13 Reacties

2 maanden geleden

Ohh heel herkenbaar. Vooral met draaien ook. Ik heb echt geen tips... slaap ook met 10 kussens. Niks ligt lekker. Ik kijk even mee met de reacties!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Maar ook geen tips, lees wel graag mee 🫣

2 maanden geleden

Is het matras wel stevig genoeg? Als je teveel in een kuil ligt, kun je ook last krijgen. Ik gebruik vannacht voor het eerst een driedelig zwangerschapskussen, het voelt wel heel fijn ondersteunend aan, rolt niet weg zoals zo’n grote. Voor het zitten vond ik hem ook heel fijn in mijn rug. Wellicht is dat ook fijn voor jullie? Deze bedoel ik: https://www.amazon.nl/Zwangerschapskussen-comfortabel-voedingskussen-zwangerschapskussen-zwangerschap/dp/B0CRDWDJHC/ref=asc_df_B0CRDWDJHC/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=692818686434&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=426702067016320128&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9103776&hvtargid=pla-2294743832136&psc=1&mcid=fe93f11c4a1935c7acf6f07e2b3f26d0&gad_source=1 Bij allerlei aanbieders te koop. Verder raad ik t aan om (yoga)oefeningen te doen die de rug versterken. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Sterkte en slaap lekker!

2 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Is het matras wel stevig genoeg? Als je teveel in een kuil ligt, kun je ook ...
Hier helemaal mee eens! Ik heb ook zo'n een met meerdere kussens. Het is echt heel fijn. Je kan het net elke keer neerleggen hoe je op dat moment fijn vindt. De bekkenfysio gaat je vast ook helpen. Pijn fysio zei namelijk dat de rugpijn door de bekken kwam en die trainen helpt.

2 maanden geleden

Kussen tussen je benen, zodat je knieën en heupen op gelijke liggen hielp bij mij. Ergonomisch traagschuim nemen het moet wel stevig zijn voor effect

2 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Is het matras wel stevig genoeg? Als je teveel in een kuil ligt, kun je ook ...
Mijn fysio verbied me juist yoga te doen omdat ik het daarmee alleen maar leniger maak en losser en dus pijnlijker. Iedereen is anders dus ik zou afwachten wat je bekkenfysio zegt

2 maanden geleden

Reactie op BrittLoulou

Mijn fysio verbied me juist yoga te doen omdat ik het daarmee alleen maar l ...
Hier hetzelfde verhaal. Het komt door instabiliteit, ik mag juist niet stretchen etc omdat dat het alleen maar instabieler maakt. Ook vooral ‘s nachts last van trouwens.

2 maanden geleden

Een update tussendoor: Ik ben inmiddels 2x bij de bekkenfysio geweest, maar er lijkt helaas niet veel groots aan te doen. Zij heeft mijn onderrug getaped, maar ik kan niet duidelijk zeggen dat dit effect heeft. Haar belangrijkste advies was overdag naar je lijf luisteren en er zo veel mogelijk aan toe proberen te geven als je moet zitten/lopen/liggen. Praktisch alleen wat lastig met werk nu.. Ook gaf ze het advies om minder vaak de trap op te lopen, weinig tot niets te tillen, de bekkenbodem aan te spannen wanneer je kracht zet met een beweging en altijd recht voor iets te gaan staan als je voor iets wil bukken of iets wil pakken. Ik heb de indruk dat die laatste adviezen wel enig effect hebben. Nog steeds pijn, maar wel iets minder. Dus hopelijk ook handige tips voor de mensen die er ook last van hebben🙏

2 maanden geleden

Je benen stevig tegen elkaar duwen met draaien is bij mij het enige wat helpt

2 maanden geleden

Voor het draaien heb ik van de bekkenfysio het volgende geleerd: Je kont optillen (bekkenbrug), je bekken een stukje kantelen, tegen de richting in welke kant je op wilt en dan vallen je knieën vanzelf de juiste kant op. Ik merk door dit te doen Dat het draaien beter gaat en het went snel

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook vooral pijn ‘s nachts. Doseren van alles wat je bekkenbodem fysio heeft gezegd is helaas toch echt de oplossing. Als je ‘s nachts pijn hebt, dan heb je overdag te veel gedaan waardoor je bekken gaan protesteren. Verder kan je de slaap houding ‘s nachts nog optimaliseren. Wij hadden een oud matras en kochten een nieuwe in de zwangerschap. Toen werden mijn klachten ook vele malen beter.

2 maanden geleden

Bij mij helpt ook gewoon kussentje van de bank tussen m'n knieën en als ik dan even op m'n rug slaap dan ligt ie onder m'n benen, ook chill vind ik. En heb het idee zelf dat magnesium slikken voor slapen gaan ook iets helpt maar dat is niet bewezen. En probeer savonds alvast echt de spieren te ontspannen door even tijdje wat rondjes op de gymbal te draaien en op de bank plat te liggen.

2 maanden geleden

Ik liep bij ook bekkenfysip bij de 1e zwamgerschap, dat hielp niet helaas. Nu bij een manueel therapeut die ook fysio is en hij helpt me super goed. Er wordt veel meer naar de oorzaak gekeken ipv symptoombestrijding. Mss is dat een tip voor je? Ik denk dat een bekkenfysio in sommige gevallen niet breed genoeg is opgeleid om te kunnen ondersteunen.