27 Reacties
25 dagen geleden
Ik heb er 1 gekregen van mamaloes als cadeautje, anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht omdat ik de meerwaarde niet van zie 🙈 ( dit bedoel ik niet geheel negatief want snap ook dat mensen het wel kopen 😊 )
Dus nu ga ik het wel gebruiken en misschien verander ik nog van mening 😊
25 dagen geleden
Ik heb er nu expres wel een aangeschaft. Bij mijn eerste kindje niet gehad en ik miste echt een plekje om hem gezellig bij me in de buurt te hebben op de bank, zonder hem continu vast te houden. Daarnaast was mijn zoontje constant op zoek naar geborgenheid, dus wilde hij of vastgehouden worden of in het wippertje. En in het wippertje schijnt dan ook weer niet helemaal goed te zijn voor baby's om daar lang in te liggen. Dus ik hoop middels her babynestje voldoende geborgenheid te kunnen creëren om de kleine naast me op de bank te hebben of goed weg te kunnen leggen in de box.
25 dagen geleden
Had er een aangeschaft via Vinted bij mijn eerste. Een week later nadat ze was geboren weer verkocht, vond het helemaal niks.
25 dagen geleden
Bij onze eerste cadeau gehad. Zag ook eerst de meerwaarde er niet van in. Maar nu toch zelf 1 aangeschaft. Wat meerdere al zeggen lekker geborgen dicht bij je houden zonder het vast te houden. Zo heeft onze eerste ook vaak op de eetkamer tafel gestaan terwijl ik er bij zat te schrijven of gewoon de folders te lezen en je toch ook makkelijk je hand er bij kan leggen oid
25 dagen geleden
Ik heb er noodgedwongen een gekocht. Ik woon op de vierde zonder lift en kan de kinderwagen beneden laten staan. Het idee was als ik nou het nestje in de wagen leg, dan kan ik haar makkelijk mee naar boven nemen als ze na het wanden in slaap is gevallen. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik het wel eng vind, want wat ik online lees zijn vooral waarschuwingen over verstikkingsgevaar. Als iemand hier meer van af weet, I'm all ears 🙂
25 dagen geleden
Nee, bij de eerste niet gehad en nu ook geen behoefte aan. Je kan in de box ook een voedingskussen met hydrofiele doek erover leggen, dat is een beetje hetzelfde idee.
Je baby mag ook niet in een babynestje slapen omdat er dan kans is dat ze tegen de rand aan gaan liggen, waardoor er verstikkingsgevaar is.
25 dagen geleden
Onze dochter slaapt nu nog steeds met het jollein nestje. Gooit haar been over die rand heen, ligt schijnbaar fijn. Kan heb groter en kleiner maken met knopjes onderin. Die van doomoo vond ik vreselijk, veel te krap. Dus het is maar net wat fijn is. Heb het de eerste 3 maanden niet gebruikt bij mijn dochter trouwens. Voor volgende baby heb ik er nog eentje gehaald, zie het vanzelf of hij het nodig heeft.
25 dagen geleden
Ja bij de eerste heel veel gebruikt! Heerlijk om ze overal comfortabel bij je neer te kunnen leggen, op de bank, op tafel, desnoods zelfs op het kookeiland.. 😅 Slapen wel alleen onder toezicht inderdaad, want theoretisch kunnen ze met hun gezichtje in de rand gaan liggen en dat is niet veilig. Zou hem er dus niet 's nachts in laten slapen.
25 dagen geleden
Ik heb bij mn dochter een nestje van done by dear gehad, heel veel gebruikt echt dagelijks. Ik nam hem later ook mee als we ergens op bezoek gingen. Ik vond het wel ietsje groot en wilde bij mn zoon een ander soort en kocht toen 2e hands de dockatot/sleepyhead. Nu heb ik voor de 3e ronde nieuwe hoezen erbij gehaald. Vind hem fijn compact net wat meer support van de randen dan die van done by dear. Vond hem nieuw heel duur maar hij is het wel waard! En veel aanbod op vinted en marktplaats
25 dagen geleden
Wij hebben een doomoo cocoon. Het fijne aan deze vind ik vooral de ademende stof rondom het hoofdje. Je kunt relatief makkelijk blijven ademen ook als je je hele gezicht in de rand duwt (natuurlijk zelf meteen uitgetest) dus minder kans op verstikkingsgevaar. Plus een afneembare gordel om de baby beter op de rug te laten liggen. Wel erg prijzig
25 dagen geleden
Nee. Ik koop een relaxhoes voor over het voedingskussen. Vanuit mijn werk als pm’er weet ik dat kindjes daar ook heel prettig in liggen. Tevens kan ik het voedingskussen daarna ook gebruiken om te oefenen met het spelen op de buik.
Baby nestje vind ik onnodig en duur. En vaak ook lelijk, maar dat is heel persoonlijk 🙊
24 dagen geleden
Nee, zie de meerwaarde er niet van. En bij de eerste niet gemist.
Je mag ze niet zonder toezicht erin leggen. Dus dan kan ze net zo goed los op de bank liggen.