13 Reacties

2 maanden geleden

Zou zeker je verloskundige opnieuw bellen. Is zeker iets wat gecontroleerd moet worden! Bij blaasontsteking kan je krampjes hebben maar zo’n afwijkende kleur ‘afscheiding’ is daarbij niet normaal.

2 maanden geleden

Als je je zorgen maakt dan zou ik toch opnieuw bellen en vragen of je mag komen! Het kan zijn dat dit gewoon komt van een goed doorbloedde baarmoedermond dus het hoeft niks te betekenen, maar ik snap dat je je zorgen maakt!

2 maanden geleden

Blaasontsteking zou vroeggeboorte kunnen opwekken, dus wel goed dat het uitgesloten word. Echter zou ik als het geen blaasontsteking is wel even doorduwen voor verdere controle.

2 maanden geleden

Ik zou zeker wel opnieuw bellen om een extra controle te krijgen als je je zorgen maakt.

2 maanden geleden

Kan het misschien te maken hebben met de slijmprop?

2 maanden geleden

Ik zou zeker vragen voor aanvullend onderzoek! Dit is zeker niet normaal en bloedverlies is altijd een reden voor direct controle.

2 maanden geleden

Hoi, ik heb toevallig voor de 2e keer onderzoeken gehad gisteren in het ziekenhuis. Ik heb dus dezelfde kleur afscheiding gehad tot 2x toe. Morgen ben ik 26 weken. Ik heb een hele gevoelige baarmoedermond wat snel bloed. Als er dan een adertje springt hoopt er bloed op wat er in deze kleur dus uiteindelijk uitkomt. De gynaecoloog heeft allemaal onderzoeken gedaan, baarmoeder mond is gemeten en alles is goed. Wel zou ik je adviseren om echt aan te dringen op een onderzoek. Ik werd gisteren meteen serieus genomen en doorgestuurd naar het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken. Bij mij is het nu weer ‘rustig’ maar toch fijn als je weet hoe en wat. Ik ben getest op blaasontsteking en eventuele bacteriën maar dat was het beide keren niet. Goed jezelf laten onderzoeken hoor! Maar het is iig dezelfde kleur als wat ik heb als er dus blijkbaar een adertje gesprongen is. Vaak is het in de ochtend het ergste omdat het in de nacht als het ware ophoopt en zodra je opstaat het eruit komt.

2 maanden geleden

Kan overigens ook komen als je gemeenschap hebt gehad. Dat er iets gesprongen is en oud bloed komt er dus zo uit. Mocht je het fijn vinden, je mag alles vragen in een privé berichtje. Ik heb helaas al 2x dit gehad.

2 maanden geleden

Ik zou nu terugbellen en aandringen op nu onderzoek! Bij een blaasontsteking zou ik bloed in urine verwachten, maar niet los bloedverlies. Als dit mij zou overkomen zou ik echt aandringen op nu onderzoek (in het ziekenhuis)

2 maanden geleden

Even een update: Gisteren avond bleef ik bloed houden waardoor ik alsnog de verloskundige gebeld heb. Zij is komen kijken en heeft mij meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar heb ik een ctg scan gehad, een echo en een inwendige echo. Mijn placenta ligt erg laag en of vlak bij de baarmoedermond of net eroverheen, waardoor er bloed meteen naar buiten komt. Ik zal er nog wel vaker last van krijgen vertelde ze daar. Gelukkig niks ‘ergs’ aan de hand ! Maar een blaasontstekening is het zeker niet

2 maanden geleden

‘Fijn’ dat je toch nog onderzocht bent! Dit lijkt me ook niet helemaal passend bij een blaasontsteking (maar ik ben geen medicus). Ik heb overigens precies hetzelfde gehad vorige week (bloedverlies, ctg, echo, laagliggende placenta). Het maakt je zo onzeker.

2 maanden geleden

Reactie op Silo91

‘Fijn’ dat je toch nog onderzocht bent! Dit lijkt me ook niet helemaal pass ...
Ben jij ook medisch geworden ? Vanaf nu volgen alle afspraken via het ziekenhuis. En ik krijg een extra onderzoek om te kijken of de placenta over de baarmoedermond ligt of net ernaast. Het is nu ook nog een dwarsligger, maar dat kan natuurlijk nog veranderen !

2 maanden geleden

Reactie op joelle1999

Ben jij ook medisch geworden ? Vanaf nu volgen alle afspraken via het ziek ...
Nee, ik ben gek genoeg nog niet medisch geworden, terwijl ik wel helderrood bloed en stolsels ben verloren. Ze willen afwachten tot de volgende bloeding.