22 Reacties
2 maanden geleden
Hi,
In het eerste jaar van je kindje is het echt niet erg als hij/zij bij papa en mama slaapt, hoe dichter bij je bij je kindje bent hoe beter.
probeer zo veel mogelijk mensen in de buurt in te lichten dat jullie een huis zoeken en dat alle suggesties welkom zijn. Dat heeft bij ons er voor gezorgd dat wij nu een huis hebben gekocht vlakbij Rotterdam.
Ik hoop dat je iets aan de tip hebt🫶🏻
2 maanden geleden
Wij hadden tot dat ze een jaar was een appartement met 1 slaapkamer. Daarna verhuisd naar een groter appartement en ze slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer, veels te gezellig.
Helaas moet ze straks wel naar haar eigen slaapkamer omdat de tweede komt. Waarom zie je het als falen?
Ken genoeg gezinnen die met ze alle slapen tot latere leeftijd. Ook al hebben de kids een eigen slaapkamer!
2 maanden geleden
Daar zit geen grens aan. Zolang jullie het prettig vinden kan een kind bij je slapen. Ik woon zelf in een woning met 2 slaapkamers maar heb al een zoontje van 2 die zijn eigen kamertje heeft. Wij hebben dus ook geen baby kamer en de baby zal ook bij ons komen slapen. Werschijnlijk tot 1 jaar ongeveer en misschien daarna dat hij bij zijn broer op de kamer zal slapen, geen idee hoe want die kamer is niet heel groot maar dat zien we dan wel weer. Inderdaad druk opzoek naar een andere woning maar alles wat vrij komt is meteen weer weg of extreme hoge huur
2 maanden geleden
Mijn dochter is 8 jaar en slaapt nog het liefst bij mij.. Ik ben daar niet moeilijk in want vind het wel een teken van een goeie band maar ze geeft zelf ook goed aan wanneer ze behoefte heeft aan haar eigen bed.. Dus zou je er niet zo druk om maken 😉 het is juist heel gezond voor een kind om lekker dicht bij ouders te slapen!
2 maanden geleden
Hier woonden wij ook in een appartement en sliep onze baby bij ons, verhuist toen hij 8 maanden was en tot 1,5 jaar bij ons op de kamer geslapen. Toen kamertje klaar gemaakt en hij is nu 2 en komt nog vaak bij ons snachts, niet schuldig voelen 😘
2 maanden geleden
Onze dochter van 19 maanden slaapt ook nog bij ons op de kamer. Ze heeft wel een eigen kamertje, maar vind het gewoon gezellig en makkelijk dat ze bij ons ligt. Het is dat ze straks plaats moet maken voor haar broertje 😅
Ik zou me er niet voor schamen, gewoon genieten van de tijd dat je je kindje bij je in de buurt hebt 🥰
2 maanden geleden
Hier ligt ze ook nog in mijn bed of wieg er naast. Veel te gezellig. Ze is 13 maanden 🤗
2 maanden geleden
Ik zit in dezelfde situatie voor de eerste maanden heb ik een wieg op de kamer bij ons en daarnaast heb ik een deel van de woonkamer naar een babykamer verbouwd daar staat een ledikant, kledingkastje etc. Wij zoeken ook naar iets groters maar de rijen voor een huurwoningen zijn zo lang … dus mijn focus ligt op wat en waar we nu mee kunnen doen.
2 maanden geleden
Hier een andere situatie met genoeg kamers. Maar desondanks heeft ons zoontje bij ins geslapen tot rond z'n tweede verjaardag. Deels wel noodaak omdat er nog in het kamertje geklust werd. Maar ook geen enkel probleem. Schaam je vooral niet, genoeg gezinnen die bewust deze keuze maken en voor kindjes hardstikke goed voor de hechting.
2 maanden geleden
het schijnt alleen maar beter te zijn voor een baby om dicht bij mama te zijn ❤️ het gevoel van geborgenheid. dus voel je vooral noet schuldig! wij hebben er bewust voor gekozen, ons zoontje is nu 2 en slaapt nog steeds bij ons! ☺️ we hebben wel een kamertje voor hem. Maak je er niet druk om 😘
2 maanden geleden
M’n zoontje is net vier en wordt nog elke nacht wakker en loopt vervolgens naar ons toe. Gezien er een tweede komt in december wordt dat hopelijk wel minder anders wordt hij wakker en met een grote buik is het voor mij niet al te prettig maar los daarvan vind ik slapen met m’n kind echt niet erg en heel fijn om te knuffelen samen.
2 maanden geleden
Hoi hoi,
Wij zijn ook begonnen met een twee kamer appartement. Een ruime woonkamer en een ruime slaapkamer. We zijn toen verhuisd toen ze 1 jaar was naar een 3 kamer appartement. Twee slaapkamers. Nu hebben we een derde op komst. En eerst maakte ik mij daar ook druk over. Maar precies wat anderen zeggen. Mijn dochter van nu 6 is totdat onze jongste van nu geboren werd elke nacht nog naar onze kamer geweest. Nu slaapt ze wel door na al die jaren op haar eigen kamer. Ons zoontje slaapt nu momenteel in een ledikant naast ons. En in december komt de derde eraan. Dan gaan we over naar zo’n dubbele ledikant (die je ook bij kinderdagverblijven en gastouderopvang ziet). Voor nu is het prima zo. Naar mijn ervaring hebben nog niet zo heel veel ruimte nodig. En we hopen over een jaar of 2 te verhuizen naar een woning met meerdere kamers.
2 maanden geleden
Hier niet dezelfde situatie, maar onze dochter is 3 en slaapt nog geregeld bij ons.
Je bent veilig, heb een dak boven je hoofd, je wilt het beste voor je kind en dat doe je toch ook? Baby’s hebben alleen geborgenheid (ja en eten etc) nodig. Dus dat je baby straks nog tot 1,2,3jr bij jullie slaapt zorgt juist voor een goede binding en hechting. Mocht je straks wat meer ruimte in bed willen, zet je toch ledikantje naast je bed (die ruil je in met de co-sleeper als jullie die hebben) De situatie is zoals ie is, je doet wat je kunt ♥️
2 maanden geleden
Reactie op LJ
Hier niet dezelfde situatie, maar onze dochter is 3 en slaapt nog geregeld ...
Helemaal mee eens dit! Je kindje heeft straks een dak boven z’n hoofd en nog veel meer. In veel culturen is dit normaal, je faalt je kindje echt niet! Hopelijk kan je deze gedachte loslaten want wat ik lees ben jij nu al een top moeder die het beste wil voor haar kindje. Maar dat is echt niet een eigen kamertje hoor! Ons zoontje heeft dan wel een eigen kamer maar slaapt in de praktijk nog steeds bij ons (bijna 2,5). Ik vind het stiekem heel fijn - val beter in slaap met hem bij ons in bed en zo slaapt iedereen. Straks met de komst van de 2e zal het wel druk worden maar die kan iig nog in een cosleepertje of ledikant.
2 maanden geleden
Wij hebben ook maar 1 slaapkamer. Mijn zoontje is nu 2 jaar en ben zwanger van de volgende. De kans dat we voor december nog een andere woning vind is heel erg klein. Mijn zoontje vind het trouwens heerlijk om bij ons in de kamer te slapen maar weet ook niet beter.
2 maanden geleden
Mijn zoon heeft tot zijn 6 jaar bij mij gelegen 😅 Hij had wel altijd een eigen kamer maar lag gewoon altijd bij mij. Sinds een jaartje ligt hij nu in z'n eigen grote jongenskamer met een twijfelaarsbed (heel trots is hij!) en zijn zusje komt bij ons op de kamer in december. Ik vind dit sowieso ook handig ivm bv. Wij hebben ook sowieso maar 2 slaapkamers
2 maanden geleden
Dat gevoel mag je echt niet hebben van falen. Ik heb in een situatie gezeten met mijn eerste kindje. Lang verhaal kort. Mijn ex betaalde destijds geen rekeningen en werd het huis uit gezet. Ik vertrok terug naar mijn moeder en was 6 mnd zwanger. Binnen een maand had ik een appartement met 1 slaapkamer en ik was super trots op mezelf dat ik een woonruimte had om mijn dochter een stabiele woonruimte kon bieden. Mijn dochtertje kreeg de slaapkamer en ik had een opklapbed in de achterkamer van mijn appartement. Mijn kledingkast stond wel in haar slaapkamer. Was bij mij ook noodgedwongen maar ik was er heel trots op. Nu zwanger van mijn 4de en deze komt het eerste jaar lekker bij mij en mijn verloofde op de slaapkamer. Niet omdat het moet maar omdat we het fijn vinden. Alles uitgezocht zodat het ruim past en heeft een complete babykamer. Als je het leuk vind kan ik je een foto sturen hoe wij dit hebben ingericht. Je kan er echt iets leuks van maken zodat jij je minder het gevoel van falen geeft💙🩷.
2 maanden geleden
Nah voel je vooral niet schuldig! 💕 een baby’tje heeft vooral liefde en nabijheid nodig en echt niet per se een eigen kamer. Mijn zus had ditzelfde ‘probleem’ en voelde zich ook heel schuldig naar haar kindje, toen de kleine 1 was vond ze een woning en kon ze een mooie slaapkamer inrichten. Heeft m’n nichtje echt niks aan overgehouden hoor 😉