38 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Plofje98
Noud
24-11-2024
17:34
3400 gram
Geboren 39+1
Prachtige bevalling gehad. Ik ...
Wat fijn! Gefeliciteerd met jullie zoon.
7 dagen geleden
Senne 🩵
Geboren op 7 november met 33.1 weken, 1865 gram. Veel te vroeg, maar gelukkig wel goed op gewicht voor z'n termijn.
Ik zeg steeds dat ik niet ben bevallen maar geopereerd, waarbij ook m'n kind eruit moest. Ik lag gelukkig al in het ziekenhuis ivm gebroken vliezen, toen de placenta ineens losliet... Een absolute noodsituatie, niet alleen voor de baby maar ook voor mij. Tussen het moment van alarm slaan en dat hij eruit was zat uiteindelijk maar een kwartier. Hij als een lappepopje, en ik 2,5 liter bloed lichter.
Gelukkig zijn we er allebei goed uit gekomen ❣️ De kleine was er op tijd uit, en verbaasd inmiddels iedereen op de afdeling met de enorme stappen die hij steeds maakt voor zijn termijn 💪 Mijn herstel van de keizersnede verloopt goed.
7 dagen geleden
Selena Amara 🩷 en Castor Lucas 🩵
Geboren op 25-11 met 37+6
We gingen naar het ziekenhuis voor een inleiding, maar daar aangekomen had ik al 3 cm ontsluiting.
9:15 vliezen gebroken
9:30 weeën spontaan gestart
11:00 4-5 cm ontsluiting
11:15 ruggenprik
11:50 8-9 cm ontsluiting
13:00 10 cm ontsluiting, maar de weeën zakten weg. Daarom weeënopwekkers gekregen.
14:42 geboorte Selena.
Castor draaide vervolgens dwars en even werd het spannend of er een keizersnede nodig was. Omdat zijn hartslag zo goed was, hebben ze 40 min op mijn buik kunnen duwen en trekken.
15:24 geboorte Castor.
Vervolgens kwamen de placentas niet los. Hiervoor andere medicijnen gekregen, maar uiteindelijk toch gelukt.
17:30 klaar met hechten en alles!
21:00 thuis met zn vieren
6 dagen geleden
Geboren 13 november. Precies 36 weken. 2025gram.
Ik wist dat ze eerder kwam. Vanaf week 28 was ze te klein. Placenta en navelstreng werken niet optimaal.
12 november nog ctg en echo gehad. Gynaecoloog vertelde dat ik week erop ingeleid zou worden met 37 weken.
- 17.05 braken spontaan mijn vliezen terwijl ik mijn kind ging ophalen bij mijn schoonmoeder.
- 18.15 in het ziekenhuis. De weeën kwamen en gingen.
- 22.00 uur 6 cm ontsluiting
- 23.30 werden de weeën minder. Ipv om de 5 min kwamen ze om de 10 min.
- 00.05 weeën kwamen intens opzetten. Ik vroeg om een katheter. Tijdens het zetten voelde ik de drang en begon te persen. Bij de eerste pers was haar hoofd er al uit.
-00.19 uur 2e pers weeën en daar was ze.
Zonder verdoving, puur natuur en niet uit gescheurd of ingeknipt💪 binnen 7 uur tijd
5 dagen geleden
Onze tweeling is geboren op 20 november met 35+3.
Ik had eigenlijk vandaag pas de geplande keizersnee omdat ze beiden in een stuit lagen maar vorige week dinsdagnacht dachten ze, nou wij komen lekker zelf. Ik werd wakker om 05:00 en direct daarna braken mijn vliezen, om 05:30 zat ik in de ambulance met weeën om twee minuten en om 06:00 had ik al 9 cm. Ze lagen nog steeds in een stuit dus direct klaargemaakt voor de OK voor een spoedkeizersnee.
Om 07:03 is onze eerste zoon geboren en om 07:05 onze tweede zoon. Het was echt een magische beleving omdat ik echt de liefste mensen om mij heen had in de OK en daardoor was ik zo op mijn gemak. Ook het herstel gaat super goed, en de jongens zijn al lekker thuis sinds dinsdag.
Een hele fijne en snelle bevalling 🩵🩵
5 dagen geleden
Guus! 💙
Geboren op 26 november.
Bevallen met 38+4
We moesten ons om half 9 melden in het ziekenhuis om in te leiden. Het was erg druk in het ziekenhuis.
Mijn vliezen werden om half 12 gebroken en ik had al 3 cm ontsluiting, en er kwamen wel weeën maar die waren niet echt heel zwaar.
Om half 2 een infuus gekregen met weeën opwekkers. Die deden heel goed hun werk, ik kreeg direct heftige weeën. Gevraagd of mijn ontsluiting al verder was, helaas had ik nog maar 4 cm.
De weeën opwekkers werden even uitgezet en ik zou even gaan douchen. Ik liep tussen twee weeën door naar de douche, bij de douche aangekomen kreeg ik hele erge persweeën, snel terug naar het bed en ik had 10 cm ontsluiting en ik mocht direct beginnen met persen. En 15 minuten later is Guus geboren!
In totaal heeft mijn bevalling 4 uur geduurd. Half 12 vliezen gebroken en om half 4 is hij geboren.
Het ging super snel en ik kijk met een heel goed en fijn gevoel terug op de bevalling.
5 dagen geleden
Ayden
Geboren op 27 november 2024 om 23:41, 3106gr en 51 cm!
25 november naar het ziekenhuis voor controle minder leven.. Hun hadden besloten dat ik 26 november terug zou moeten komen voor het controle. Daar werd beslist dat ik gelijk een ballonnetje kon krijgen, dit kwam best wel als een shock omdat ik t niet zo snel had verwacht...
nou ballonnetje ingekregen en 27 november inde ochtend is deze eruit gehaald. daarna medicijnen gekregen om mijn baarmoeder mond weker te krijgen zou eigenlijk 3 rondes aan medicijnen moeten maar na 1 ronde braken mijn vliezen vanzelf om 12:30
rond 14:00 naar de verloskamer gebracht, 16:00 infuus gekregen voor weeen opwekkers..
Rond 20:00 hadden ze gevoeld zat ik nog maar op 4 cm, ik enorm balen natuurlijk, op een ruggenprik gevraagd omdat de weeen echt enorm in mijn rug gingen zitten..
rond 21:00 naar een andere ruimte gebracht voor een ruggenprik en was pas rond 22:15 terug in de kamer...
nou ik 45 minuten lopen klagen dat die prik niet werkte, en om 23:00 riep ik, ik voel dat mijn buik de baby naar buiten aan het drukken is.. en dat ik het niet tegen kan houden.. kwam de verloskundige om 23:15 en zat ik al op de 9 cm ontsluiting.. om 23:41 is Ayden geboren vlot maar zo onverwachts
4 dagen geleden
Hélena,
geboren op 29 november 19:20. Wat we voor ogen hadden was een natuurlijk bad en thuis bevalling maar dat is helaas helemaal omgedraaid.
28 november begon het met spontaan gebroken vliezen om 6:30 in de ochtend. Savonds pas regelmatige weeen vanaf 21h in de nacht kwam de VK kijken, 2cm… ik dacht hoe dan! Maar goed doorpakken. Weer 5 uur later rond 8 uur sochtends. 2,5 a 3… de weeen pakte echt niet door. Afgesproken dat ze 10 uur weer bij mij zou zijn dat ik rustig kon denken wat ging doen. 10 uur nog steeds 3 cm. Had met mijn vriend afgesproken dan naar het ziekenhuis te gaan want inmiddels dus wel 12 uur lang weeen opgevangen. Eenmaal in het ziekenhuis advies weeen opwekkers. In eerste instantie zonder ruggenprik. Dat doe ik nooit meer… kwam gelijk in een weeenstorm binnen 1 uur van 3 cm naar volledig ontsluiten en persweeen. Die wee opwekkers maakte het heel intenst en echt ontzettend pijnlijk iets wat ik mijn grootste vijand nog niet toe zou wensen. Helaas door de intense bevalling had de kleine meid ook wat opstart problemen ondat haar suiker waarders echt te laag waren. Ze verbruikte zoveel energie meer dan dat ze kon hebben van voeding. Goddank hoefde ik niet gelijk bij te voeden met kunstvoeding omdat ik zelf colostrum had afgekolfd. Al met al was het dus echt heel intens en misschien wel licht traumatiserend maar nu ik mijn kleine meid heb en ze het goed doet lijkt het wel alsof ik alles zo ben vergeten
één dag geleden
Zaterdag 30-11-24 verloor ik me slijmprop in delen. Daarna in de nacht werd ik wakker van gerommel en harde buiken. Die zette helaas niet door dus half 5 ‘s ochtends ging ik maar weer slapen.
Zondag beetje gaar voelen maar helemaal niks geen harde buiken meer. Toen dacht ik om 1400 ik ga ff slapen. En opeens plop braken me vliezen maar voelde nog niks opkomen wel de vk gebeld die kwam ff kijken maar alles nog rustig.
Om 20;00 ging het een beetje rommelen en de weeen werden sterker. Nou vk gebeld en die zei als ze om de 5min komen dan bel je terug. Dat deed ik iets voor 12 middernacht. Nou had al echt pijn dus dacht heb al wel wat ontsluiting. 2 cm….. nou ik dacht pfffff en ze ging weg en een half uur later kwamen ze steeds heftiger en langer en wist niet waar ik t zoeken moest. Om 0200 zei ik tegen me man bel maar weer hoor want ik moet na t ziekenhuis 🤣dus toen kwam de vk weer en die zei meid 9cm bel de kraamzorg maar. Nou die was net optijd want binnen 15min was ons tweede zoontje geboren.
Van 00;15 tot 02;38 in een weenstorm beland. 15 min geperst en thuis bevallen van een gezond ventje met 38.6 weken. 3510 gram. 💙
15 uur geleden
Vrijdag de 29e om 23:15u braken mn vliezen spontaan toen ik op de bank zat. Bij m’n eerste kwamen daardoor direct de weeën op gang, maar deze keer dus totaal niet. Ondertussen hadden mn man en ik toch de kamer alvast gereed gemaakt voor de thuisbevalling. Een half uurtje later had ik de verloskundige gebeld om te laten weten dat de vliezen waren gebroken. Die wou al in de auto springen, omdat ik normaal heel snel beval 😂 aangegeven dat ik nog geen weeën had, dus hadden we afgesproken dat ik zou bellen bij pijn. Rond 3/4u s nachts begon ik weeën te krijgen.
Rond 6u heb ik de verloskundige gebeld en toen zij aankwam zat ik op 6cm. Hartslag van de baby was op een gegeven moment te hoog (omdat ik zelf koorts had) waardoor ze moest overleggen met de gynaecoloog en ik bijna medisch was geworden. Op dat moment zat ik op 7cm en vond de verloskundige het onverstandig nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten gaan. Gelukkig was haar hartslag goed bij de 3e keer luisteren.
Er zat voor mijn gevoel een lange pauze tussen de weeën en ik was kapot doordat ik griep en koorts had. Had echt het gevoel dat ze er nooit uit zou komen. Uiteindelijk had ik om 7:35 persweeën en is ze geboren op 30 november 7:41u.
Ons vijfde kindje die ons gezin compleet heeft gemaakt. 💕En nee bevallingen worden niet makkelijker naarmate je meer kinderen krijgt, want vond deze absoluut het zwaarst 😅 (kwam misschien ook wel door de griep…)