14 Reacties

11 dagen geleden

Ik vind de weleda olie echt heel fijn, die voor de zwangere buik. Gebruik hem zelf nu al heel mijn zwangerschap, ik breng eerst de ‘Butter’ aan van dezelfde lijn en daarna de olie. Heb tot nu toe geen striae op mijn buik en die op mijn bovenbenen enz zijn vervaagd tot weg.

11 dagen geleden

Ik gebruik ook de weleda olie! Echt heerlijk! Striae zijn aan het vervagen! Ben wat later begonnen maar ze “verdwijnen” echt wel een beetje

11 dagen geleden

Ik gebruik al mijn 3e flesje olie en butter van Naïf. Sinds ik weet dat ik zwanger ben (3 weken) ben ik gaan smeren en ik heb nog geen striae gekregen (inmiddels 26.4 weken). Eerst smeer ik de olie en daarna de butter. Ik heb ook de olie en butter van Weleda gebruikt, maar daar kon mijn huid niet goed tegen en daar kreeg ik veel jeuk van.

11 dagen geleden

Striae is erfelijk bepaald, je kan het dus niet voorkomen door te smeren. Smeren kan wel fijn zijn, zou gewoon een product kiezen wat jezelf fijn vindt Ik gebruik geen producten, ook geen striae.

10 dagen geleden

Ja kan straie niet voorkomen door te smeren. Is vooral erfelijk bepaald en snelheid van de groei van je buik speelt ook mee.

10 dagen geleden

Buiten dat het erfelijk bepaald is, kan je natuurlijk wel je buik goed hydrateren. Ik zag gister een filmpje waarbij die ‘dermatoloog’ zei dat je met Hyaluronic Acid moest smeren na het douchen, op een natte buik? En daarna met bijvoorbeeld La Roche Posay Cicaplast Baume? Maar zoals gezegd denk ik dat je hier ook geen garanties meer krijgt

9 dagen geleden

beide zwangerschappen bio oil gebruikt en geen striae gekregen. ( nu 26 weken, dus hoop nu ook niet 😁)

3 dagen geleden

Ik drink echt rond de 2,5 a 3 liter water op een dag en merk dat mijn huid hier heel goed op gaat ook mijn buik, nog geen striae te zien!

3 dagen geleden

Derde zwangerschap waarbij deze keer de buik van plat naar zwanger is gegaan in 8 weken tijd vanaf 20 weken zwangerschap tot nu. Heb nog nooit wat gebruikt en geen striae.(nu aan het afkloppen op hout 😉) Helaas kun je er niet veel tegen doen, je hebt/krijgt het of niet.

3 dagen geleden

Wat ik smeer is mama olie van de kruidvat. Zelf heb ik vroeger striae gehad. Ik ben nu bijna 28 weekjes weer maar ik heb geen nieuwe striae gekregen. De oude kom nu naar voren omdat de buik groeit ik heb er geen last van.

3 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Wat ik smeer is mama olie van de kruidvat. Zelf heb ik vroeger striae gehad ...
Ik heb dit dus ook! Blijf braaf iedere avond smeren met bio oil zodat de boel soepel blijft en het niet erger wordt. Wat tot nu toe goed gaat :)

3 dagen geleden

Zoals al meerdere keren is gezegd is het vooral erfelijk bepaald en kun je er weinig aan veranderen. Ik smeer zelf wel dagelijks bio oil om ook jeuk tegen te gaan van het groeien. En ik vind het een fijn verbindingsmomentje met mn baby. Nu 27 weken en nog geen striae maar ben me bewust dat dit waarschijnlijk geluk is.

3 dagen geleden

Reactie op EliseXBaby1

Ik heb dit dus ook! Blijf braaf iedere avond smeren met bio oil zodat de bo ...
Ik smeer alleen als de huid droog is. Want mijn huid is vrij zacht van zich zelf. En als ik me gewassen heb dan smeer ik ook.

3 dagen geleden

Reactie op AnneB96

Ik drink echt rond de 2,5 a 3 liter water op een dag en merk dat mijn huid ...
Respect! Als ik dat zou doen moet ik op het toilet gaan wonen hahaha Ik ben een beetje lui als het om smeren gaat. Heb nu de olie van weleda, daarvoor pakte ik lukraak wat ik nog in huis had, ook bodylotion. Het is erfelijk bepaald, zoals al gezegd. Ik gebruik het als ik merk dat mijn huid aandacht nodig heeft. Geen striae hier, maar dat komt vast niet door mijn inzet.