37 Reacties

vorige maand

Hier 4 kindjes en allemaal op hun eigen tempo😅. De jongste doet heerlijk alles op haar gemakje. Rollen als de beste maar kruipen ho maar. Ze gaat wel op haar knieën en handen heen en weer wiegen maar daar blijft het bij. Zat deze week wel een keer ineens in bed maar dat was een vergissing denk ik 🤣🤣🤣. Zitten gaat redelijk stevig maar valt nog weleens om 🙈 trekt zichzelf wel op haar knieën in de box maar daar blijft het wel bij😊. Het komt vanzelf wel goed en ik laat haar lekker doen en zichzelf ontdekken. Ook zij is met een slechte start geboren dmv een spoed keizersnede en is beademd want ze had een score 3. Maar ze praat al wel een aantal woorden 🩷

vorige maand

Reactie op Marianne1983

Hier 4 kindjes en allemaal op hun eigen tempo😅. De jongste doet heerlijk a ...
Ahhh thanks! Maak me ook zeker geen zorgen, maar wel benieuwd of er echt veel kindjes zijn die ook ‘lekker kalm aan’ doen! Ben het ook gewoon niet gewend, omdat onze eerste écht niet normaal snel was (en wisten ook dat zij ver voor lag op gemiddelde hoor!!) Toch bijzonder dat 2 kindjes van dezelfde ouders, die dezelfde structuur en gewoontes aangeboden krijgen, zo verschillend kunnen zijn in ontwikkeling 🤣

vorige maand

Reactie op Juulzz

Ahhh thanks! Maak me ook zeker geen zorgen, maar wel benieuwd of er echt ve ...
Gelukkig want dat moet je ook echt niet doen🥰. Ik heb eerst 3 kinderen met mijn ex partner gekregen. De oudste was super snel, de tweede liep met 18 mnd en de derde liep pas met 22 mnd maar die heeft ook een aardig medisch verleden en heden. De laatste met mijn nieuwe partner is gewoon 1 die het allemaal wel best vind. Praat de oren van het hoofd en een hele dag door papa,mama,oma,woef en us (zus) 😅 maar verder is ze liever lekker lui 🙈. Ook echt totaal verschillend terwijl ik als baby met 6mnd bijna 7 maanden al stond 😅

vorige maand

Hier ook 1 van 1 december die wel tijgert, maar absoluut geen aanstalten maakt om te kruipen. Om ons heen lijken ze ook allemaal al te lopen dus bijzonder om te zien!

vorige maand

Bij mijn oudste heeeel veel zorgen gemaakt omdat hij niet ging kruipen en lopen voordat hij een jaar was. Daar is het helemaal bij goed gekomen. Dus nu ook zowat een jaar de jongste maar ik maak me gelukkig geen zorgen. Nu sinds 2 weken ineens optrekken tot knieën en soms perongeluk staan bij de box. Maar kruipen, zelf tot zit komen... neee zeker niet van plan voorlopig. Ik herken inderdaad heel veel de spartelende vis hier 😉

vorige maand

Ons meisje is bijna 11 maanden en vind het ook allemaal welletjes. Kruipt of tijgert nog niet. Ons meisje is met 4 maanden opgenomen geweest op de IC, 3 weken platgelegen en heeft moeten 'revalideren'. Dus ze loopt denken wij wat achter. Fysio kijkt mee, maar we moeten geduld hebben :)

vorige maand

Mijne is 11 maanden en 1 week en heeft gister voor het eerst een klein stukje gekropen! Terwijl ik daar 2 weken geleden nog 0 signalen van zag. Dus het kan ook soms ineens gebeuren zo'n ontwikkeling.

4 weken geleden

Mijn oudste kroop een soort van iets, als noodzakelijk kwaad, bij 11 maanden. Daarna ging het even rap met staan en stapjes langs meubels, bij 13 maanden. Om tot 22 maanden te wachten met zelfstandig lopen 🥴 lekker zeulen de hele tijd. We hadden fysio en oefeningen. Oefenden we even niet, omdat we even druk waren of niet wilden forceren, dan...

4 weken geleden

Nou hebben wij dezelfde baby? Precies hoe jij het omschrijft. Het rollen gaat gaat heel goed af en de vliegende vis noemen wij zwemmen op het droge. Zitten gaat Mwa (wiebelig en dan wilt ze meteen weer rollen).

4 weken geleden

Ook bijna 11 maanden.

4 weken geleden

Reactie op Moji94

Hier ook 1 van 1 december die wel tijgert, maar absoluut geen aanstalten ma ...
Haha ja! Vreemd hè? Z’n nichtje, 2 weken jonger, loopt al achter een loopwagen🤣 M’n dochter (nu 3) liep ook al met 9 maand. Dus echt bijzonder te zien dat hier de vis op het droge zn hoogtepunt is🤣🤣🤣

4 weken geleden

Reactie op Websie

Bij mijn oudste heeeel veel zorgen gemaakt omdat hij niet ging kruipen en l ...
Hahahaha ja die vis is hilarisch 🤣 Vooral als ie naar een knuffeltje kijkt die net buiten handbereik ligt. Alsof de knuffel zo dichterbij komt🤣 Ben heeeeel benieuwd wanneer z’n volgende ontwikkeling is qua bewegen!

4 weken geleden

Reactie op Saarvvdb931713

Ons meisje is bijna 11 maanden en vind het ook allemaal welletjes. Kruipt o ...
Jaaaa hier Laryngomalacie, dus eerste paar maanden vooral geslapen, puur om genoeg energie te hebben om te ademen.. dus daarin had ie wel een valse start. Merk nu wel versnelling bij allerlei ontwikkelingen, behalve het vooruit bewegen🤣🤣

4 weken geleden

Reactie op Dandexxx

Nou hebben wij dezelfde baby? Precies hoe jij het omschrijft. Het rollen ga ...
Hahaha! Ik weet dat het goed gaat komen hoor! En met een peuter erbij is het soms ook praktisch dat je niet ook nog achter een baby hoeft aan te vissen omdat ie overal maar heen kruipt of loopt🤣 Maar ik weet nog wel dat ik het ook chill vond dat m’n dochtertje destijds met 9 maand al lekker begon te lopen🤣 Dat betekende namelijk ook dat ze gewoon sneller mee kon lopen in de winkel enzo, ipv constant op de arm oid🤣🤣 Maar goed! Geniet ook nog wel van dat schattige afhankelijke haha

4 weken geleden

Ons eerste kind (is nu 3.5) begon net na z'n 1e verjaardag met tijgeren, en daarna kruipen. Staan met steun was ook laat en los stapjes zetten was bij 23 maanden! Hij was laat met alles, en had ook een slechte start bij de geboorte. Er is een kinderfysiotherapeut betrokken geweest via het consultatiebureau, die hielp ook wel maar het is vooral de tijd, afwachten dus. Het was wel ook fijn om van haar te horen dat het nog normaal was, ondanks dat het laat was. Het gaat echt goed komen🙏

4 weken geleden

Reactie op Juulzz

Hahaha! Ik weet dat het goed gaat komen hoor! En met een peuter erbij is he ...
Jaa precies heeft een beetje twee kanten haha. Maar ze rolt wel al het hele huis door dus moet haar soms wel onder de bank vandaan halen 😂🙈

4 weken geleden

Reactie op Dandexxx

Jaa precies heeft een beetje twee kanten haha. Maar ze rolt wel al het hele ...
Herkenbaar🤣🤣🤣🤣🤣

4 weken geleden

Reactie op Bee2bee

Ons eerste kind (is nu 3.5) begon net na z'n 1e verjaardag met tijgeren, en ...
Ahh! Ja! Ik hoop stiekem dat het wel ieeeets sneller gaat, maar ja, hij doet echt eigen tempo, dus het is kwestie van afwachten en beetje oefenen met ‘m🤣🤣🤣

4 weken geleden

Reactie op Dandexxx

Jaa precies heeft een beetje twee kanten haha. Maar ze rolt wel al het hele ...
Heel herkenbaar 🤣🤣🤣 of ze ligt ineens ergens vast gerold en boos dat ze dan word 😅🙈

4 weken geleden

Reactie op Marianne1983

Heel herkenbaar 🤣🤣🤣 of ze ligt ineens ergens vast gerold en boos dat ze ...
Jaaaahahhaahha🤣🤣🤣🤣🤣 dit!