17 Reacties

23 dagen geleden

Hier gaat het al zo sinds 20 weken.. ben op🙁 Niks helpt

23 dagen geleden

Ik heb het ook al vanaf 15 weken zwangerschap. Niks helpt inderdaad alleen voldoende rust nemen en goed naar je lichaam luisteren.

23 dagen geleden

Wellicht dat je fysio het ook al heeft aangeraden maar zo’n bellenband dragen?

23 dagen geleden

Reactie op BrittWB24

Wellicht dat je fysio het ook al heeft aangeraden maar zo’n bellenband drag ...
Dat werd bij heel erg afgeraden omdat die alle kracht overneemt van je spieren en dit de klachten dan erger maakt.

23 dagen geleden

Hier ook enorme pijnen. Rust en weinig belasten helpt hier wel wat. Zit nu 50% in de ziektewet en ga elke week naar bekkenfysio.

23 dagen geleden

Ik merk dat in bad gaan of naar het zwembad gaan wel wat verlichting geeft! Geen grote schoolslag, maar meer even rustig bewegen in het warme water vind ik fijn. Ik ga naar zo’n zwangerschapszwemles of een les voor de oudjes 👵🏻

23 dagen geleden

Het word hier ook met de dag erger vanmorgen kon ik niet eens uit bed komen... wat een ellende

23 dagen geleden

Ik heb naast de fysio ook nog wekelijks zwangerschapszwemmen en -yoga. Ik merk dat dat vaak wel verlichting geeft. Vooral ook de tips bij de zwangerschapsyoga welke houdingen je moet aannemen bijv als je staat te koken of iets anders doet. Ook bekken verstevigende oefeningen bij de yoga geven verlichting merk ik.

23 dagen geleden

Krachttraining helpt echt! Niet heel heftig maar hele rustige zachte bewegingen. Zoals de brug (op je rug liggen en dan je billen maaar boven brengen en weer naar beneden etc , evt soms even zo vasthouden) of juist als een hondje zitten op handen en voeten en dan linkerhand vooruit gestrekt terwijl je je rechter been achter uit steekt en zo om en om. Op insta kun je sterker volgen,zij geeft goede tips en is expert. Juist stevigheid aanbrengen helpt echt, help ik zelf ervaren

23 dagen geleden

Reactie op Ebv94

Krachttraining helpt echt! Niet heel heftig maar hele rustige zachte bewegi ...
Sterkher heet ze op insta trouwens sorry

23 dagen geleden

Osteopaat

22 dagen geleden

Reactie op Ebv94

Krachttraining helpt echt! Niet heel heftig maar hele rustige zachte bewegi ...
Dit! Mij is aangeraden om de brug te doen of te squatten met een band om mijn knieën. En dan de knieën goed naar buiten duwen tegen de band aan. Zo spreek je je bilspieren goed aan, deze kunnen stabiliteit geven aan het bekken. Squatten hoeft niet helemaal naar parallel, een kleinere beweging is al voldoende. Mocht je het wel graag zwaarder willen maken door dieper te zakken: mijn pijn wordt juist weer erger als ik mijn voeten te ver uit elkaar zet en/of niet netjes parallel naast elkaar naar voren wijzend. Dus de sumo stance zegmaar. Om toch ruimte te creëren voor de buik ga ik met mijn hielen op een verhoging staan, dan kan je meer rechtop blijven en is er meer ruimte voor de buik. Verder maken fietsen, zwemmen en te snel (op normaal tempo 😂) lopen het erger. Langzaam wandelen terwijl ik er goed op let dat mijn onderrug neutraal is lijkt juist te helpen.

22 dagen geleden

Mijn fysio zei dat warmte op de plek ook werkt. Omdat de spier als het ware constant op spanning staat door de instabiliteit. Ik heb een warmtekussen gekocht bij de hema en ik vind het wel enigszins verlichten.

22 dagen geleden

Bij mij werkt ook niks. Het enigste wat enigzins verlichting geeft is het intypen van rug/buik door de fysio.

22 dagen geleden

Hier ook wordt er helemaal gek van. Sommige avonden huilend oo de bank of in bed omdat draaien etc gewoon zoveel pijn doet. Sochtends is het altijd een stuk beter en naarmate de dag wordt het erger, ondanks meerdere rustmomentjes en oefeningen. Ik heb nog 2 kleintjes plus het huishouden dus echr veel rusten zit er ook niet in... ben echt aan het aftellen. Verder helaas geen tips

22 dagen geleden

Fysio, massage door partner, bekken oefeningen doen, en toch ook wel een bekkenband dragen tijdens het koken of wanneer ik een lange wandeling ga maken. Zo kom ik de zware dagen door. Succes

21 dagen geleden

Zo herkenbaar. Heb het vooral in mijn rechter heup. En als ik dan op mijn zij heb gelegen kom ik amper omhoog. Draaien doet ontzettend zeer, tranen staan vaak in mijn ogen. Maar als ik op mijn rug in slaap val is het helemaal drama.. dan doen beide heupen zo'n ontzettend zeer. Het is echt afzien momenteel 😓. De fysio helpt wel iets, maar lang niet voldoende. Een warm bad vind ik wel erg fijn!