43 Reacties
3 maanden geleden
Niet per se als “babymoon” maar voor ik zwanger was al een vakantie geboekt samen met onze peuter naar Mallorca. We gaan in september dan ben ik 26 weken. waarom zou je trouwens niet naar curacao kunnen? Een baby vond ik juist heel makkelijk met vliegen, slapen dan nog lekker veel haha
3 maanden geleden
Wij gaan met 23 weken een weekje naar Turkije. Bewust voor Turkije gekozen omdat ik Turks ben en mocht ik dan toch naar het ZKH moeten dan weet ik precies hoe en wat :).
Bewust ook mn vakantie vòòr 25 weken geboekt, ik denk dat ik mezelf niet comfortabel voel met een grotere buik op het strand en bij het zwembad🙈. Ik wilde idd ook niet al te lang gaan vliegen, denk dat het alleen maar zitten zwaarder is dan normaal.
3 maanden geleden
Wij gaan met 26 weken 10 dagen Portugal. En komen terug met 27 weken en een beetje.
Wij wilde eerst een rondreis gaan doen door italie maar dat is me te lang. En dat zouden we met de auto doen
3 maanden geleden
26-28 weken naar Zakhyntos. Hadden eerst ook curaçao in gedachten, maar mede door de lange vlucht en dat daar ook nog muggen zijn die virussen bij zich kunnen dragen (en ik altijd gestoken wordt 😂) durfde ik het niet aan.
3 maanden geleden
Hoi Caro,
Wij wilde ook naar het Caribisch gebied, alleen is het door mijn HA afgeraden ivm het Zikavirus. De kans dat je het oploopt is inmiddels echt aanzienlijk afgenomen ten opzichte van enkele jaren geleden, maar mocht je het wel oplopen, dan kan dat wel ernstige gevolgen hebben voor je kindje. Het lastige is is dat je het via muggen krijgt en die zitten overal. Ik heb het mijzelf niet willen aandoen door iedere keer panisch te worden als ik een mug zie (terwijl ik dit anders dus niet heb) of wanneer ik een muggenbult heb, moet denken 'zou het zikavirus nu in mij zitten'?
Het is absoluut niet om je bang te maken, het is meer dat je er over na kunt denken als je wil en afwegingen kunt maken. Over het algemeen gaan mensen uit mijn omgeving niet naar de ABC eilanden als je zwanger bent. En dat zijn er veel in mijn omgeving.
Succes en hopelijk heb je een prachtige vakantie in het vooruitzicht waar dat ook mag zijn!
3 maanden geleden
Vorige keer met 17 weken na madiera en met 30 België.
Nu met 24 weken naar Macedonië.
3 maanden geleden
Wij zijn net terug van onze babymoon (op 21 weken dus weggegaan) naar Naxos in Griekenland. Was echt heerlijk genieten nog samen, bestemming ook echt een aanrader. Prachtig eiland met ontzettend lekker eten en nog niet té toeristisch, zeker in vergelijking met dichtbije andere eilanden,, ook al gingen we in het hoogseizoen (ben docent..). Autootje huren, rond crossen over het eiland, relaxen op de prachtige stranden, dagje varen, niet te heet want ook wind, top!
3 maanden geleden
Een vriendin van me is met 23 weken naar Indonesië geweest. Ze vond dat goed te doen. Wij gaan naar Gran Canaria als ik 23 weken ben. Het is denk ik wat je voorkeur heeft, een superlange vlucht leek me niet zo fijn. Curaçao is natuurlijk wel heerlijk. Wij hebben gekozen voor wat meer beenruimte en een fijne accomodatie.
3 maanden geleden
Reactie op Suikerkast1290
Hoi Caro,
Wij wilde ook naar het Caribisch gebied, alleen is het door mijn ...
Hier heb ik me ook in verdiept toen ik vorig jaar naar Bonaire ging en zwanger wilde worden. Het is volgens mij nu wel echt zo dat het niet meer wordt afgeraden en gewoon veilig is. Waar wij naartoe gaan is ook wel eens een zika-mug gespot (in een terminal in de haven), maar er is nog geen enkel geval van zika geweest. Dat vond ik voldoende. Natuurlijk was het er in het Caribisch gebied een tijdje wel, maar inmiddels ook al een poosje echt niet meer.