15 Reacties

2 maanden geleden

Bij onze eerste dochter hadden wij: 3 setjes maat 50 5 setjes maat 56 8 rompers 50/56 4 boxpakjes De ene baby groeit sneller dan de ander, daarom hadden wij niet teveel van alles. In de praktijk hadden wij amper dat we onze dochter meerdere keren per dag schone kleding aan moesten doen, omdat we tijdens het voeden gebruik maakte van hydrofiele doeken. Ook geen last gehad van lekkages bij de luier. Ik zou zelf niet teveel aanschaffen van tevoren, je hebt er zo wat bij besteld/gehaald en weet ook niet van tevoren welke merkjes je prettig vindt bij je baby.

2 maanden geleden

Ik heb nu 3 pakjes, 1 setje maat 50, 3 pakjes en 2 setjes maat 56 en veel te veel rompers in 50/ 56, met zowel korte als lange mouw(heel veel gebruikte gekregen). Vind het voor nu genoeg, heb ik meer nodig stuur ik mijn moeder op pad

2 maanden geleden

Iedereen zegt altijd: het is zo bij gehaald. Nou, ik vond er niks aan dat mn man in de kraamweek extra kleertjes moest halen. Ik zorg dus liever dat ik genoeg heb. 8 setjes is echt wel minimum maat 50. En dan nog wat 44 en 56 erbij...

2 maanden geleden

Ik heb toch echt wel wat meer en vond dit ook fijn bij de eerste! Ik heb 7/8 pakjes maat 50 en idem 56. Bij ongelukjes nooit stress met wassen! Ik heb daarnaast 8 rompers korte mouw (Hema 50/56) en 4 lange mouw. Teveel is niet fijn maar ik vond dit wel echt een minimum voor een beetje “was”rust. Tip: Vinted is je vriend voor kopen en verkopen!

2 maanden geleden

Ik heb ook echt zelden mee gemaakt dat ik de newborn 2x per dag moest verschonen. (bij mij spuugden ze ook bijna niet.....) je peuter moet vaker een schone broek of shirt dan je baby. En 1x per week was je toch de bovenkleding wel. Dus 7/8 setjes is echt voldoende. En je krijgt soms in de kraamweek ook het eea.

2 maanden geleden

Nou ik zorg dat ik rompertjes genoeg heb. Als ze poepen, poepen ze nogal veel en met een vaart en kan het tot aan de nek zitten. Dat is niet 2x per dag (soms wel) maar ik vind 6x rompertje wel weinig. Ook als je baby wat ouder is en je gaat een paar dagen weg dan zorgde ik er altijd voor dat ik 2 rompers (en setjes kleding 😛) per dag mee had! En wat je zegt; ik heb geen zin dat ik MOET wassen omdat er niet genoeg zijn. Van de zeeman zijn ze zo cheap, naar mijn mening kan je er niet genoeg hebben. (Of Hema, die hebben vaak een meegroeimaat)

2 maanden geleden

Thanks voor jullie ervaringen! Hoe doen jullie dat qua maatjes? Koop je ook al maat 50 en kleiner? Of begin je bij 56?

2 maanden geleden

Reactie op Annexb

Thanks voor jullie ervaringen! Hoe doen jullie dat qua maatjes? Koop je oo ...
Jazeker. Maar mede omdat wij ook een vroeg geboren kleine baby hadden bij ons eerste kindje. Dus heb nog spulletjes van maat 44 en maat 50. Maar ja ligt dus aan de grootte van je baby, maar denk dat er weinig baby’s in het begin niet in maat 50 meer passen.

2 maanden geleden

Reactie op Annexb

Maat 50 heb ik bij mijn vorige zoontje wel twee a drie weken gebruikt. Dus dat ga ik ook zeker weer aanschaffen.

2 maanden geleden

Reactie op Annexb

Bij mijn oudste was 50 eigenlijk te groot. Toen hadden we geen 44. Nu wel wat rompertjes aangeschaft. Broekjes en truitjes kan je wel omslaan, maar een romper moet passen.

2 maanden geleden

Reactie op Annexb

Ja en ik had 2 pakjes maat 50 wat onze oudste dus 2 dagen heeft gedragen. (55cm bij de geboorte) de 2e was te groot (59cm)en heeft dus per maat 56 aangehad. Ik zou dus nooit maat 44 aanschaffen puur omdat ik grote kinderen heb. Vraag evt aan je ouders /schoonouders hoe groot jullie als baby waren. Dan kan je een inschatting maken.

2 maanden geleden

Ik heb ongeveer 12 setjes + rompers maat 50 (wel veel 2e hands) per kind (verwacht weer een 2ling) mijn oudste kids spuugde super veel waardoor we soms wel tot 5-6x toe aan het omkleden waren. 🙈 ik had de eerste weken ook geen zin om alleen maar met de was bezig te ziun

2 maanden geleden

Reactie op Penc

Ja en ik had 2 pakjes maat 50 wat onze oudste dus 2 dagen heeft gedragen. ( ...
Formaat van de ouders bij de geboorte zegt ook niet altijd heel veel. Mijn zusje was niet zo groot(3200gr), mijn zwager schijnt kleiner dan 3kg te zijn geweest en mijn beide nichtjes waren bijna 4200gr bij de geboorte...

2 maanden geleden

Ik heb ongeveer 12 setjes + rompers maat 50 (wel veel 2e hands) per kind (verwacht weer een 2ling) mijn oudste kids spuugde super veel waardoor we soms wel tot 5-6x toe aan het omkleden waren. 🙈 ik had de eerste weken ook geen zin om alleen maar met de was bezig te zijn. Mijn 2ling heeft maat 44 aangehad maar de 2 losse kids begonnen in 50

2 maanden geleden

Ik koop 1 a 2 setjes in maat 50, mijn eerste 2 konden vrijwel meteen maat 56 aan, en nu krijg ik een jongetje en die wordt nog groter geschat. Dus ik verwacht ook alleen maat 56 nodig te hebben. Ik denk dat ik zo’n 6-8 setjes in huis haal om mee te beginnen. Mijn eerste twee kinderen waren met name de eerste 1,5 dag na de bevalling erg misselijk en ik kon dus vaak verschonen die eerste dagen. Dus meteen een tip: ga je niet blind staren op 1 geboorte pakje, die van ons moesten na een paar uur al wat anders aan ivm spugen 🙃