19 Reacties
één maand geleden
Ja als de bevalling is begonnen, meestal ga ik met 4 cm ontsluiting of nog later erin. En vanaf 37 weken in huis hebben is voldoende. Mijn eerste 2 zijn beide thuis in bad bevallen.
één maand geleden
Ik huur een beval bad via mijn verloskundige. Die mag ik met 37 weken ophalen. Mits het niet is gebruikt krijgen we ons geld terug. Meeste verhuur mogelijkheden is van 37-42 weken en dan stuur je het weer op/breng je het terug. Ik heb zelf nog geen ervaring met bevallen in bad maar het lijkt me heel fijn om in huis te hebben voor heg geval dat🥰
één maand geleden
Reactie op Lelie1991
Ik ben nu 29 weken
Heb een bad via marktplaats gekocht voor 110 euro
Bijn ...
Dat is netjes inderdaad. Al helemaal al zou je hem in de toekomst nog een keer gebruiken. Ik betaal bij de vk 75 huur en 75 borg. Online huren had ik ook gekeken dat is vaak al rond de 150 euro indd
één maand geleden
Jaa precies
En deze is dan nu gewoon van mij
Geen geld kwijt alleen zeiltje en slang moet ik er los bij kopen
(Voor mij mijn enige zwangerschap mijn vriend wil hierna niet meer)
En dan na de zwangerschap kan ik het gewoon weer verkopen voor de aanschafprijs dan kost het je eigenlijk niks 🙂🙏
één maand geleden
Bij de eerste gehuurd zo'n bad. Het was idd een leuk idee om daar te bevallen of weeën op te vangen. Hellaas is het anders gelopen en miest epiduraal nemen. Deze keer sla ik dure bevalbad huren over. De verloskundige in het ziekenhuis (was / ben medisch) zei dat de meeste vrouwen halen het niet eens tot de persweeën (al dan in het ziekenhuis, ze weet niets van thuus bevallingen), ze vragen daar al vroeger voor de epiduraal (en dan mag het niet meer in bad bevallen). Maar het ziekenhuis werkte op zich mee, 'als je het haalt tot de persweeën' dan mag je van ons in de bad bevallen (ook dus in de meegenomen huurbad), geen probleem.
één maand geleden
Ik overweeg om in bad te bevallen. Maar een bevalbad huren ben ik niet van plan. Mijn verloskundige had de tip om kinderbadje met brede rand aan te schaffen(happy otter of ocean reef badje), deze is maar 30-40 euro. Kan ergens anders een pomp kopen voor nog geen 20 euro. Misschien nog een slang erbij en dan kun je voor zo'n 80 euro klaar zijn. En wordt het badje niet gebruikt, dan heb je altijd nog iets leuks voor de kinderen.
één maand geleden
Wij hebben een opblaasbare jacuzzi ben van plan die op te zetten. Nog niet echt over uit of ik daar wil bevallen, maar het is wel wat als die opstaat. Ik vraag me alleen af of dit wel geschikt is. Als ik kijk naar bevalbaden lijken ze erg op zo'n opblaasbare jacuzzi en dat water blijft ook gewoon warm 😂
één maand geleden
Even op terug te komen. Je kan de temperatuur zelf instellen dus hoeft niet al te warm te zijn
één maand geleden
Ik ben van plan om in het ziekenhuis in bad te bevallen. Omdat ik een medische zwangerschap heb moet ik in het ziekenhuis bevallen maar ze hebben daar ook baden beschikbaar! Dus bij ons gaat het ziekenhuis alles regelen. Mij lijkt het heel fijn en ontspannend om in het water te bevallen!
één maand geleden
Normaal hou ik ook van bad, maar heb al heel lang geen bad meer thuis. Tijdens de bevalling is het heel anders dan normaal, het warm water maakt de weeën minder pijnlijk, en je hebt veel meer bewegingsvrijheid in het water, je veranderd gemakkelijker in houding, baby komt dan ook eerst in aanraking met water in plaats van meteen de koude droge lucht in, dus ook wat aangenamer voor de baby. Ik heb volgens de zorgverleners 2 keer droom bevallingen gehad in bad, nu ga ik er weer voor, je moet ook een beetje geluk hebben dat alles op de natuurlijke manier kan gaan.
één maand geleden
Oh ja en vanaf 30 weken de geboortekanaal voorbereiden op de bevalling, door te trainen met Aniball, zo voorkom je scheur en knip tijdens de bevalling, ik heb dus geen scheur of hechting gehad en geen bloeding na de bevalling.
één maand geleden
Ik had de vorige keer een bad gehuurd voor 140 euro.
Ik heb nu dit bad gekocht 😂: https://www.bol.com/nl/nl/p/opblaasbaar-zwembad-ocean-reef/9200000077024259/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000077024259&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmPSjMX02m8OAGy203bV94Aa5&gclid=Cj0KCQjwsJO4BhDoARIsADDv4vCT9SJ45-f8IWGCoZPrMWcR1ZIndemzuQu71xLTPI6eLLkCPLbkEpoaAkecEALw_wcB
Lees allemaal goede recensies dat het een fijn bevalbad is. Ga hem binnenkort even opblazen om te zien of de rand ook hoog genoeg is.
Ik vond het bij de bevalling van mijn dochter heel fijn in bad, moest er echter na een lange persfase zonder vordering wel uit.
één maand geleden
Reactie op Fiore1
Wat zijn jullie ervaringen met badbevallingen? Zijn jullie normaal gesproke ...
Heeeeerlijk is een badbevalling. Ik was helemaal zen tussen de weeën door, ondanks dat ik 3 uur lang persweeën had!
Ik vond het echt goddelijk!
Normaal ga ik ook vaak in bad. Ongeveer 1 keer per week sowieso en als ik wat minder goed in mijn vel zit vaker
één maand geleden
Wees op tijd bij je verloskundige met het reserveren van een bad. Ik heb vorige week gebeld (30 weken), en dat was al de laatste.