11 Reacties

2 maanden geleden

Ja hetzelfde hier. Al ben ik zwanger van de 1e. Gewoon aan toegeven. Ik ben op aanraden van de bekkenfysio volledig gestopt met werken. Hierdoor kan ik thuis veel afwisselen tussen zitten/liggen/staan/lopen en doen wat goed voelt en veel rusten.

één maand geleden

Mijn “loop” grens ligt ook bij 500 meter, als ik veel meer doe dan verrek ik echt van de pijn 😣. Ik zit ook wekelijks bij de fysio en het gaat wel iets beter maar het blijft meer zoeken naar oplossingen en balans dan dat ik ineens weer op zal springen en de marathon zal lopen vrees ik. Ik heb heel weinig last als ik ga zwemmen! Sinds een paar weken ga ik zwangerschapszwemmen en soms ook als uitje in het weekend met gezin / vriendinnen naar de sauna. Dit doet me mentaal ook echt goed, even niet constant eraan hoeven denken en iets doen wat ik wel kan!

één maand geleden

Hier ook last van, ben nu iets minder gaan werken elke dag en bij thuiskomst strikt op de bank liggen voor 2 uur, ik moet zeggen dat dit wel wat verbetering bied. Hier ook pijn bij opstaan en omdraaien in bed🥹 hopelijk word t niet erger 27 weken vandaag dus we moeten nog even

één maand geleden

Reactie op BrittLoulou

Ja hetzelfde hier. Al ben ik zwanger van de 1e. Gewoon aan toegeven. Ik ben ...
Wat voor werk doe je?🤭 Want ik twijfel daar ook aan.. om te stoppen..

één maand geleden

Reactie op DSYX

Ik volg even, want ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje. Bij de eerste nergens last van gehad, maar nu al vrij vlot last van mijn bekken & onderrug. Heb een zittend beroep waarbij ik vaak niet even op kan staan (advies van de bekkenfysio is om niet langer dan een half uur achter elkaar te zitten, maar die pauze nemen kan vaak niet). Ik overweeg dus om ook maar halve dagen te gaan. Bewegen lukt nog, maar dat zijn kleine stukjes lopen. Inmiddels is liggen ook niet fijn meer, omdat dat mijn onderrug opspeelt en heupen zeer gaan doen. Voorheen waren dat de momenten waarop ik even een adempauze had van de pijn, dus het moe worden van de pijn herken ik inmiddels. Ik zit op 28 weken en vraag me echt af hoe ik die laatste drie maanden door ga komen 😓

één maand geleden

Ik helaas ook hetzelfde verhaaltje. In mijn vorige zwangerschap ben ik uitgevallen van mijn werk met 26 weken. Nu met deze zwangerschap met 22 weken al. Vandaag gaf de arbo arts aan dat lopende beroepen sowieso een richtlijn hebben en dat wist ik niet eens bij mijn vorige werk. Vanaf 20 weken max. 3 uur lopen en vanaf 30 weken nog maar 2 uur lopen. Dit is de maximale duur naast je privé. Dat ik met bekkenklachten dus al vrij lang voor 50% in de ziektewet zit, schijnt dus vrij normaal te zijn. Ik werk de andere 50% op mijn eigen tijd en ook zoveel mogelijk thuis zodat ik lopen, zitten en liggen kan afwisselen. Mijn werk heeft mij zelfs een laptoptafel gegeven waardoor ik liggend eventueel zou kunnen werken, mocht ik dat willen. Dat ik 50% werk is mijn eigen keuze overigens, anders ga ik mij vervelen thuis. Ik heb vanuit mijn fysio wel het advies om te blijven bewegen, al is het inderdaad aangepast. Dus zwemmen of kleine stukjes lopen. Ik merk dat als ik maar weinig beweeg op een dag, dat dat net zo veel kwaad doet als dat ik teveel doe. Mentaal is het dan ook een hele uitdaging om de dag zo goed mogelijk in balans te houden. Ik denk continue na over wat ik ga doen en of ik de vrijheid heb om eventueel iets anders te kunnen doen qua bewegingen. Bijv; ik ga naar de supermarkt en dan plan ik de route uit mijn hoofd zodat ik niet stil hoef te staan om iets te pakken of iets te zoeken. Als ik even weg ga met de auto dan bedenk ik mij vooraf hoe lang het rijden is en waar ik kan pauzeren om een korte wandeling te kunnen maken. Als ik op visite ga of visite krijg dan bedenk ik mij vooraf of het een geschikte situatie is dat ik bijv even kan liggen of lopen ipv zitten. Als dat niet het geval is dan ga ik niet of maar heel kort. Mijn lichaam gaat het beste op halve uurtjes, half uurtje zitten is een max.. dan moet ik weer even lopen. Na een half uur in totaal lopen moet ik even liggen, ook dat moet dan minimaal een half uur voor mijn lichaam weer wat bijgekomen is. Naja al met al een hele opgave en super vervelend. Heel veel pijn en irritant omdat je leven alleen maar om het fysieke gedeelte draait momenteel Gebruiken jullie pijnstilling?

één maand geleden

Ik ben nu 29 weken zwanger van de 2e. Maar heb er al sinds 12 weken last van. Bij de eerste had ik er ook last van maar nu is het veel erger. Doet ontzettend veel pijn. Geen idee wat ik er nog meer aan kan doen behalve fysio en oefeningen. Iemand tips?

één maand geleden

Als ik sochtends wakker word en op moet staan voelt het net alsof ik ben aangereden alles doet zo een zeer🫠🫠

één maand geleden

Mijn gynaecoloog zegt letterlijk dat werken met mijn bekkeninstabiliteit geen optie is , morgen moet ik naar de arbo en ga dat ook voorleggen . Hoe graag ik ook wil werken, ik ben nu 29+5 zwanger en al een hele lange tijd last van de bekken

één maand geleden

Reactie op DSYX

Ik werk als beveiliger/maatschappelijk werker in de gevangenis

één maand geleden

Heel herkenbaar, ik geef vanaf 8 weken al aan dat mijn stuit pijn doet als ik ging zitten. Dit werd alleen maar erger. Ook een zittend beroep, achter de computer op het consultatiebureau! Ik werk sinds 2 weken nog maar 50% omdat ik een hele dag niet volhoudt. Dit was al een heel proces, ik wil wel wandelen, maar dit lukt vaak niet vanwege huishouden/koken/boodschapjes doen/vermoeidheid. Zwemmen lukt iets beter, omdat ik dit echt afspreek en inplan😅 daarnaast ook best koppig en vind ik het lastig om mijn grens te bewaken. Iedere dag is anders. Afgelopen week heb ik enorme last en strompel ik zelfs naar de wc.. ben paar keer naar fysio gegaan, maar die kunnen ook niet veel doen. Ben nu 27 weken en 5 dagen, dus nog best even te gaan😳