Hoi Mama's,
Sinds enkele weken heb ik enorme pijn aan mijn bekken.
Hierdoor kan ik mij maar laatig voortbewegen.
De fysiotherapeut heeft aangegeven dat ik eigenlijk vrijwel niets meer mag doen om te voorkomen dat ik op bed kom te liggen.
Hier heb ik wat traantjes om moeten laten, omdat ik van mezelf heel moeilijk "niets" kan doen.
Ik zie dus ook vreselijk tegen de aankomende maanden op.
Al met al moet ik het er wel mee doen, het gaat niet zomaar in 1 keer weg natuurlijk.
Nu ben ik op zoek naar handige tips en tricks om in te zetten in het dagelijks leven om mijn lichaam te ontlasten.
Bijvoorbeeld;
- stilstaan kan ik niet, ik heb nu een zadelkruk geregeld zodat ik nog steeds kan koken.
- tillen mag ik niet, ik heb mijn zoon aangeleerd om zelf in zijn stoel te klimmen via de tafel.
- traplopen is niet handig, daarom blijf ik ook maar boven zodra mijn zoon op bed ligt. Dan hoef ik niet meerdere keren extra op de dag de trap op en af.
Andere dingen waar ik moeite mee heb;
- kind niet meer op de commode kunnen tillen
- boodschappen doen.
- stofzuigen en dweilen
- vaatwasser in en uitruimen.
- speelgoed meehelpen opruimen van de grond. (Zodat mijn zoon niet alles zelf hoeft te doen)
Er zijn nog zat andere dingen waar ik moeite mee heb.. eigenlijk met alle bewegingen waarbij je moet bukken/tillen/draaien. Ook de nachten zijn best intens met de pijn. Dus alle tips en tricks zijn welkom.
Iemand toevallig ervaring? Wat heeft goed bij jou geholpen?