25 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op saarjbd
Jazeker ik word ook volgende week gedraaid! Wel zenuwachtig hoor is me derd ...
Heb je het al eerder meegemaakt?
3 dagen geleden
Reactie op saarjbd
Yes , en ik ga er niet om liegen ik vond het behoorlijk pijnlijk!
Owjee! Ja ik denk als het zou moeten dat ik zou zeggen doe dan maar een keizersnede 😬
Las dat er in ieder geval niet veel risico's aan verbonden zijn voor de kleine?
3 dagen geleden
Die van mij ligt ook dwars tijdens de groei echo van 32 weken, maar bij mij was de verwachting dat het nog ging draaien. Ik heb ook aardig wat vruchtwater. Wat maakt dat jij al naar het ziekenhuis moet of wordt je al vanaf het begin door het ziekenhuis begeleid?
3 dagen geleden
Reactie op 92zuideezee
Die van mij ligt ook dwars tijdens de groei echo van 32 weken, maar bij mij ...
Ja ik loop al even in het ziekenhuis, maar dit is erbij gekomen.
3 dagen geleden
Ik heb er ervaring mee tijdens mijn vorige zwangerschap. Geen seconded last van gehad, ging ook heel soepel. Zou als het nodig is het zo weer doen. De arts die de draaiing deed was zelf ook helemaal enthoussiast over hoe makkelijk dit ging, dus is waarschijnlijk niet altijd zo.
3 dagen geleden
Reactie op Mirandapriscilla
Owjee! Ja ik denk als het zou moeten dat ik zou zeggen doe dan maar een kei ...
Ik heb liever 1x pijn tijdens de versie dan wederom minimaal 6 weken herstel van een grote buikoperatie als een keizersnede. Vergis je niet in het gedoe wat daar achteraf ook nog bij komt kijken😉
3 dagen geleden
Ik heb ik mijn vorige zwangerschap meegemaakt dat mijn zoon weken lang niet in wilde dalen. Uiteindelijk ging hij in stuit ligging liggen met 36 weken maar zelfs toen zeiden ze dat er nog geen nood aan de man was en dat het allemaal nog kon veranderen. Draaien hebben ze bij mij destijds dus niet gedaan omdat mijn zoon met 38 weken ineens wel juist bij draaide. Mijn gynaecoloog en verloskundigen benoemden allemaal dat dit wel vaker gezien werd.
Al met al vraag ik mij dan af waarom er dan met 34 weken al gedraaid zou moeten worden, als het kindje dan nog eventueel zelf kan draaien. Of is mijn omgeving dan zo nalatig/afwachtend? (Twijfel daar soms ook wel eens aan als ik lees wat anderen voor controles krijgen etc)
Als het noodzakelijk is zou ik het zeker ook gewoon doen hoor. Liever draaien en even die ongemakken ervaren dan moeten herstellen van een keizersnede omdat het niet voorkomen werd met zo'n kleine handeling.
3 dagen geleden
Ik heb vorige keer een mislukte versie poging gehad. Ik vond zelf het “uit” het bekken tillen het pijnlijkste en dat lukte bij mij ook niet goed bij 36 weken. Ik zou in jou geval zeker een poging wagen - als ik het goed begrijp ligt ze al dwars, dan hoef je maar een kleiner stukje? Je kan en mag altijd zeggen dat ze moeten stoppen!
3 dagen geleden
Reactie op jarofsouls
Ik heb vorige keer een mislukte versie poging gehad. Ik vond zelf het “uit” ...
Klopt inderdaad, ze ligt al met d'r hoofdje rechts, dus het is indd een klein stukje maar.
Toevallig gister de inleiding al vast gezet met datum, maar mocht ze over 2 weken nog dwars liggen en ik wil geen versie word het een keizersnede.
Die word dan ongeveer met 38,5 gedaan.
Terwijl de verwachting is met een vaginale bevalling, dat ze geboren word op de verjaardag van m'n overleden moeder, wat ik een prachtig idee vind!
Dus dan misschien toch maar wel denken aan een versie, terwijl ik gewoon ondertussen blijf hopen dat ze vanzelf nog gaat goed liggen! Ben inmiddels "pas" 33 weken, dus het zou makkelijk kunnen☺️🍀🙏🏻
2 dagen geleden
Ik kom net bij vk vandaag (35 weken), dochter ligt in stuit. Volgende week kijken wij hoe en wat. Ze zei dat ik evt. Moxa therapie kon proberen, zodat ze evt. Draait. Maar alles is eigen keuze. Volgende week nieuwe afspraak en echo om te zien of ze is gedraaid. Zo niet adviseerde ze echt te gaan voor poging tot draaien of evt. Stuit (behalve als het echt met de voet beneden ligt). En met de uitleg wat een baby ‘mist’ als je het via ks eruit haalt. Dat heeft mij wel aan het denken gezet.
2 dagen geleden
Ik ben 34 weken en bij mij ligt ze ook dwars. Maar ze beweegt nog makkelijk en draait nog, dus wij wachten op de afspraak met 36 weken en kijken dan of een versie nodig is. Ze is nog niet ingedaald. Ben nu spinning babies oefeningen aan het doen. Ben benieuwd of ze gaat draaien
2 dagen geleden
Reactie op Soof14
Ik ben 34 weken en bij mij ligt ze ook dwars. Maar ze beweegt nog makkelijk ...
O kan dat helpen? Hihi wat grappig!
Ja zo is dat... en eigenlijk nog hebben ze nog tijd zat...
2 dagen geleden
Vanochtend bij de verloskundige 34+4 en de meid lag eigenwijs in stuit (3 weken terug wel hoofd ligging) ik heb ook oefeningen de spinnings babys gekregen om te doen. Volgende week gaan we kijken of ze gedraaid is en of we eventueel extra stappen moeten nemen. Denk aan accupuntuur voetreflex of uiteindelijk een versie
2 dagen geleden
Reactie op kirstensuzanne
Vanochtend bij de verloskundige 34+4 en de meid lag eigenwijs in stuit (3 w ...
Bij mij is ze ook nog lang niet ingedaald dus gelukkig ruimte zat dat ze nog kan koprollen, wat ze voor me gevoel ook dagelijks doet🤣😵
één dag geleden
Reactie op Doeb89
Ik kom net bij vk vandaag (35 weken), dochter ligt in stuit. Volgende week ...
Wat zou een baby missen als ze gehaald worden met een keizersnede? 🤔
één dag geleden
Reactie op PrettyPeacock
Wat zou een baby missen als ze gehaald worden met een keizersnede? 🤔
De reis van de geboorte… kindjes beginnen onder andere met een hele andere darmmicrobioom dan vaginaal geboren kindjes.