14 Reacties

één maand geleden

Reactie op annabelvdv

FL is lengte bot bovenbeen. Die is P8. Ze gaan waarschijnlijk gewoon nogmaals meten.

één maand geleden

Reactie op M_1986

FL is lengte bot bovenbeen. Die is P8. Ze gaan waarschijnlijk gewoon nogma ...
Hmm vind echt raar dat ze dat dan niet zegt maar iig heel erg bedankt voor je antwoord!

één maand geleden

Reactie op Klaasjebaby

Dit klopt inderdaad ! Het is de lengte van het bot in het bovenbeen.

één maand geleden

Indd lengte bot bovenbeen, zou me er niet al te druk om maken, ik had in mijn vorige zwangerschap op 1 van de groeiecho’s p5 FL, als het onder de p10 valt meten ze simpelweg nog een keer twee weken later, hier was het toen weer een stuk “gemiddelder”. Die echo’s zijn een momentopname en het is echt millimeterwerk. Maakte me er toen ook druk om maar dat is echt niet nodig! Zeker als alles er verder zo mooi uitziet bij je kindjes.

één maand geleden

Weet iemand dan toevallig ook of p8 erg afwijkend is of?

één maand geleden

Reactie op MOMTOBE.S

Indd lengte bot bovenbeen, zou me er niet al te druk om maken, ik had in mi ...
Aah dankje dat stelt me wel wat gerust 😊

één maand geleden

Reactie op annabelvdv

Hmm vind echt raar dat ze dat dan niet zegt maar iig heel erg bedankt voor ...
Dat is wel raar opzich. Maar misschien is het gewoon niet zo "spannend". Hier klein beetje hetzelfde Ik ben zaterdag voor pretecho geweest en degene die het uitvoerde kwam op een gemiddelde van P7. Ik heb dus gisteren opnieuw een groeiecho gehad maar dan bij mijn eigen verloskundige. Hier is het bovenbeentje P5 en deze haalt het gemiddelde (dus hoofdje, beentje en buikje) ontzettend naar beneden. Ze is klein maar verloskundige vind het niet zorgelijk. Maar ook ik krijg een groeiecho over 2 weken. Is ze dan niet verder gezakt in groei dan herhalen ze de echo nogmaals over 2 weken. Zakt ze verder in gemiddelde dan worden we doorverwezen.

één maand geleden

Reactie op annabelvdv

Ons kindje zit met alles op p6, in principe is dit nog steeds normaal. Pas onder p3 is het zorgwekkend (wat ons is verteld). Er zijn ook andere ziekenhuizen op internet die al onder p10 spreken van een groeiachterstand.

één maand geleden

Reactie op annabelvdv

Hee, wat vervelend dat ze het niet goed gecommuniceerd hebben. De groeiecho's zijn ook geen gouden standaard en kunnen ook nog wel afwijken van de werkelijkheid p50 is gemiddeld alles wat eronder zit betekend ondergemiddeld dus p8 betekend dat haar bovenbeentjes zoals ze het nu inschatten van de 100 kinderen de 8e is qua lengte dus dat ze wat aan de kortere kant zijn dan bij gemiddeld p50. Zou je er vooral niet druk om proberen te maken ❤️ ze gaan waarschijnlijk gewoon even controleren over twee weken of ze niet van p8 naar p1 zakt bijvoorbeeld!

één maand geleden

FL = femur links, dus linker bovenbeen. P8 is te klein dus daarom nog een extra meting om te kijken of dat achter blijft of dat het bijv de volgende meting weer bij trekt want tis allemaal echt maar millimeterwerk dus door ligging van het kindje kan een meting soms ook foutief zijn.

één maand geleden

Hoi! Bij ons zoontje was het bovenbeen met 29 weken zelfs P3. Nu ben ik zelf niet zo groot en was onze eerste zoon ook erg klein, dus ik had niets anders verwacht, maar we krijgen ook weer extra groeiecho’s. Wat ze daar vooral bekijken, is of de baby wel gewoon blijft groeien, op z’n eigen lijntje. Met kleine baby’s is niets mis, maar als de groei afbuigt kan dat een signaal zijn dat er iets aan de hand is. Veel succes, ik weet hoe stressvol dit kan zijn!

één maand geleden

Hoi allemaal, Ivm privacy heb ik twee berichten verwijderd. Blijf bewust dat dit een openbaar forum is. Ik wens jullie het allerbeste. Liefs, Roos