergste wat kan gebeuren is dat je s nachts meer aan de beurt bent; nou, dan ga je weer terug naar 3/4u. Anders begin je met de nachten los te laten.

5 dagen geleden

Reactie op nomiiiii

Ja jbpm kreeg ze ook inderdaad maar dat lijkt niet uit te maken qua verzadi ...
Een lekker hongerig meisje😅. Mijn oudste dochter had dit ook en dat ging pas beter toen ze vast voedsel mocht gaan eten. Toen raakte ze meer verzadigd🙈. Ik hoop dat rijstebloem een beetje gast helpen🍀