7 Reacties
24 dagen geleden
Hi, ik heb bij m’n laatste 2 kindjes ook hele erge zware bekken instabiliteit gehad zelfs bij 1 zo erg dat ik niet meer kon lopen en aan bed gebonden was de laatste 1,5 maand.
Echter bij de bevalling was de pijn van de weeen erger dan de bekken pijn dus had daar niet eens meer erg in.
Kon gewoon bevallen zonder complicaties van mijn bekken.
En na de bevalling zijn de ergste klachten van je bekken ook erg snel weer over. Alles is dan beetje beurs daaronder maar de zwaarte en druk van je buik en alles is er dan wel uit.
Ben nu ook 32 weken zwanger en weer die bekken klachten, dus dat is wel een van de redenen dat deze laatste 8 weken lekker snel mogen gaan.
24 dagen geleden
In m'n vorige zwangerschap had ik ook last van bekkenpijn. Toen ons meisje goed was ingedaald (lees: een dag gebroken vliezen), kon ik ineens weer heel goed lopen zonder pijn! Wist niet wat ik meemaakte...
Bekkenpijn komt vaak omdat je spieren heel week zijn. Dat is bij de bevalling alleen maar helpend!
Ik ken een aantal moeders die tot het laatst nergens last van hadden, maar een enorm moeilijke bevalling hadden. Ik had zelf veel kwaaltjes, maar onze grote dochter kwam er makkelijk uit.
Geen idee of dit verband echt klopt, maar ik troost me ermee ;-) Veel sterkte met de bekkenpijn!
24 dagen geleden
Reactie op zyd11
Hopelijk is het na de bevalling allemaal voorbij :’(((
Wat trouwens bij mij goed helpt was zitten op een yoga bal. Sowieso in de zwangerschap, dus aan tafel, en wanneer mogelijk.
En bij de bevalling was de bal ook mee, heb het daar goed op volgehouden met bewegen, en ik weet niet of het bekken gerelateerd is, maar door de druk die al de laatste maanden zo constant op m’n lage onderrug zat en stuitje, kreeg ik wel extra druk en pijn daar, zelfs ook rugweeen ( heel naar) en daarin hielp de laatste keer heel goed een Elle geboorte tens.
En echt hoor, bij mij was het echt zodra de bevalling voorbij was , had ik vrijwel geen last meer van mijn bekken pijn.
De constante pijn die er zat, was echt weg. Hopelijk werkt dat bij anderen ook zo !
24 dagen geleden
Reactie op |Jade|
In m'n vorige zwangerschap had ik ook last van bekkenpijn. Toen ons meisje ...
Ik denk idd dat dit waar is, het is minder sterk en zwakker simpel gezegd, je bekken bodem en spieren, dus het biedt ook minder weerstand bij het dalen in je geboorte kanaal. Klinkt logisch toch ?😂.
Mijn baby is nu ook aan het indalen en dit zorgt nu voor extra pijn en druk. Vooral als ik loop dan voelt het echt alsof haar hoofd als een bal tussen m’n benen wil hangen. Hoop ook dat als ze dalijk vast ligt dat de klachten minder zijn. Wat een opluchting idd !
24 dagen geleden
Hier ook veel bekkenklachten gehad vorige keer zodoende dat ik niet meer zonder ondersteuning kon lopen. Nu wederom drama. Ik ben uiteindelijk op mijn zij bevallen ipv rug, dit scheelde. Want zitten en liggen op de rug was niet fijn. Heb ook de laatste paar dagen toen het kindje verwas ingedaald ineens echt betere dagen gehad! Nu zitten op een stuitkussen en helaas veel rust. Na de tijd redelijk snel hersteld!
24 dagen geleden
Reactie op |Jade|
In m'n vorige zwangerschap had ik ook last van bekkenpijn. Toen ons meisje ...
Hier klopt her niet, sorry ;) Geen bekkenklachten/instabiliteit, vorige zwangerschap ook niet. Had een vlotte bevalling.
Neemt niet weg dat ik niemand die pijn gun hoor, lijkt me heel naar. Sterkte met de laatste loodjes allemaal.
(Ik doe een klein beetje mee - heb bekkenbodemfysio omdat mijn bekkenbodem qua kracht zelf niks meer voorstelt inmiddels...)