7 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Rationeel weet je vaak wel dat het oke is maar gevoelsmatig is het moeilijk los te laten. Ik heb het maar omarmd en sta mezelf maar toe om "een zeur" te zijn (als het nog ee beetje binnen de perken blijft 😜). Ik zeg mezelf maar dat dit kindje het belangrijkste op de wereld voor mij is en ik liever een keer te vaak heb "gezeurd" dan te weinig.
2 maanden geleden
Herkenbaar hoor! Ik ben medisch vanwege een te korte baarmoederhals en hematoom, ik moet snel bellen bij harde buiken/buikpijn. Ik ben daardoor al paar keer op de “acute unit” geweest en merk dat ik met andere vragen / onzekerheden niet durf te bellen🙈 Ook al weet ik diep van binnen dat ze er daarvoor zijn..
Over jou pijnlijk gevoel: ondanks dat ik je snap, echt bellen hoor! Als het je ongerust maakt.. liever 1 keer teveel dan te laat.
2 maanden geleden
Ik herken het deels.
Vanaf het begin al aan de medicatie ivm HG. Hele tijd stabiel geweest, maar elke keer als ik echt een beroerde dag heb, ondanks m'n medicatie denk ik. Moet ik bellen voor andere medicatie ofzo.
In het begin ging alles gewoon via het ziekenhuis ivm vorige zwangerschap, maar dat is afgesloten.
Vandaag ook weer een beroerde dag en elke spier in m'n lichaam doet pijn.
Dan denk ik; Ja wel of niet bellen? Zij kunnen er vrij weinig mee natuurlijk.. en elke keer denk ik dan maar weer, laat maar. Zijn mensen die zich veeeeeel beroerder voelen dan wat ik doe
2 maanden geleden
Mijn verloskundige zegt; ongerustheid is altijd een reden om te bellen.
Wel vind ik dat je rekening kunt houden met de tijden waarop je belt.
Bel morgenochtend tijdens kantoortijden of mail je vraag inderdaad.
Wat ook kan helpen in je eigen onzekerheid is wat meer informatie verzamelen wat een zwangerschap met je lichaam doet. Dan kun je soms voor jezelf verklaren waar klachten wegkomen. Hiervoor kun je ook een extra consult bij je verloskundige plannen
2 maanden geleden
Je kan het ook omdraaien, je wil niet van je vk op je kop krijgen dat je niks hebt gezegd 😉 En later blijkt bijv dat je een blaasontsteking hebt dan wil de verloskundige dat wel graag weten hoor! Als je zelf voelt dat het geen mega spoed heeft, mail ze gewoon dan kunnen ze antwoorden op een moment op de dag dat ze daar gewoon prima tijd voor hebben!