14 Reacties
2 maanden geleden
Herken dit wel! Vaak in de avond actief maar soms ook helemaal niet of minder.
Volgens mij zit het zo:
24 weken: je baby minstens een keer gevoeld hebben
28 weken: je baby elke dag voelen.
Mijn verloskundige zei dit namelijk, en dat je vanaf 28 elke dag bewegingen moet voelen.
Dus niet teveel zorgen maken❤️
2 maanden geleden
Vanaf 24 weken is het 1 x per dag en vanaf 28 weken moet het 10x per dag zijn heeft de vk mij uitgelegd, ik zou anders even een half uurtje op je linker zij gaan liggen en dan vaak als jij lekker rustig bent dan voel je de kleine wel. En als je ongerust blijft zou ik gewoon bellen. Gr Chantal
2 maanden geleden
Heb je vandaag veel stress/het druk? Dan had ik dat vorige zwangerschap en nu ook.
2 maanden geleden
Ik herken wel dat ze de ene dag enorm druk is, dat ik haar bijv de hele dag door voel en zelfs denk “kan het even wat minder aub”🤣 en een andere dag iets rustiger. Maar dan alsnog voel ik haar wel bewegen. Het zou voor mij dus zeker afwijkend zijn, maar dit is zo persoonlijk. Het ligt er echt aan hoelang je hem/haar al voelt, en wat “normaal” is voor jou. Met dit termijn kan het wel zijn dat ze anders liggen en je ze wat minder sterk voelt.
Ik vind adviezen als “minimaal 1 keer per dag” of “pas na 28 weken hoef je ze pas iedere dag te voelen” niet op gaan voor iedereen. Als ik mijn baby maar 1 keer in 24 uur zou voelen zou er wel wat mis zijn, aangezien ik zowat alle bewegingen voel ook al ligt ze ongunstig.
Misschien even half uurtje op je zij liggen, glas koude cola en wat suikers eten. Als je dan niks voelt zou ik voor de zekerheid toch even bellen! Volg vooral je gevoel 😊
2 maanden geleden
Bedankt voor alle inzichten! Heb al een uur op m’n zij gelegen en ijskoud gedronken , maar niets. Nu twijfelde ik heeeeel lichtjes iets te voelen , maar weet het niet zeker. Heb voor de zekerheid toch maar een Doppler besteld die morgen binnenkomt 🙈. Dan wacht ik het vanavond nog even af en als ik morgen middag nog niets heb gevoeld en de Doppler niet werkt , ga ik toch maar even bellen denk ik.
2 maanden geleden
Reactie op spablauw
Bedankt voor alle inzichten! Heb al een uur op m’n zij gelegen en ijskoud g ...
Een doppler is niet betrouwbaar mbt minder leven voelen🙈 dat het hartje klopt betekent niet dat de baby het fijn heeft. Ik weet niet hoever je precies bent, maar liever 1 keer teveel bellen..
2 maanden geleden
Reactie op Flower221
Een doppler is niet betrouwbaar mbt minder leven voelen🙈 dat het hartje kl ...
Klopt , maar ben sowieso medisch en heb dinsdag nog een echo gehad. Heb er iedere week 1 dus het voelt ergens ook een beetje overdreven om meteen weer het ziekenhuisbed bellen want zit er al wekelijks 🙈. Maargoed , je hebt natuurlijk wel gelijk.
2 maanden geleden
Ik voel het ook de ene dag beter dan de andere en kan me er zo druk om maken als ik haar een halve dag of een dag niet voel. ‘Bel als je er niet fijn bij voelt’ gaat voor mij ook echt niet op want dan bel ik om de dag 😂 Mijn verloskundige vertelde dat het gewoon een feit is dat ze nog alle ruimte hebben en ook nog een stuk naar achter kunnen, waardoor je het minder of niet kan voelen. Vanaf 24 weken moet je in elk geval dagelijks iets voelen en vanaf 28 weken meerdere keren, zo begreep ik.
2 maanden geleden
Reactie op Flower221
Een doppler is niet betrouwbaar mbt minder leven voelen🙈 dat het hartje kl ...
Ja, dit! Ik zeg dat ook altijd. Ik had bij mijn eerste zwangerschap met 28+2 weken weinig beweging in mijn buik. Met een doppler zou ik haar hartje gewoon hebben horen kloppen, maar ze had het inderdaad niet fijn en is bij 28+4 gehaald. Dus luister naar je eigen gevoel, een doppler zou ik zelf niet gebruiken..
2 maanden geleden
Ik voel m ook niet elke dag (24w). Terwijl met 22w wel. Ligt er ook maar net aan hoe hij in je buik ligt. Beetje duwen op je buik in bed, na veel geduld wil die dan wel eens ‘hoi zeggen’. Je kindje maakt ook een beetje een ritme aan in je buik. Dus houdt bepaalde tijden in de gaten waarop tie vaak actief is.
2 maanden geleden
Ik heb ook een lekker drukte makertje in m’n buik, nu voelde ik hem gister nauwelijks en vandaag zelfs helemaal niet. Toch maar even de verloskundige gebeld, omdat het me niet lekker zat. Ze is net langs geweest en het drukte makertje was ook hevig aan het schoppen. Alleen schopt hij of in de placenta waardoor ik niks voel of naar m’n rug toe. Ik ben 23w 2d. Ook gaf de verloskundige aan dat je het pas vanaf 26 w iedere dag moet voelen.