9 Reacties

8 maanden geleden

Precies hetzelfde verhaal als bij onze dochter. Tot 2/3 maanden kon je haar gemakkelijk meenemen en zo ineens een fase van echt intens gillen als mama niet in de buurt was, en niet stil te krijgen door iemand anders dan ikzelf. Zelfs niet door mijn ouders/schoonouders terwijl die vanaf het begin al zijn betrokken. Wij hadden het idee dat het een combinatie was van de 4 maanden sprong met een tikkeltje eenkennigheid.. inmiddels is ze 5 maanden en is het enorm verbeterd. We hebben nu een vrolijk meisje die je eigenlijk nooit hoort.

8 maanden geleden

Reactie op NaNa139

Precies hetzelfde verhaal als bij onze dochter. Tot 2/3 maanden kon je haar ...
Oh, echt! Waardoor is het verbeterd? Heb je daardoor dingen anders aangepakt?

8 maanden geleden

Reactie op Annemarije97

Oh, echt! Waardoor is het verbeterd? Heb je daardoor dingen anders aangepak ...
Eigenlijk hebben we niet veel veranderd, behalve dat we iets meer flesvoeding zijn gaan geven. We hadden het idee dat ze behoorlijk hongerig was en daardoor ook regelmatig in een vicieuze cirkel terechtkwam. Ze raakte zo overstuur dat ze niet meer tot drinken kwam, en daardoor werd ze alleen maar meer overstuur van de honger. Sindsdien is het eigenlijk spontaan omgeslagen. Toevallig viel de lastige periode met haar ook precies samen met de periode waarin ik weer aan het werk ging, dus ik hield mijn hart vast. Deze fase heeft ook echt wel een flinke 1,5 maand geduurd. In de momenten waarop ze wel erg overstuur raakte, hebben we haar zoveel mogelijk geborgenheid geboden en er gewoon aan toegeven dat ze even niet bij anderen op schoot wilde. Ik hoop in elk geval dat het bij jullie, net als bij ons, met de tijd vanzelf beter wordt.

8 maanden geleden

Dat het bij de opvang en de gastouder lastig gaat ken ik wel. Bij mijn dochter duurde het destijds echt een tijdje. Met de gastouder hebben we uiteindelijk een keer of 4 gewend en ineens ‘klikte’ het en ging het goed, bij de opvang hetzelfde. Echt even pittig maar we hebben wel doorgezet en uiteindelijk ging het vrij snel super. Mijn dochter dronk wel gewoon uit de fles dus dat is wel een verschil natuurlijk, als ze weigeren te drinken dan is het lastiger

8 maanden geleden

Je verhaal is erg herkenbaar! Onze dochter (inmiddels 5,5 maand) begon ook met 4 maanden bij de opvang en het ging totaal niet goed. Ze dronk niet, sliep niet en huilde ontroostbaar. Na max 2 uur moest ik haar komen ophalen, en zodra ik haar vast had werd ze weer rustig. Sowieso is onze dochter vanaf dat ze een maand of 3 is erg snel overprikkeld. We hebben de opvang 4 weken lang, 3 dagen per week geprobeerd. En helaas geen enkele vooruitgang geboekt, maar eerder een totaal overprikkeld en overstuur meisje dat de rest van de dag moest bijkomen. Hartverscheurend! Gelukkig kon ik in die periode nog thuis blijven van werk met behulp van ouderschapsverlof. In gezamenlijk overleg met de kinderopvang zijn we er na 4 weken maar mee gestopt. Onze conclusie was ook dat onze dochter er nog niet klaar voor is en nog zoveel behoefte heeft aan onze geborgenheid. Ze drinkt bijvoorbeeld ook nog steeds 8 a 10 keer bij mij aan de borst. Over enkele weken gaan we verhuizen en op 10 juni start onze dochter op een nieuwe opvanglocatie. Ze is dan 6,5 maand. We hopen dat zij er dan wel mentaal klaar voor is en zichzelf durft de ontspannen op de nieuwe opvang. Ondertussen merken we ook, nu ze over de ergste periode van de slaapregressie heen is en sprong 4 heeft gehad, dat ze wat minder snel overprikkeld is en beter slaapt. We hebben dus goede hoop dat het op de volgende opvang beter zal gaan. Ik zal je op de hoogte houden in dit topic. En ben ook erg benieuwd hoe het met jullie meisje zal gaan. Sterkte en geluk!

8 maanden geleden

Reactie op Lara3008

Dat het bij de opvang en de gastouder lastig gaat ken ik wel. Bij mijn doch ...
Goed om te horen dat het bij jullie vrij snel goed ging! Ja inderdaad, dat scheelt. Lijkt me dan makkelijker om door te zetten. Nu kan ik me indenken dat als ik doorzet de opvang een negatieve lading krijgt voor mijn dochtertje en dan niet alleen om het drinken maar ook dat ze zich dan niet veilig in een andere omgeving voelt nog..

8 maanden geleden

Reactie op TeamRocket

Je verhaal is erg herkenbaar! Onze dochter (inmiddels 5,5 maand) begon ook ...
Bedankt voor je reactie! En dat klinkt inderdaad net als mijn dochtertje. Wat merkte jij bij jouw dochter qua overprikkeling? Ach, zo sneu ook! Het enige verschil is dat mijn dochter er wel kan slapen. Hoe vind jij het om dan over een tijdje weer opnieuw te starten? Ik merk dat ik het nu veel spannender vind dan dat ik het eerst vond 🙈 Ik wil vooral dat zij zich veilig voelt. Dus ondertussen ben ik wel bezig met oefenen, uurtje oppas zonder slapen/fles, een paar uurtjes in een andere omgeving met mij erbij etc. Ja fijn! Ik ben heel benieuwd hoe het jullie dan is vergaan, ik duim voor succes!

6 maanden geleden

Reactie op Annemarije97

Bedankt voor je reactie! En dat klinkt inderdaad net als mijn dochtertje. W ...
Hoi Anne-Marie, hier een update over onze kleine grote meid van inmiddels 7 maanden. Door alle hectiek rondom onze verhuizing niet eerder aan een reactie toegekomen, Sorry! Onze verhuizing is achter de rug, wát een verademing voor ons alledrie. Vanuit een klein appartement aan een drukke verkeersader, naar een eengezinswoning in een groene landelijke omgeving. Meteen de volgende dag merkten we al dat onze dochter meer ontspannen was. Ze vond alles reuze interessant en aanvaardde haar nieuwe omgeving en nieuwe kamertje direct. Heel bijzonder, aangezien ze vanaf de verhuizing ook voor het eerst alleen in haar eigen kamer slaapt. We zijn apetrots 🥰 Sinds de verhuizing hebben we ook ruimte voor een groot speelkleed waar ze erg van geniet. Motorisch gaat ze met gigantische springen vooruit, echt prachtig om te zien. Op 10 juni, een week na de verhuizing, is onze dame begonnen op de nieuwe opvang. Vanaf het eerste moment gaat het fantastisch. Ze was meteen dikke vriendinnen met de leidsters, doet prima dutjes, drinkt haar flesjes, speelt met de andere kindjes, deinst niet terug voor nieuwe gezichten en is de hele dag vrolijk/nieuwsgierig (ze heeft zelfs nog geen enkele huilbui gehad)! 's Ochtends lijkt ze zich echt te verheugen op de opvang, en 's middags haal ik een ontspannen en tevreden dochter op. Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden 😍 Hoe gaat het bij jou, ik hoop ook positieve ontwikkelingen?

6 maanden geleden

Reactie op TeamRocket

Hoi Anne-Marie, hier een update over onze kleine grote meid van inmiddels 7 ...
Annemarije ipv Anne-Marie 🤭