9 Reacties
één maand geleden
Ik deed de laatste dagen vantevoren niet zoveel meer, waggelend eendje door het huis… maar misschien ben je al bevallen, en misschien duurt het dan nog een week. Stel je bent net bevallen dan, denk je dat je het dan fijn vind als iedereen in de buurt is? En stel je gaat door tot ruim 41 weken, is het dan lastiger voor je familie om later weer te komen (omdat het geld al besteed is rond de dure kerstperiode?).
één maand geleden
Ook ik was vroeg bevallen en dan zou je dus mogelijk al je kleine kunnen hebben als ze komen. De vraag is hoe vind je dat? Sommige mensen hebben behoefte aan eerst wennen als gezin... Daarnaast ben ik tot de bevalling nog behoorlijk mobiel geweest hier. Had bevallingsverlof en hoefde niet meer te werken en dat scheelde heel veel. Denk dat dit ook wel per persoon kan verschillen natuurlijk en afhankelijk van de klachten op het einde. 😁
één maand geleden
Ik ben tot de dag van de bevalling van de eerste heel mobiel geweest, maar mentaal had ik helemaal geen behoefte meer aan bezoek. Ik zat toen echt al in mijn eigen bubbeltje.
Het is lastig te zeggen hoe jij dat zelf zal ervaren, de ene heeft dat wel, de ander niet. Wel een punt wat anderen al zeggen dat de kleine ook eerder kan komen en je dan misschien net bevallen bent.
één maand geleden
Ik heb de avond voor de bevalling nog de hele keuken staan schoonmaken, voelde mij top!
Kun je van tevoren afspraken maken met je familie? Mocht je wel al bevallen zijn zit je misschien ook niks op dagelijks bezoek te wachten.
Jij bepaalt uiteindelijk wat je wel en niet trekt in die laatste weken. En wie weet vind je het heerlijk je familie zo dichtbij
één maand geleden
Ik was nog erg mobiel de dagen ervoor. Dag na de bevalling al gauw net zo mobiel weer. Het is maar net hoe je jezelf voelt dan. Je hoeft niet elke dag hen te zien, of je gaat even een paar uurtjes als je het niet red. Zij vermaken zich heus, en snappen de omstandigheden ook als het even niet gaat. Het is stiekem ook hartstikke leuk en lief dat ze er misschien allemaal zijn als je bevallen bent! Want je wilt dan echt heel graag je baby laten zien, zo trots dat je er op bent. Lekker op je af laten komen. Kan ook veel steun geven op t eind 🥰
één maand geleden
De dag voor de bevalling heb ik nog met een groep geluncht en 10 km gefietst. Maar ik beviel iets te vroeg, had dat nog niet in de planning en was nog erg mobiel.
Nu voel ik met 31 weken al behoefte aan een bubbel en plan ik niets concreet rond sinterklaas en kerst.
Ik zou ze geen toezeggingen doen om jezelf te beschermen en voor hen om een juiste verwachting te hebben. Gaat het allemaal wel - dikke prima.